Gå til innhold

Hvordan si fra om lukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere!

Jeg har møtt en veldig trivelig, kjekk og god mann. Jeg trives i hans selskap, og har møtt han en del ganger nå. Men jeg merker at han lukter så svette. Jeg vet at han dusjer og skifter klær daglig, men virker ikke til at han bruker deodorant og/eller parfyme. Denne lukta plager meg så mye at jeg ikke vet om jeg kan være i et eventuelt forhold.. Hva ville dere gjort her? Sagt fra, og i såfall, hvordan?

Anonymkode: e213f...330

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet du at han dusjer daglig og har rene klær? For da ville jeg tro det var greit.

Forstår at det er veldig vanskelig å si ifra om. 

Hva med at du generelt snakker om hvor viktig det er med hygiene, og at du synes god lukt er så deilig av mennesker. Spør om han liker en spesiell deodorant eller aftershave eller parfyme? 

Da har du tatt det opp, og kanskje tenker han på at han vil lukte godt for deg. Du kan i hvert fall prøve med dette i første omgang.

Endret av exictence
Skrevet

Du får gi han en god deodorant og si:  denne lukter kjempegodt. Prøv den. 
En fin måte å si ifra på

Anonymkode: 19f24...b64

• Liker 3
Skrevet

Exen gjorde det samme, han brukte ikke deo fordi HANS ex elska svettelukt 🤦🏻‍♀️😫 så måtte bare spørre: bruker du ikke deo? 

Anonymkode: 78187...989

Skrevet

Hvis han lukter svette så vil jo bare deo og parfyme blande seg med den lukta. Man skal jo ikke overdøve svette med annen lukt. Han har ikke vasket seg ordentlig hvis det lukter.

Hvis dere hadde vært sammen så hadde jeg foreslått at du sa det rett ut. Og bedt han bruke såpe. Men jeg hadde nok ikke sagt det til en ganske ukjent person selv, så jeg skjønner deg der.

Anonymkode: 92c36...9b3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ta en lett prat om dusjing, deo osv.

Eller si at det ikke blir noe på han om han ikke dufter sitron.

Skrevet

«Du lukter svette, det er ubehagelig.» 

• Liker 1
Skrevet

At man liker lukten av noen trumfer stort sett alt. Greit at det ikke lukter godt hele tiden, men om normallukten hans er noe du føler avsky mot, så fungerer det ikke. Jeg liker svettelukt av menn jeg syns er seksuelt tiltrekkende, mens svettelukt hos menn jeg ikke finner tiltrekkende er heller dårlig. Vi er tross alt dyr.

Skrevet

Dette hadde jeg aldri orket. En mann som ikke er renslig på eget initiativ... ? Lukt er det aller viktigste når det kommer til tiltrekning og seksuell tenning. 

Min eks var veldig nøye med hygienen i begynnelsen, men deretter begynte det å skli ut, for egentlig pleide han ikke å vaske håret mer enn en gang i uken, han gikk i skitne klær osv. Jeg sa i fra til ham og han tok seg sammen, men så skled det ut igjen osv. 

Folk må som oftest ha den driven selv.

Anonymkode: becde...0e0

• Liker 4
Skrevet

Datet en slik jeg og, han var renslig med dusjing hver dag, oppegående, flott og kjekk mann. Men svettelukten satte seg i både håret mitt, sengetøyet, pledd osv så måtte dusje og vaske ut alt etter hvert besøk. For noen holder det ikke med dusj, de må ha deo også. Trener daten din jevnlig i tillegg?

Anonymkode: d9ada...4e7

• Liker 1
Skrevet

Jeg var sammen med en mann i noen mnd som luktet helt forferdelig svette. Han dusjet, skiftet klær og var renslig. Men jeg takla bare ikke kroppslukten hans. 
Jeg fiksa ikke å fortsette med han, selv om vi egentlig hadde det fint sammen. 

Han har i ettertid gifta seg og fått barn, så tydeligvis er det noen damer der ute som liker svettelukten hans.

Anonymkode: ff514...905

Skrevet
exictence skrev (4 timer siden):

Vet du at han dusjer daglig og har rene klær? For da ville jeg tro det var greit.

Forstår at det er veldig vanskelig å si ifra om. 

Hva med at du generelt snakker om hvor viktig det er med hygiene, og at du synes god lukt er så deilig av mennesker. Spør om han liker en spesiell deodorant eller aftershave eller parfyme? 

Da har du tatt det opp, og kanskje tenker han på at han vil lukte godt for deg. Du kan i hvert fall prøve med dette i første omgang.

Nei! Menn må ha klar beskjed, de forstår ikke hinting

Anonymkode: 71433...b73

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis han lukter svette så vil jo bare deo og parfyme blande seg med den lukta. Man skal jo ikke overdøve svette med annen lukt. Han har ikke vasket seg ordentlig hvis det lukter.

Hvis dere hadde vært sammen så hadde jeg foreslått at du sa det rett ut. Og bedt han bruke såpe. Men jeg hadde nok ikke sagt det til en ganske ukjent person selv, så jeg skjønner deg der.

Anonymkode: 92c36...9b3

Det er overhodet ikke sant at man ikke har vasket seg godt nok om man lukter svette, noen mennesker svetter mer enn andre... Lukten kommer fort tilbake. At folk skal være så dømmende bedrevitere på dette forumet altså...

Anonymkode: 159ab...1fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei! Menn må ha klar beskjed, de forstår ikke hinting

Anonymkode: 71433...b73

Ha, ha, ja du sier noe.

Hva med: "Når du dusjer neste gang, kan du ikke da ta på denne deodoranten, den er såååå god. Hadde elsket at du luktet av det".

• Liker 3
Skrevet

Som mann må man ha på deo eller så lukter det dritt etter 5 minutter etter vask.

Anonymkode: 523e3...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...