AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Kjøpte leilighet via DnB men får lån fra en annen bank. DnB sendte oppgjørskjema der de spør hvor pengene kommer fra og hvor mye jeg skal låne fra den andre banken. Hvorfor trenger de å vite dette?!? Så lenge de får pengene sine, må de jo ikke vite hvor mye lån jeg har i en annen bank? Anonymkode: 05927...bb3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 De må vite det på bakgrunn av de skal vite hvilke heftelser som skal tinglyses på eiendommen, og at du har nok penger til å betale for det du har kjøpt. Anonymkode: 7f863...01f 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De må vite det på bakgrunn av de skal vite hvilke heftelser som skal tinglyses på eiendommen, og at du har nok penger til å betale for det du har kjøpt. Anonymkode: 7f863...01f Nei. De er pliktig til å vite pengenes opphav pga hvitvaskingsloven. Google it, TS. Anonymkode: 83cff...609 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Kjøpte leilighet via DnB men får lån fra en annen bank. DnB sendte oppgjørskjema der de spør hvor pengene kommer fra og hvor mye jeg skal låne fra den andre banken. Hvorfor trenger de å vite dette?!? Så lenge de får pengene sine, må de jo ikke vite hvor mye lån jeg har i en annen bank? Anonymkode: 05927...bb3 Hvitvaskingsloven Anonymkode: 93327...b89
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Hva du lånet i banken, kommer også på tinglysningen. Så det kan hvem som helst se. Men det er pga hvitvaskingsloven. Du skriver hva som er lån og hva som er oppsparte midler. Anonymkode: 5c673...867
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 I tilfelle det blir problemer ift transaksjonen. Ren formalitet. Det har ikke noe å si at summene på de forskjellige postene ikke stemmer 100 prosent Anonymkode: b009d...720
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå