Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært sammen ett år. Flytte sammen, sove på ulike soverom.. 

Jeg synes det er litt stusselig. Jeg ønsker å flytte sammen med kjærsten, virkelig. Men vi er unge, barnløse og skal være rosa skyer. Likevel sliter jeg kraftig med snorkingen hans..

Flaut å skulle ha ulike soverom..

Noen som har gjort det samme?

Anonymkode: 7d821...01f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tar han ikke snorkeoperasjon? Jeg hadde stilt det som et ultimatum. Operasjon eller brudd

Anonymkode: 66259...96c

• Liker 6
Skrevet

Forstår følelsen, men altså, søvn er så ekstremt viktig. Du kommer til å få så mange fysiske og psykiske issues av å ikke sove ordentlig at det 100% er verd to soverom. 

Men dere trenger ikke å sove hver for dere hver eneste natt. Kanskje bare i ukedagene, eller at dere sover sammen en natt innimellom når du har overskudd til å ofre litt søvn. 

Som andre sier: har han vurdert operasjon? 

Anonymkode: 2aec0...c5e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tar han ikke snorkeoperasjon? Jeg hadde stilt det som et ultimatum. Operasjon eller brudd

Du tror det er så enkelt faktisk. Mannen min er snorkeoperert og snorker likevel. Samme med min sønn, han er operert 2 ganger.

Kjøp deg Bose Sleepbuds, TS. Det redder samlivet vårt, er på par nr 2 og de er fantastiske.

Anonymkode: 5655d...58f

• Liker 4
Skrevet

snorker partneren din i alle mulige stillinger? 

har dere prøvd å gjøre noe med snorkingen? Eller er det bare sånn "det plager meg, så da får det bli to forskjellige soverom da?"

Anonymkode: fed7e...f85

• Liker 1
Skrevet

Han burde forsøke å gjøre noe med snorkingen. Det er ikke gitt at det kan gjøres noe med men han bør ta grep.

Anonymkode: 6c803...3e9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes det er litt stusselig. Jeg ønsker å flytte sammen med kjærsten, virkelig. Men vi er unge, barnløse og skal være rosa skyer. Likevel sliter jeg kraftig med snorkingen hans..

Dere har vært sammen bare 1 år og skal flytte rett inn på hvert deres soverom? Det hadde jeg faktisk ikke giddet. Det dreper jo romantikken 🙄 Be han dra seg til legen å få ordnet med henvisning til ØNH. Kan be legen henvise privat (Aleris), for kortere ventetid 

Anonymkode: c6a68...c00

Skrevet

Vi har hvert vårt soverom og det er til tider gull verdt. Mannen må opp tidlig hver dag og jeg jobber turnus, han synes ikke det er noe særlig å bli vekket kl tre om natta når jeg kommer hjem og jeg er ikke så glad i å bli vekket kl fem når jeg akkurat har sovnet. Jobber jeg dag/kveld og er i seng til normal tid sover vi på samme rom, men søvn er viktig for oss begge for å fungere i krevende jobber. 

Anonymkode: 817c9...84d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes det er et drastisk tiltak, når man ikke har noen garanti.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forstår følelsen, men altså, søvn er så ekstremt viktig. Du kommer til å få så mange fysiske og psykiske issues av å ikke sove ordentlig at det 100% er verd to soverom. 

Men dere trenger ikke å sove hver for dere hver eneste natt. Kanskje bare i ukedagene, eller at dere sover sammen en natt innimellom når du har overskudd til å ofre litt søvn. 

Som andre sier: har han vurdert operasjon? 

Anonymkode: 2aec0...c5e

Vi har ikke egentlig vurdert operasjon. Føles litt drastisk, når vi ikke vet om det blir noen endring. 

Ja, planen blir å sove hver for oss i ukedagene, og sammen i helgene. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du tror det er så enkelt faktisk. Mannen min er snorkeoperert og snorker likevel. Samme med min sønn, han er operert 2 ganger.

Kjøp deg Bose Sleepbuds, TS. Det redder samlivet vårt, er på par nr 2 og de er fantastiske.

Jeg har prøvd litt ulike ørepropper, men ikke slike sleepbuds. Sitter de i hele natta, og er komfortable nok til at du får sove?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

snorker partneren din i alle mulige stillinger? 

har dere prøvd å gjøre noe med snorkingen? Eller er det bare sånn "det plager meg, så da får det bli to forskjellige soverom da?"

Anonymkode: fed7e...f85

Han snorker mest på ryggen, men litt, av og til på siden og. Jeg vekker har når han snorker, også prøver han å endre stilling. Så går det en halvtimes tid så er det I gang igjen. 

Nja tja...  Jeg har prøvd ulike ørepropper av type skumpropper. Han har prøvd ulike strips, nesering, spray, og en munnskinne. 

Nå står vi litt fast føler vi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Flaut er jo det minste problemet! Dere trenger vel ikke å utbasunere at dere skal sove på hvert deres soverom? Det er jo bedre med praktiske løsninger når dere har mulighet til det, enn å ta operasjoner som kanskje ikke virker. 

