Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kreativt tråd🧡💛 Når og hvordan ville dere avslørt nyheten om graviditet for:

Familie:

Nære venner:

Venner:

Jobb og kollega:

Anonymkode: be6e8...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selvfølgelig bare sagt det helt vanlig, altså dere er ikke verdens navle og det er kun stort for dere. Resten bryr seg ikke om de får en telefon eller melding liksom. 

Anonymkode: 108f9...156

• Liker 8
Skrevet

Familie: "har du noen planer i <jula/påska/oktober/mai>? For da skal vi få en liten en." Fortelles rundt uke 12-14. 

Nære venner: sende et morsomt bilde av babysko eller noe sånt. Low key. Fortelles ETTER at sjefen har fått beskjed.

Mindre nære venner: facebook-annonse sånn omtrent halvveis i svangerskapet (gjerne etter uke 24 så det er sannsynlig at barnet overlever).

Jobb og kollegaer: et seriøst møte med sjefen, deretter fortelle kollegaer på en seriøs måte hvorfor du hadde møte med sjefen. Helst innen 15-16 uker, gjerne samme dag som man informerer familie, så ikke ryktene begynner å gå verken den ene eller andre veien. Blir jo gjerne endel svangerskapsoppfølging der det er greit å være ærlig om hvorfor man trenger fri.

• Liker 2
Skrevet

Vi gjorde ikke så mye ut av det noen av gangene.

Det finnes millioner av muligheter. Kjøp kake og skriv nyheten på? Legg ved ultralydbilde i en bursdagsgave. Kjøp inn kopper med bestemor/far eller tanke/onkel osv. 

Anonymkode: 92f53...6d2

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

• Liker 1
Skrevet

Jeg "fortalte" det til venner og bekjente ved å sende et bilde av pepperkakemann og dame med baby på magen og skrev god jul like før jul. Da var jeg rundt 20 uker på vei. De nærmeste sa jeg det til rett ut bare 

Anonymkode: 78a2c...ef7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har selvfølgelig bare sagt det helt vanlig, altså dere er ikke verdens navle og det er kun stort for dere. Resten bryr seg ikke om de får en telefon eller melding liksom. 

Anonymkode: 108f9...156

Det kan faktisk være veldig stort for andre også. Vi prøvde i 8 år, flere ivf forsøk. Alle ventet på det. Og reaksjonen vi fikk var veldig koselig å se.! Så da er det litt gøy å gjør noe ut av det… 

Anonymkode: 7f04c...5ba

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

"hei jeg er gravid"

Anonymkode: 045ca...0b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

"hei jeg er gravid"

Anonymkode: 045ca...0b8

Dårlig dag?

Anonymkode: 5e5d5...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...