AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Er det noen her som ansetter som kanskje kan si noe om hva dere ville tenkt om en kandidat spør om å få ta intervju på teams? Bakgrunnen er som følger at jeg søker jobb på en annen kant av landet da mannen har fått jobb der. Vi bor pr nå rundt 20 timer unna i bil, og flyreise dit innebærer som regel et flybytte. Dvs at en reise ned fort kan stjele opptil 1,5 arbeidsdag fra nåværende jobb litt avhengig av hvilke lfy det er ledig på. Jeg er nå satt opp på intervju klokka 0800 om litt over ei uke. Dette er tilfeldigvis også samme dag som jeg går på telefonvakt på min nåværende jobb og må i utgangpunktet oppholde meg maks en time fra kontorstedet mitt her vi bor nå. Hvordan ville du som intervjuer reagert om forespørsel om videointervju kom fra en kandidat du vet bor langt unna? Anonymkode: b4114...612 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Med så lang reisevei så er det forunderlig omde krever personlig oppmøte i det hele tatt. Særlig etter korona når de fleste kontorer er tilrettelagt for videosamtaler. Send en mail og si det som det er at du har vakt på gamlejobben og har ikke anledning til å reise men ønsker intervju på video Anonymkode: 13527...511 10 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Jeg har vært i samme situasjon, det var ingen problemer med å ha "første intervju" på teams. Men selvfølgelig, jeg ønsket også å se kontoret/arbeidsplassen om jeg kom med videre i ansettelsesprosessen, og det hadde nok noe å si også. Anonymkode: 3eaa9...1ac 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Jeg synes det er rart at de ikke har tilbudt det. Jeg hadde intervju etter covid, med en arbeidsgiver som er 2-3 timers kjøring unna. De inviterte til Teams med en gang, og sa samtidig at jeg var velkommen dit om jeg heller ønsket det. Anonymkode: d899f...f8a 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Ring arbeidsgiver og forklar situasjonen. Men sørg for å være tydelig på at du kan stille opp personlig til intervju i neste runde, hvis du går videre. Mange arbeidsgivere har også brent seg på å ansette på Teams i corona. Anonymkode: a7c86...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har vært i samme situasjon, det var ingen problemer med å ha "første intervju" på teams. Men selvfølgelig, jeg ønsket også å se kontoret/arbeidsplassen om jeg kom med videre i ansettelsesprosessen, og det hadde nok noe å si også. Anonymkode: 3eaa9...1ac Ja, jeg vil jo også veldig gjerne se kontoret og hilse på "i virkeligheten" både før de føler de evt må gi et tilbud og før jeg selv tør å si ja til jobben. Jeg tror jeg skal ringe hun jeg fikk mail fra, tenker det kan være litt mer personlig å ringe og høre litt rundt mulighetene fremfor en mail? Anonymkode: b4114...612 1
Kristin70 Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg vil jo også veldig gjerne se kontoret og hilse på "i virkeligheten" både før de føler de evt må gi et tilbud og før jeg selv tør å si ja til jobben. Jeg tror jeg skal ringe hun jeg fikk mail fra, tenker det kan være litt mer personlig å ringe og høre litt rundt mulighetene fremfor en mail? Anonymkode: b4114...612 Enig, mye bedre å ringe i denne situasjonen. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ring arbeidsgiver og forklar situasjonen. Men sørg for å være tydelig på at du kan stille opp personlig til intervju i neste runde, hvis du går videre. Mange arbeidsgivere har også brent seg på å ansette på Teams i corona. Anonymkode: a7c86...c8a Utdyp - brent seg? Man ser jo fortsatt ansiktet og om vedkommende kan svare på spørsmålene som kommer. Anonymkode: 62bf7...456 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 Synes også det høres helt innafor ut å spørre om intervju på Teams i første runde. Men går du videre, og jobben er viktig for deg, ville jeg prøvd å reise fysisk. Anonymkode: 17984...61e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 Det kommer an på. Om de kun skal ha 1 intervjurunde ville jeg hatt fysisk intervju. Om de skal ha to kan hodt første være på teams. Jeg har reist mye på intervjuer, fikk alltid dekket reiseutgifter og hotell. Anonymkode: be694...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det kommer an på. Om de kun skal ha 1 intervjurunde ville jeg hatt fysisk intervju. Om de skal ha to kan hodt første være på teams. Jeg har reist mye på intervjuer, fikk alltid dekket reiseutgifter og hotell. Anonymkode: be694...3bf Hvem dekket utgiftene? Potensiell arbeidsgiver? Anonymkode: 5e1de...8fa
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem dekket utgiftene? Potensiell arbeidsgiver? Anonymkode: 5e1de...8fa Ja, arbeidsgiver som kaller inn til intervju har alltid dekket det. Anonymkode: be694...3bf
Rucula Skrevet 16. november 2022 #13 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (På 15.11.2022 den 13.25): Utdyp - brent seg? Man ser jo fortsatt ansiktet og om vedkommende kan svare på spørsmålene som kommer. Anonymkode: 62bf7...456 Hadde senest et andregangsintervju i går som var helt bortkastet. Lederne hadde hatt flrstegangsintervjuet på teams og ikke fått et spesielt realistisk bilde. Det innrømmet de også selv Så da kastet jeg bort 3 timer
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #14 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (På 15.11.2022 den 12.03): Er det noen her som ansetter som kanskje kan si noe om hva dere ville tenkt om en kandidat spør om å få ta intervju på teams? Bakgrunnen er som følger at jeg søker jobb på en annen kant av landet da mannen har fått jobb der. Vi bor pr nå rundt 20 timer unna i bil, og flyreise dit innebærer som regel et flybytte. Dvs at en reise ned fort kan stjele opptil 1,5 arbeidsdag fra nåværende jobb litt avhengig av hvilke lfy det er ledig på. Jeg er nå satt opp på intervju klokka 0800 om litt over ei uke. Dette er tilfeldigvis også samme dag som jeg går på telefonvakt på min nåværende jobb og må i utgangpunktet oppholde meg maks en time fra kontorstedet mitt her vi bor nå. Hvordan ville du som intervjuer reagert om forespørsel om videointervju kom fra en kandidat du vet bor langt unna? Anonymkode: b4114...612 det ville jeg ikke reagert på i det hele tatt. Jeg har gjennomført sikkert 20 intervjuer bare de siste tre ukene på Teams. Det går helt fint. Anonymkode: 9cc12...069
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 Rucula skrev (På 16.11.2022 den 22.19): Hadde senest et andregangsintervju i går som var helt bortkastet. Lederne hadde hatt flrstegangsintervjuet på teams og ikke fått et spesielt realistisk bilde. Det innrømmet de også selv Så da kastet jeg bort 3 timer 3 timer langt intervju? Hvem har tid til sånt 😅 Anonymkode: 8d4aa...30c
Rucula Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 3 timer langt intervju? Hvem har tid til sånt 😅 Anonymkode: 8d4aa...30c Neida, 2 timer men var jo en time med forbredelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå