AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Har nordmenn alltid vært sånn eller er dette mer en ny utvikling? Utifra min erfaring er det kansje verre bland de yngste generasjonene, men jeg spør nå likevel. Et eksempel, det å si at det er to biologiske kjønn er visst ikke lov lengre. Det er visst hatefult,man må visst ta hensyn til alle andres følelser og enkelte vil at det skal klassifiseres som "hatprat" og ikke respektere folks pronomen. Hvorfor føler folk seg så berettiget at de skal styre hvordan andre snakker, og når de ikke er fornøyde så surmuler de og leker offer? Jeg er så sykt lei av det. Et annet eksempel på hårsåre (og i dette tilfellet feige atpåtil ) nordmenn er at naboen spilte musikk klokken 16 og de ringte politiet... Det var ganske høyt men ikke så høyt at det var uutholdelig. Noen sarte sjeler følte da at de måtte ringe politiet, jeg så de titte ut av døra og gjemme seg igjen når politiet kom så er ganske sikre på hvem det var. De spurte ikke personen om å skru ned musikken først en gang. Er folk så sarte at de ikke tåler musikk? Så feige at de tør ikke gå å spørre naboen selv en gang? Verste som skjer er at man får et nei. Dette var i en studentby forresten, så da bør man jo tåle litt mer når man velger å bosette seg der tenker jeg? Dette var jo attpåtil på dagtid, på helg. Finnes sikkert et utall flere eksempler, men når ble folk så innmari hårsåre og berettiget, som små unger som ikke får viljen sin? Man har jo ikke krav på at alle rundt en skal oppføre seg og snakke slik en selv vil? Og så leker folk at de er "de gode" som prøver å sensurere andre , ringer politiet over småting ? Anonymkode: 38fd1...35e 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Det skjedde etter 90-tallet en gang....jeg savner 90-tallet. Woke out from me. Anonymkode: 08f8d...68f 9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Jeg har visst misforstått, trodde det var lov å si to biologiske kjønn (sex) men flere type kjønnsroller (gender)? Anonymkode: 7cad8...381 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har nordmenn alltid vært sånn eller er dette mer en ny utvikling? Utifra min erfaring er det kansje verre bland de yngste generasjonene, men jeg spør nå likevel. Et eksempel, det å si at det er to biologiske kjønn er visst ikke lov lengre. Det er visst hatefult,man må visst ta hensyn til alle andres følelser og enkelte vil at det skal klassifiseres som "hatprat" og ikke respektere folks pronomen. Hvorfor føler folk seg så berettiget at de skal styre hvordan andre snakker, og når de ikke er fornøyde så surmuler de og leker offer? Jeg er så sykt lei av det. Et annet eksempel på hårsåre (og i dette tilfellet feige atpåtil ) nordmenn er at naboen spilte musikk klokken 16 og de ringte politiet... Det var ganske høyt men ikke så høyt at det var uutholdelig. Noen sarte sjeler følte da at de måtte ringe politiet, jeg så de titte ut av døra og gjemme seg igjen når politiet kom så er ganske sikre på hvem det var. De spurte ikke personen om å skru ned musikken først en gang. Er folk så sarte at de ikke tåler musikk? Så feige at de tør ikke gå å spørre naboen selv en gang? Verste som skjer er at man får et nei. Dette var i en studentby forresten, så da bør man jo tåle litt mer når man velger å bosette seg der tenker jeg? Dette var jo attpåtil på dagtid, på helg. Finnes sikkert et utall flere eksempler, men når ble folk så innmari hårsåre og berettiget, som små unger som ikke får viljen sin? Man har jo ikke krav på at alle rundt en skal oppføre seg og snakke slik en selv vil? Og så leker folk at de er "de gode" som prøver å sensurere andre , ringer politiet over småting ? Anonymkode: 38fd1...35e Forskjellen er vel at før ble hårsåre folk generelt litt flaue, man hadde ikke råd til å gi plass til for mye skadelig mentalitet. Nå har de mistet den skammen og gis mye rom og plass. Det triste er jo at mennesker er veldig konkurranse-orientert, så det fører bare til en konkurranse i hvem som er mest hårsår og krenka. En negativ spiral til bunnen, krenka folk som tar andre med seg i fallet. Anonymkode: c0588...598 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har visst misforstått, trodde det var lov å si to biologiske kjønn (sex) men flere type kjønnsroller (gender)? Anonymkode: 7cad8...381 Ikke så lett å følge med på hva som er rett og ikke for tiden. Er visst ikke lov å si asperger syndrom lengre heller fikk jeg høre om dagen, for det hedrer nazismen. Eller rangere autisme etter funksjonsnivå, fordi det er diskriminerende xD Anonymkode: 38fd1...35e 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Det starten litt før år 2000.Da kanselerte vi pappan til Pippi. Anonymkode: e0b95...041 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke så lett å følge med på hva som er rett og ikke for tiden. Er visst ikke lov å si asperger syndrom lengre heller fikk jeg høre om dagen, for det hedrer nazismen. Eller rangere autisme etter funksjonsnivå, fordi det er diskriminerende xD Anonymkode: 38fd1...35e Seriøst?Hva er det politiske riktig å kalle aspberger da? Anonymkode: e0b95...041
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 Folk har det alt for enkelt i dag og da begynner man å konstruere problemer for seg selv og andre, dessuten så tar man til seg alt det tullet de finner på USA og tror at det automatisk gjelder i Norge også. Anonymkode: 5c750...e76 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Seriøst?Hva er det politiske riktig å kalle aspberger da? Anonymkode: e0b95...041 Man skal visst bare kalle alt autisme. Som om en person som ikke snakker og har problemer med aggresjon og utagering er det samme som noen med Asperger. For det er visst slik at noen som ikke snakker kan være vel så velfungerende inne i hodet sitt og takle autismen sin bedre, og at dette med funksjonsnivå er at samfunnet pålegger en visse oppgaver. Om samfunnet var annerledes ville ikke den non verbale autistsen hatt problemer blablabla Anonymkode: 38fd1...35e 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man skal visst bare kalle alt autisme. Som om en person som ikke snakker og har problemer med aggresjon og utagering er det samme som noen med Asperger. For det er visst slik at noen som ikke snakker kan være vel så velfungerende inne i hodet sitt og takle autismen sin bedre, og at dette med funksjonsnivå er at samfunnet pålegger en visse oppgaver. Om samfunnet var annerledes ville ikke den non verbale autistsen hatt problemer blablabla Anonymkode: 38fd1...35e Autisme har jo veldig bredt spekter.Så spade er et graveredskap nå? Anonymkode: e0b95...041 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 Tror det har blitt mere aksept for å fortelle at man har blitt såret. Før holdt man det inni seg for å slippe å bli gjort narr av og så satt man hjemme og følte seg lei og alene og misforstått istedenfor. Anonymkode: 115ba...7d4 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Autisme har jo veldig bredt spekter.Så spade er et graveredskap nå? Anonymkode: e0b95...041 Ja jeg vet syns det er aldeles latterlig at man skal gå bort ifra å kunne kategorisere virkeligheten fordi det kan såre noens følelser. Må kunne kalle spade for en spade... Bare fordi man føler og ønsker at noen med alvorlig autisme (non verbal) skal kunne fungere like godt i samfunnet som en med mildere autisme så fungerer faktisk ikke virkeligheten sånn. Blir litt lettvint å skylde på samfunnet og, kan ikke tenke meg noe samfunn der det er lettere å være non verbal... Men disse menneskene mener jo og at funskjonsjemming først og fremst skapes av samfunnet... Anonymkode: 38fd1...35e 3
mitch92 Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror det har blitt mere aksept for å fortelle at man har blitt såret. Før holdt man det inni seg for å slippe å bli gjort narr av og så satt man hjemme og følte seg lei og alene og misforstått istedenfor. Anonymkode: 115ba...7d4 men det har jo gått litt vel langt når en nærmest krever alle skal innrette seg etter sine spesifikke følelser? Da går jo ikke samfunnet rundt lengre. Det går ann å be om at folk tar hensyn, men å bli til så de grader fornærmet når de ikke oppfører seg slik en vil er ikke bra. Man går fra å være offer til å bli bølle med slik oppførsel, bare at man føler seg redelig og rettferdiggjør sin egen forferdelige oppførsel. Det er litt ironisk. De som hyler høyest om inkludering og å ta hensyn er noen av de minst inkluderende menneskene jeg har møtt. 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 mitch92 skrev (2 minutter siden): men det har jo gått litt vel langt når en nærmest krever alle skal innrette seg etter sine spesifikke følelser? Da går jo ikke samfunnet rundt lengre. Det går ann å be om at folk tar hensyn, men å bli til så de grader fornærmet når de ikke oppfører seg slik en vil er ikke bra. Man går fra å være offer til å bli bølle med slik oppførsel, bare at man føler seg redelig og rettferdiggjør sin egen forferdelige oppførsel. Det er litt ironisk. De som hyler høyest om inkludering og å ta hensyn er noen av de minst inkluderende menneskene jeg har møtt. Du bestemmer selv om du vil innrette deg etter folks følelser. Men jeg syns folk skal ha lov til å rope så høyt de vil om at de har blitt såret uten at de skal bli gjort narr av og fortalt at de skal tie stille. Anonymkode: 115ba...7d4 1
Aricela Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 5 minutter siden, mitch92 said: men det har jo gått litt vel langt når en nærmest krever alle skal innrette seg etter sine spesifikke følelser? Da går jo ikke samfunnet rundt lengre. Det går ann å be om at folk tar hensyn, men å bli til så de grader fornærmet når de ikke oppfører seg slik en vil er ikke bra. Man går fra å være offer til å bli bølle med slik oppførsel, bare at man føler seg redelig og rettferdiggjør sin egen forferdelige oppførsel. Det er litt ironisk. De som hyler høyest om inkludering og å ta hensyn er noen av de minst inkluderende menneskene jeg har møtt. Spot on. 5
mitch92 Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du bestemmer selv om du vil innrette deg etter folks følelser. Men jeg syns folk skal ha lov til å rope så høyt de vil om at de har blitt såret uten at de skal bli gjort narr av og fortalt at de skal tie stille. Anonymkode: 115ba...7d4 Hvis de begynner å gå til steget at de vil gi folk sparken fra jobben sin, kalle de skjellsord , anmeldele folk og endre på loven om ytringsfrihet er de autoritærr bøller. 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har nordmenn alltid vært sånn eller er dette mer en ny utvikling? Utifra min erfaring er det kansje verre bland de yngste generasjonene, men jeg spør nå likevel. Et eksempel, det å si at det er to biologiske kjønn er visst ikke lov lengre. Det er visst hatefult,man må visst ta hensyn til alle andres følelser og enkelte vil at det skal klassifiseres som "hatprat" og ikke respektere folks pronomen. Hvorfor føler folk seg så berettiget at de skal styre hvordan andre snakker, og når de ikke er fornøyde så surmuler de og leker offer? Jeg er så sykt lei av det. Et annet eksempel på hårsåre (og i dette tilfellet feige atpåtil ) nordmenn er at naboen spilte musikk klokken 16 og de ringte politiet... Det var ganske høyt men ikke så høyt at det var uutholdelig. Noen sarte sjeler følte da at de måtte ringe politiet, jeg så de titte ut av døra og gjemme seg igjen når politiet kom så er ganske sikre på hvem det var. De spurte ikke personen om å skru ned musikken først en gang. Er folk så sarte at de ikke tåler musikk? Så feige at de tør ikke gå å spørre naboen selv en gang? Verste som skjer er at man får et nei. Dette var i en studentby forresten, så da bør man jo tåle litt mer når man velger å bosette seg der tenker jeg? Dette var jo attpåtil på dagtid, på helg. Finnes sikkert et utall flere eksempler, men når ble folk så innmari hårsåre og berettiget, som små unger som ikke får viljen sin? Man har jo ikke krav på at alle rundt en skal oppføre seg og snakke slik en selv vil? Og så leker folk at de er "de gode" som prøver å sensurere andre , ringer politiet over småting ? Anonymkode: 38fd1...35e Woke har vervet mange medlemmer her til lands. Noen har visst tatt eierskap til det de tror er den eneste mulige sannheten og skal drive heksejakt på de som mener anerledes. Alt kan forsvares med moral og empati selvsagt. To ting de har tatt helt ut av kontekst for å manipulere til å få det som de vil. De krenker enkeltindivid under påskudd av å være selveste frelseren på vegne av andre. I utgangspunktet har de ikke omtanke for noen og gjør dette kun for oppmerksomhet. For det er jo det merkelige: at noen skal bli så krenket på andres vegne mens den "krenkede" faktisk ikke føler seg krenket og er flau over disse såkalte redningspersonene som skaper mye oppmerksomhet rundt temaet. Anonymkode: a9ee8...0ac 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 Etter å ha stiftet kjennskap med Rhino Thue. Anonymkode: 3b082...c58 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det starten litt før år 2000.Da kanselerte vi pappan til Pippi. Anonymkode: e0b95...041 Helt enig ! Og siden har det blitt verre på "alle mulige" plan. Synes synd på ungdommen i dag. Anonymkode: 38579...57b 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #20 Skrevet 15. november 2022 Samfunnet har normalisert psykiske lidelser det er en av grunnene. Vi takler ikke følelser lengre og må medisinere det bort og kontrollere andre. Alle må gå på glasskår fordi det kan hende noen er psykisk syk og kan bli trigget for dumme ting, folk bruker ofte angst i dag som et kort til å få folk til å holde kjeft og oppføre seg som dem vil dem skal oppføre seg, ellers blir den personen som vil si sin mening utstøtt og sett på som en forferdelig person fordi han trigger følelser i folk. Nå sier jeg ikke at folk faktisk sliter... Men å bruke angst eller bipolar lidelser osvsom et kort til å manipulere sin vilje VET jeg at utrolig mangen gjør! Anonymkode: 795e4...290 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå