Gå til innhold

Oppgjørskjema: hvor kommer penger fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte leilighet via DnB men får lån fra en annen bank. DnB sendte oppgjørskjema der de spør hvor pengene kommer fra og hvor mye jeg skal låne fra den andre banken. Hvorfor trenger de å vite dette?!? Så lenge de får pengene sine, må de jo ikke vite hvor mye lån jeg har i en annen bank?

Anonymkode: 05927...bb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må vite det på bakgrunn av de skal vite hvilke heftelser som skal tinglyses på eiendommen, og at du har nok penger til å betale for det du har kjøpt. 

Anonymkode: 7f863...01f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De må vite det på bakgrunn av de skal vite hvilke heftelser som skal tinglyses på eiendommen, og at du har nok penger til å betale for det du har kjøpt. 

Anonymkode: 7f863...01f

Nei. De er pliktig til å vite pengenes opphav pga hvitvaskingsloven.

Google it, TS.

Anonymkode: 83cff...609

• Liker 5
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøpte leilighet via DnB men får lån fra en annen bank. DnB sendte oppgjørskjema der de spør hvor pengene kommer fra og hvor mye jeg skal låne fra den andre banken. Hvorfor trenger de å vite dette?!? Så lenge de får pengene sine, må de jo ikke vite hvor mye lån jeg har i en annen bank?

Anonymkode: 05927...bb3

Hvitvaskingsloven 

Anonymkode: 93327...b89

Skrevet

Hva du lånet i banken, kommer også på tinglysningen. Så det kan hvem som helst se. 

Men det er pga hvitvaskingsloven. Du skriver hva som er lån og hva som er oppsparte midler. 

Anonymkode: 5c673...867

Skrevet

I tilfelle det blir problemer ift transaksjonen. Ren formalitet. Det har ikke noe å si at summene på de forskjellige postene ikke stemmer 100 prosent 

Anonymkode: b009d...720

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...