Det har ikke noe å si hvor dere er akkurat når dere sover. Det er stunden før og etter som har betydning. Legg dere sammen. Småprat litt, ligg i skje. Når dere er klar for å sove, så tusler en av dere inn på det andre soverommet. Den av dere som våkner først, tusler inn til den andre. I hvert fall i helgene. I ukedagene blir det vel bare å jumpe ut av senga i det vekkerklokka ringer?

• Liker 7
Skrevet

Dersom jeg noensinne skal bo sammen med en mann igjen så skal vi ha separate soverom slik at vi begge har en egen private frisone å trekke oss tilbake til ved behov. Aller helst burde vi vel hatt hver vår lille suite/leilighet i samme bygg så vi slipper å tråkke oppå hverandre og begge kan ta ansvar for egne klær, eiendeler etc.

Anonymkode: 5731c...478

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Om han nektet operasjon og tiltak, eller problemet ikke hadde blitt bedre, hadde jeg dumpet.

20 år som voksen har lært meg at om noe er en liten plage når man er nyforelsket, så er det et kjempeproblem når den rosa skyen er borte. Skal du slite med søvn på hver eneste ferie, familiebesøk og tur for all fremtid? Eller skal dere betale for separate rom? Må du ta absolutt alt av barn og samsoving med syke barn i mange år, fordi hans "støy" vekker dem? Om han sovner på sofaen eller tar en lur, skal du da resten av livet måtte leve med snorkingen i eget oppholdsrom? 

Anonymkode: c9e81...848

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Samboeren min er snorkeoperert, hjalp ikke det spøtt. 

Ts, søvn er viktig. Eget soverom er gull verdt. Er mannen drømmemannen din, så ikke la eget soverom stoppe deg 

Anonymkode: fcb61...028

• Liker 5
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ser ikke noe feil med å sove på hver sine rom. Jeg sover best alene. Det samme gjør mannen. 

• Liker 1
Skrevet

Han må gå kraftig ned i vekt, så løser problemet seg. For begge to.

Dette er ille for han også. Så fort han er normalvektig vil problemet være over.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes det er et drastisk tiltak, når man ikke har noen garanti.

Vi har ikke egentlig vurdert operasjon. Føles litt drastisk, når vi ikke vet om det blir noen endring. 

Ja, planen blir å sove hver for oss i ukedagene, og sammen i helgene. 

Jeg har prøvd litt ulike ørepropper, men ikke slike sleepbuds. Sitter de i hele natta, og er komfortable nok til at du får sove?

Han snorker mest på ryggen, men litt, av og til på siden og. Jeg vekker har når han snorker, også prøver han å endre stilling. Så går det en halvtimes tid så er det I gang igjen. 

Nja tja...  Jeg har prøvd ulike ørepropper av type skumpropper. Han har prøvd ulike strips, nesering, spray, og en munnskinne. 

Nå står vi litt fast føler vi.

Ja, sitter hele natta, ikke ukomfertable. Det er selvfølgelig en vanesak å lære seg å sove med aktiv hvit lyd på øret, men det tar 2 netter. Det er ikke slik at du ikke hører noe, men hjernen din er opptatt med å høre på lyden og registrerer derfor ikke andre lyder like godt. Har nesten ikke volum på dem. Hører fortsatt brannalarm og barna på natta feks. Hører jo fortsatt snorkingen om jeg er våken, men det er mye lettere å overse det og jeg våkner ikke av det på natt og sovner kjapt igjen om jeg er oppe på do feks.

Anbefaler dem i alle snorketråder jeg kommer over men har til gode å se at noen faktisk prøver, så regner med at problemet egentlig ikke er så stort om det ikke er verdt 2500 kr 😅 men for oss er det verdt hver krone, hadde ikke orket å dele seng med han uten dem og for meg er det viktig å kunne sove sammen 😊

• Nyttig 1
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Han må gå kraftig ned i vekt, så løser problemet seg. For begge to.

Dette er ille for han også. Så fort han er normalvektig vil problemet være over.

Hvor har du det fra at TS sin kjæreste er overvektig?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har du det fra at TS sin kjæreste er overvektig?

Han snorker. Det er liksom trådens tema.

Anonymkode: db490...56e

Skrevet

Kjennervto par som har det slik, begge mennene har hatt operasjoner, er normalvektige og var under 30 da parene ble sammen. 

Begge par har det fint med separate soverom. Skjønner at det virker litt trist mens man fortsatt er nyforelsket, men på dem så virker det som om å sove på hvert sitt rom faktisk opprettholder den seksuelle gnisten i forholdet (mer enn hos de som deler seng). 

Anonymkode: d991e...01b

• Liker 1
Skrevet

Som samboere går nyforelskelsen rimelig kjapt over uansett, og vet du, om dere klarer å kommunisere så godt at dere er enige i at dette er en god løsning mtp søvn for alle parter, så tror jeg forholdet skal klare seg uansett hvor dere sover. Det er i mye større fare om du skal leve med søvnmangel og aldri være opplagt - DA blir du en bitch, han holder det ikke ut osv. Så noen ganger er hvert sitt soverom en god løsning heller enn det motsatte. 

Anonymkode: 85151...b6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...