AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Hei. Jeg er en mann på 25 år, som bor med kjæresten min på Bygdøy i Oslo. Jeg er rik. Sånn er det bare, selvom det føles utrolig kleint og "selvskryt" å skrive det. Jeg jobber nå på et kontor i Oslo, der jeg tjener 200 kroner i timen. Jeg jobber med andre helt "vanlige" folk, som ikke har noen spesielt høy formue. Jeg derimot har rike foreldre som har bygget seg opp innen investeringer og eiendom de siste 20 årene, jeg har fått mye, men ikke alt. Startet med 1 leilighet med 1 soverom jeg bygget om til 4 soverom, og leide ut når jeg var 22. Deretter kom leilighet nr 3, 4, 5, 6, 10, 20, 50 osv... Sitter nå med en formue på rundt 300 mill, og drøye 5 mill i leieinntekter hver mnd. Og jeg bryr meg, for ja det er en utrolig mulighet jeg har fått servert i fanget, denne økonomiske friheten, MEN.. Jeg merker 100% at de andre på jobben, for det første, ser annerledes på meg på meg fordi jeg er økonomisk sterk. De maser om hvorfor jeg gidder å jobbe for "luselønn" osv. Og de sier det med humoristisk sans, men det er likevel litt sårt. Jeg kommer da ikke med kontoutskriften min når jeg er på intervju og forventer at de skal ansette meg pga det!? Jeg skal utdanne meg som jurist, og trenger da all relevant erfaring jeg kan få, til når jeg skal søke jobb. Og 99% av mine inntekter går så og si av seg selv, da det er utleieinntekter, så jeg trenger et "dagtilbud". For det andre merker jeg at de helt uten skam prøver å utnytte seg av at jeg har mye penger. De spør om middager hos meg, spør om jeg vil ta de med på ferie (med en humoristisk tone, men jeg merker det er litt sannhet i det). I forbindelse med ferie/reiser flyr jeg privatfly, fordi jeg har litt klaustrofobi, og da hjelper det å være alene på et fly. Da spør de om de "bare kan være med" på helgeturer til f.eks Trondheim, København, som jeg ofte er i, fordi jeg er så heldig å ha mulighet til det. Hvordan konfronterer jeg kollegene mine om at jeg ikke vil bli behandlet annerledes bare fordi jeg har mer penger enn dem? Eller enda viktigere, er dette noe jeg bare må forvente? Det er jo ikke sånn at denne rikdommen er en "curse", for det er jo noe av det beste et menneske kan ha, økonomisk frihet, men det kjennes jo ikke helt greit sånn det er nå. Gjerne kom med tips!!! Anonymkode: 23569...b3c 1
Snuppe Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Finnes det jobber i dag som betaler 200 kr i timen og mindre? Høres veldig lite ut.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Troll. Ingen bygger seg opp en formue på 300 millioner på 3 år når de starter med EN leilighet. Anonymkode: 6044f...077 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Snuppe skrev (Akkurat nå): Finnes det jobber i dag som betaler 200 kr i timen og mindre? Høres veldig lite ut. Alle lavstatusjobber ja. Anonymkode: 6044f...077 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Snuppe skrev (2 minutter siden): Finnes det jobber i dag som betaler 200 kr i timen og mindre? Høres veldig lite ut. Avsporing men jeg har fagbrev og tjener 160 kr timen. Anonymkode: a6817...d49
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Troll. Ingen bygger seg opp en formue på 300 millioner på 3 år når de starter med EN leilighet. Anonymkode: 6044f...077 Tror du TS skriver et langt innlegg på KG for gøy? xD Høres ut som du er en av de TS snakker om, og med stinne foreldre er det fullt mulig. Har du ikke lest om Spetalen søstrene, Fredriksen, osv?? Kapitalismen lenge leve!!!! Anonymkode: 23569...b3c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Troll. Ingen bygger seg opp en formue på 300 millioner på 3 år når de starter med EN leilighet. Anonymkode: 6044f...077 TS hevder aldri all formuen kommer fra leiligheter heller. tipper vedkommende er en bortskjemt drittunge som har fått mye mer enn hen skriver om her, derfor så høy formue..... Anonymkode: 23569...b3c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror du TS skriver et langt innlegg på KG for gøy? xD Høres ut som du er en av de TS snakker om, og med stinne foreldre er det fullt mulig. Har du ikke lest om Spetalen søstrene, Fredriksen, osv?? Kapitalismen lenge leve!!!! Anonymkode: 23569...b3c Æh. TS må nok legge litt mer energi i trollingen sin. Anonymkode: 6044f...077 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Æh. TS må nok legge litt mer energi i trollingen sin. Anonymkode: 6044f...077 Hvorfor skulle noen trollet om dette? Høres ut som vedkommende sliter sosialt pga en årsak som er urelevant. Du som troller her... Anonymkode: 23569...b3c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Æh. TS må nok legge litt mer energi i trollingen sin. Anonymkode: 6044f...077 TS her. Ingen trolling. Ønsker seriøse tips på noe jeg syntes er sårt og vondt. Trenger ikke at du personlig tror på meg Anonymkode: 23569...b3c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her. Ingen trolling. Ønsker seriøse tips på noe jeg syntes er sårt og vondt. Trenger ikke at du personlig tror på meg Anonymkode: 23569...b3c Det er sårt og vondt å være rik? Haha. Anonymkode: 6044f...077 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 Jeg er også godt bemidlet økonomisk, men jobber 100% i en travel jobb. Jeg velger selv å ikke nevne min privatøkonomi til noen, og det er et ikke-tema. Jeg er ikke interessert i å snakke om det, og det er da heller ingen kollegaer som nevner det. Kanskje du skal starte med å se på hvordan du selv uttaler deg om din økonomi? Anonymkode: 907cd...dca 8 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her. Ingen trolling. Ønsker seriøse tips på noe jeg syntes er sårt og vondt. Trenger ikke at du personlig tror på meg Anonymkode: 23569...b3c Hvordan vet alle at du er rik? Har du et så kjent navn/kjente foreldre at alle vet hvem du er? I såfal... ja det må du nok finne en måte å leve med rett og slett. Kanskje det beste da er å fortest mulig komme over i arbeid på et sted med folk som også er rike, du sier du skal bli jurist, så da løser jo mye seg når du kommer i en likere omgangskrets. Men hvis ikke du er fra en av de kjente familiene så alle vet hvem er, hvordan vet alle du jobber med at du er steinrik? Kunne da vært fornuftig - på et slikt sted - og rett og slett holdt det skjult best mulig. Men klart, om du flyr frivafly til jobbreiser der kollegaer flyr SAS, ja da stiller de selvsagt spørsmål. Det må du tåle ved slike valg. Like barn leker best - det er en grunn til at litt av det er sant... Anonymkode: 5a94a...0df 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan vet alle at du er rik? Har du et så kjent navn/kjente foreldre at alle vet hvem du er? I såfal... ja det må du nok finne en måte å leve med rett og slett. Kanskje det beste da er å fortest mulig komme over i arbeid på et sted med folk som også er rike, du sier du skal bli jurist, så da løser jo mye seg når du kommer i en likere omgangskrets. Men hvis ikke du er fra en av de kjente familiene så alle vet hvem er, hvordan vet alle du jobber med at du er steinrik? Kunne da vært fornuftig - på et slikt sted - og rett og slett holdt det skjult best mulig. Men klart, om du flyr frivafly til jobbreiser der kollegaer flyr SAS, ja da stiller de selvsagt spørsmål. Det må du tåle ved slike valg. Like barn leker best - det er en grunn til at litt av det er sant... Anonymkode: 5a94a...0df TS. Ja, det er etternavnet mitt som avslører, og det var det jeg tenkte. Takk for svar Anonymkode: 23569...b3c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er sårt og vondt å være rik? Haha. Anonymkode: 6044f...077 Kanskje lese hele innlegget til TS og ikke bare ordet "rik" og "sårt". TS påpeker det alle har sagt i alle år, nemlig at penger gjør deg ikke lykkelig. Syntes TS reflekterer godt rundt det at hen har mye penger, men at det faktisk bringer med negative sider også. Regner ikke med at du er styrt selv, da du virker litt uinformert ang. temaet... Anonymkode: 23569...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje lese hele innlegget til TS og ikke bare ordet "rik" og "sårt". TS påpeker det alle har sagt i alle år, nemlig at penger gjør deg ikke lykkelig. Syntes TS reflekterer godt rundt det at hen har mye penger, men at det faktisk bringer med negative sider også. Regner ikke med at du er styrt selv, da du virker litt uinformert ang. temaet... Anonymkode: 23569...b3c Personangrep er så saklig. Anonymkode: 6044f...077
mo1234 Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 Snuppe skrev (46 minutter siden): Finnes det jobber i dag som betaler 200 kr i timen og mindre? Høres veldig lite ut. Ja, hvis du jobber som markør 😂
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 Jeg er overhode ikke rik, men i ensomme stunder har jeg latt meg utnytte av andre for å ha noen å være med. Var noen år jeg var veldig på dette med å spandere på byen f.eks. Spurte om noen ville være med meg en tur ut, fikk til svar at det gidder de ikke/har ikke råd. Når jeg sa at jeg kunne spandere så gadd de visst likevel. Ikke la deg utnytte og bruk pengene dine fornuftig er mitt råd til deg. Meng deg med folk som er glad i deg uansett om du har 5mill eller 500kr i banken. Vennene jeg skrev om i forrige avsnitt forsvant ut av livet mitt Anonymkode: acc9e...52f 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei. Jeg er en mann på 25 år, som bor med kjæresten min på Bygdøy i Oslo. Jeg er rik. Sånn er det bare, selvom det føles utrolig kleint og "selvskryt" å skrive det. Jeg jobber nå på et kontor i Oslo, der jeg tjener 200 kroner i timen. Jeg jobber med andre helt "vanlige" folk, som ikke har noen spesielt høy formue. Jeg derimot har rike foreldre som har bygget seg opp innen investeringer og eiendom de siste 20 årene, jeg har fått mye, men ikke alt. Startet med 1 leilighet med 1 soverom jeg bygget om til 4 soverom, og leide ut når jeg var 22. Deretter kom leilighet nr 3, 4, 5, 6, 10, 20, 50 osv... Sitter nå med en formue på rundt 300 mill, og drøye 5 mill i leieinntekter hver mnd. Og jeg bryr meg, for ja det er en utrolig mulighet jeg har fått servert i fanget, denne økonomiske friheten, MEN.. Jeg merker 100% at de andre på jobben, for det første, ser annerledes på meg på meg fordi jeg er økonomisk sterk. De maser om hvorfor jeg gidder å jobbe for "luselønn" osv. Og de sier det med humoristisk sans, men det er likevel litt sårt. Jeg kommer da ikke med kontoutskriften min når jeg er på intervju og forventer at de skal ansette meg pga det!? Jeg skal utdanne meg som jurist, og trenger da all relevant erfaring jeg kan få, til når jeg skal søke jobb. Og 99% av mine inntekter går så og si av seg selv, da det er utleieinntekter, så jeg trenger et "dagtilbud". For det andre merker jeg at de helt uten skam prøver å utnytte seg av at jeg har mye penger. De spør om middager hos meg, spør om jeg vil ta de med på ferie (med en humoristisk tone, men jeg merker det er litt sannhet i det). I forbindelse med ferie/reiser flyr jeg privatfly, fordi jeg har litt klaustrofobi, og da hjelper det å være alene på et fly. Da spør de om de "bare kan være med" på helgeturer til f.eks Trondheim, København, som jeg ofte er i, fordi jeg er så heldig å ha mulighet til det. Hvordan konfronterer jeg kollegene mine om at jeg ikke vil bli behandlet annerledes bare fordi jeg har mer penger enn dem? Eller enda viktigere, er dette noe jeg bare må forvente? Det er jo ikke sånn at denne rikdommen er en "curse", for det er jo noe av det beste et menneske kan ha, økonomisk frihet, men det kjennes jo ikke helt greit sånn det er nå. Gjerne kom med tips!!! Anonymkode: 23569...b3c Blæh! Har prøvd å skrive svar til deg, men får ikke det til. Jeg blir bare dårlig av slike mennesker! De er som små barn i hodet. Anonymkode: 95ebb...1c0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #20 Skrevet 15. november 2022 Høres ut som du har sagt veldig mye om din privatøkonomi til kollegaene dine, hvorfor? Og du burde seriøst slutte å ta privatfly. Ikke at jeg tror på historien din, men seriøst, du ødelegger planeten. Det er veldig mange med flyangst som flyr passasjerfly. Klare de det, så klarer du det. Du velger å ikke klare det fordi du har pengene til å ikke klare det. Og det er ikke noe gøy å være så fattig at du må takke nei til alle invitasjoner til å gjøre noe gøy heller. Ikke har du råd til å gjøre noe gøy og man blir i tillegg mer isolert. Du kommer deg jo ut og har råd til å nyte livet. Sett pris på det. Litt humor rundt økonomi, etter en koselig kveld er bedre enn å ikke ha en hyggelig kveld og se hva du går glipp av når folk legger ut ting på Face. Anonymkode: fd8e0...cb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå