AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Jeg vet at dette er svært individuelt… men har hørt hele podcasten «kan du ikke bare sove» som har gitt meg inntrykk av at søvn ikke nødvendigvis er så komplekst som man skal ha det til. Derfor lurer jeg på om noen vet når babyer uten fysiske plager typisk sover 9-12 timer i strekk på natten? Anonymkode: aa7aa...d30
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Mener å huske at mine var ca 2 år. Sluttet med nattamming ved ca 8 mnd, men de våknet om natten likevel. Anonymkode: 49c25...d22
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 En baby som legger seg kl 19, og sover 9 timer, vil fremdeles våkne kl 3 om natten. Begge mine gjorde vel det før de var 8-9 mnd gammel. Men de sov ikke som i typ til 5 om morgenen før de var nærmere to år. Anonymkode: e17c1...2eb
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Min på 4,5 våkner 1-2 ganger om natta enda.... Anonymkode: 3f1cf...4cd
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min på 4,5 våkner 1-2 ganger om natta enda.... Anonymkode: 3f1cf...4cd år altså, ikke måneder. Anonymkode: 3f1cf...4cd
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Min på 8 mnd våkner flere ganger for pupp ila natten. Anonymkode: c81e5...16f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 Min 3-åring sover bare natta gjennom hvis far eller jeg ligger ved siden av. Hvis ikke, så sover han i egen seng i 2-3 timer, før han våkner. Som regel kommer han bare over i vår seng, eller jeg legger meg med ham, så sover han videre gjennom natta. Han har vært sånn siden rundt 1 år, men har alltid hatt et veldig behov for nærhet både i våken og sovende tilstand. Anonymkode: 49f85...6d0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet at dette er svært individuelt… men har hørt hele podcasten «kan du ikke bare sove» som har gitt meg inntrykk av at søvn ikke nødvendigvis er så komplekst som man skal ha det til. Derfor lurer jeg på om noen vet når babyer uten fysiske plager typisk sover 9-12 timer i strekk på natten? Anonymkode: aa7aa...d30 Tantebarnet mitt sov hele natten igjennom, helt fra hun var født 😊 (14 mnd nå). Hun har bare våknet litt for å ha flaske, men hun slutta med flaske om natten når hun var ca 8 mnd. Anonymkode: f6dfc...2fc
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min på 8 mnd våkner flere ganger for pupp ila natten. Anonymkode: c81e5...16f Ved 8 måneder kan man fint slutte å mate dem om natten, da er de så store at det er viktigst med full søvn og døgnrytme 😊. Anonymkode: f6dfc...2fc 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tantebarnet mitt sov hele natten igjennom, helt fra hun var født 😊 (14 mnd nå). Hun har bare våknet litt for å ha flaske, men hun slutta med flaske om natten når hun var ca 8 mnd. Anonymkode: f6dfc...2fc Men man sover vel ikke gjennom natten hvis man våkner for mat?🤔 Anonymkode: aa7aa...d30 8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ved 8 måneder kan man fint slutte å mate dem om natten, da er de så store at det er viktigst med full søvn og døgnrytme 😊. Anonymkode: f6dfc...2fc Jeg vet, skulle gjerne ha sluttet, men babyen blir helt krakilsk om jeg ikke tilbyr puppen. Er en high need baby, de har ofte behov for pupp lengre enn andre. Anonymkode: c81e5...16f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 Aldri?🤪 neida, rundt 2-3 års alder har de fleste mine sovet uten oppvåkning på natta sånn på det jevne, selv om de selvsagt har hatt noen hele netter innimellom før det også. Anonymkode: 003c3...705
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 Mine barn har ikke konsekvent sovet gjennom natten før i 3-4-årsalderen. (Tre stk.) Anonymkode: cf2e9...b25
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 Sluttet å gi mat på natten da de var ca 2 mnd. Etter det sov de natten gjennom begge to. Anonymkode: b5a2c...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 Fra 0 måneder til 7 måneder sov hun hele natten. 10-12 timer. Fra 7 måneder til 1 år var det mye oppvåkninger og mye mindre søvn.. Fikk tips ang søvnkurs og begynte med det, så fra 1 år til nå, over 2 år, sover hun Fra 18.30 - 06.30/07.00. Helt himmelsk. Anonymkode: b60c7...363
Million Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 Min var 2 år før han sov natten gjennom. Våknet mange ganger pr natt. Det var ikke uvanlig at han våknet 6-8 ganger pr natt. Jeg sluttet med nattamming da han var 9 mnd, men han våknet likevel. Jeg vedder på at ingen tror meg når jeg forteller dette, men jeg forteller det likevel. Sønnen min var veldig tidlig ute med språk, og snakket setninger på flere ord allerede da han var 1,5 år. Så da han var 2, snakket han godt. En morgen en måned før han fylte 2 år, grytidlig i 5-tiden om morgenen som var da han ville stå opp, sto jeg på badet med han på stellebordet og hadde skiftet bleie. Jeg var utslitt av nok en natt med minimal søvn. Da kom jeg på en artikkel jeg hadde lest om noen som hadde hatt lignende problem, noen dager i forveien. Og de i artikkelen rett og slett pratet med barnet, og fortalte barnet hva han/hun skulle gjøre i stedet for å gråte når barnet våknet om natta. Nemlig snu seg rundt i senga, putte smokken inn og bare SOVE VIDERE. Jeg tok denne praten med sønnen min på stellebordet denne grytidlige morgenen. Spurte han "Vet du hva du skal gjøre når du våkner om natten, vennen min? Hver gang du våkner, skal du bare snu deg rundt med smokken, og så sove videre. Ikke gråte mer. Bare sove!". Han så ut som han skjønte hvert ord jeg sa og tok dette til seg, der han satt på stellebordet... Tro det eller ei. Etter den samtalen våknet han om natten såvidt det var kanskje to ganger første uka, og så var det over. Han sov natten gjennom etter det, bestandig. Vi hørte aldri noe gråting mer. Utrolig. Jeg vet ikke om alle toåringer har språkforståelse nok til dette eller er villige til å ta til seg et sånt råd fra mamma, men min sønn gjorde det. Han sov natten gjennom! 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tantebarnet mitt sov hele natten igjennom, helt fra hun var født 😊 (14 mnd nå). Hun har bare våknet litt for å ha flaske, men hun slutta med flaske om natten når hun var ca 8 mnd. Anonymkode: f6dfc...2fc Hvis hun våkner for mat sover hun ikke natten igjennom 😛 hvis man teller med oppvåkninger for mat har barnet mitt sovet natten gjennom fra dag 1 😛 men ts spør spesifikt om når de sover 9-12 timer i strekk… har aldri skjedd med min 1,5-åring hvertfall😂 Anonymkode: 5629c...a94
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Fra 0 måneder til 7 måneder sov hun hele natten. 10-12 timer. Fra 7 måneder til 1 år var det mye oppvåkninger og mye mindre søvn.. Fikk tips ang søvnkurs og begynte med det, så fra 1 år til nå, over 2 år, sover hun Fra 18.30 - 06.30/07.00. Helt himmelsk. Anonymkode: b60c7...363 Oi fascinerende. Hva skjedde fra 7 mnd? Hva var trikset for å komme ut av det igjen? Anonymkode: aa7aa...d30
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oi fascinerende. Hva skjedde fra 7 mnd? Hva var trikset for å komme ut av det igjen? Anonymkode: aa7aa...d30 Jeg aner ikke 🤔 Søvnkurs hjalp enormt. Anbefales virkelig 😊 Anonymkode: b60c7...363
Gjest dreamstar Skrevet 15. november 2022 #20 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vet at dette er svært individuelt… men har hørt hele podcasten «kan du ikke bare sove» som har gitt meg inntrykk av at søvn ikke nødvendigvis er så komplekst som man skal ha det til. Derfor lurer jeg på om noen vet når babyer uten fysiske plager typisk sover 9-12 timer i strekk på natten? Anonymkode: aa7aa...d30 Mine 5 har vært alt fra 1 måned til 8 måneder 🙂 Jo mindre morsmelk de har fått jo tidligere har de sovet gjennom natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå