AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Jeg synes det kvartalet er veldig fint - men kjenner ingen som har bodd der. Vi er en liten barnefamilie med skolebarn og skal flytte internt i storbydelen. Men når jeg leser boligannonse står det gjerne «kan lett passe som utleiebolig». Er det mye festing eller ustabilt der? Lite til ingen barnefamilier for eksempel? Anonymkode: 7bea7...70e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Jeg skjønte ikke helt logikken. Utleieboliger leies jo av absolutt alle slags folk. Hvorfor tror du leietagere fester noe mer enn andre? Jeg anbefaler deg å gå en tur i området en ettermiddag, ev en lørdag midt på dagen, tusle rundt og se hva slags mennesker som går i området. Få en følelse av nabolaget. Gå gjerne flere ganger og se deg rundt. Hvor langt er det til nærmeste matbutikk? Er det trygg skolevei for barna? Sånne ting kan være greit å peke ut før man byr på noe. Anonymkode: f12b0...83c 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 River'n er fint, men det er jo først og fremst mindre leiligheter der hvor de aller største 3-romsene har relativt små rom. Ikke akkurat familieleiligheter, men kan kanskje passe for et par med ett barn. Det er ikke balkonger i River'n og heller ikke den beste utsikten (utsikt mot bakgård og Uelandsgate) så jeg hadde følt meg litt innesperret der. Passer nok best for single eller par uten barn. Anonymkode: 6626e...a7d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Just now, AnonymBruker said: River'n er fint, men det er jo først og fremst mindre leiligheter der hvor de aller største 3-romsene har relativt små rom. Ikke akkurat familieleiligheter, men kan kanskje passe for et par med ett barn. Det er ikke balkonger i River'n og heller ikke den beste utsikten (utsikt mot bakgård og Uelandsgate) så jeg hadde følt meg litt innesperret der. Passer nok best for single eller par uten barn. Anonymkode: 6626e...a7d Kan jo legge til at området er veldig barnevennlig, men River'n har ikke de beste familieleilighetene. Største er 65kvm. Anonymkode: 6626e...a7d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): River'n er fint, men det er jo først og fremst mindre leiligheter der hvor de aller største 3-romsene har relativt små rom. Ikke akkurat familieleiligheter, men kan kanskje passe for et par med ett barn. Det er ikke balkonger i River'n og heller ikke den beste utsikten (utsikt mot bakgård og Uelandsgate) så jeg hadde følt meg litt innesperret der. Passer nok best for single eller par uten barn. Anonymkode: 6626e...a7d Ah, manglende balkong tenkte jeg faktisk ikke på med en gang 😅 Skolehagen er jo rett over veien da, men enig i at balkong er fint. Vi har ikke budsjett til større enn den sizen uansett i Bydel Sagene, de går for høyt for oss. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skjønte ikke helt logikken. Utleieboliger leies jo av absolutt alle slags folk. Hvorfor tror du leietagere fester noe mer enn andre? Jeg anbefaler deg å gå en tur i området en ettermiddag, ev en lørdag midt på dagen, tusle rundt og se hva slags mennesker som går i området. Få en følelse av nabolaget. Gå gjerne flere ganger og se deg rundt. Hvor langt er det til nærmeste matbutikk? Er det trygg skolevei for barna? Sånne ting kan være greit å peke ut før man byr på noe. Anonymkode: f12b0...83c Som jeg skrev er jeg kjent i bydelen og området da vi bor der - men jeg har ikle kjennskap til det interne livet i disse blokkene. Anonymkode: 7bea7...70e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå