Gå til innhold

Kjæreste som sier at han/hun har mistet følelsene uten å ha forklaring på det / bli eller gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som er i en slik situasjon. Kjæresten har trekket seg mye unna henne. Hun forsto noe var galt. Plutselig sier han at han har mistet følelsene uten å kunne forklare hvorfor. Er det riktig å si at hun bør gjøre det slutt? Jeg ga råd om det, med tanke på egne erfaringer. Har opplevd at det ga meg ingenting å bli i et slikt forhold selv. Man blir bare såret.

Hva tenker dere? Er det andre her som har opplevd dette?

Anonymkode: eaf3f...e80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bli? HVORFOR? Det gir jo ingen mening!

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en venninne som er i en slik situasjon. Kjæresten har trekket seg mye unna henne. Hun forsto noe var galt. Plutselig sier han at han har mistet følelsene uten å kunne forklare hvorfor. Er det riktig å si at hun bør gjøre det slutt? Jeg ga råd om det, med tanke på egne erfaringer. Har opplevd at det ga meg ingenting å bli i et slikt forhold selv. Man blir bare såret.

Kommer helt an på situasjonen. Er normalt å «miste» følelser etter en stund sammen, når nyforelskelsen er borte og hverdagen kommer inn for alvor… Det er vel der mange går på en smell og tenker at gresset er grønnere på den andre siden osv.

Har de ellers et fint forhold og ønsker å fikse det så går det an å jobbe for å få tilbake følelsene og komme seg gjennom det :) Hvis man velger å leve sammen må man gjennom noen kamper for forholdet, det er helt normalt. Du kan f eks lese om 2 års krisen, 7 års krisen… 

Anonymkode: 4696b...812

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, svartkatt said:

Hvorfor bli? HVORFOR? Det gir jo ingen mening!

Jeg er enig. Jeg synes bare å si noe sånnt betyr "at døren låses". 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer helt an på situasjonen. Er normalt å «miste» følelser etter en stund sammen, når nyforelskelsen er borte og hverdagen kommer inn for alvor… Det er vel der mange går på en smell og tenker at gresset er grønnere på den andre siden osv.

Har de ellers et fint forhold og ønsker å fikse det så går det an å jobbe for å få tilbake følelsene og komme seg gjennom det :) Hvis man velger å leve sammen må man gjennom noen kamper for forholdet, det er helt normalt. Du kan f eks lese om 2 års krisen, 7 års krisen… 

Det er normalt med noen kriser. Men at en av partene sier at de har mistet følelsene uten å forklare hvorfor, det er for meg såpass sterke ord at nok er nok. Jeg råder derfor venninnen min til å sette punktum. 

• Liker 3
Skrevet

Synes det er rart at han ikke går? 

Anonymkode: d541c...e2b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er normalt med noen kriser. Men at en av partene sier at de har mistet følelsene uten å forklare hvorfor, det er for meg såpass sterke ord at nok er nok. Jeg råder derfor venninnen min til å sette punktum. 

Det er vel noe hun og kjæresten må finne ut av sammen uansett? Er ikke sikkert han vet hvorfor han har mistet følelsene, eller det kan være at han rett å slett sliter med noe selv, kan være mange årsaker. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er der. Jeg har mistet følelsene for mannen min. Det har utviklet seg sakte over flere år, og resultert i at det har blitt vanskeligere og vanskeligere å ha sex. Så smalt det i vinter da jeg møtte en mann som så meg. Timeslange intense samtaler, gjerne til langt på natt, gjorde at det ble umulig for meg å være nær mannen min. Jeg sa ingenting til han om den nye, det hadde tatt livet av han. Nå har det snart gått et år hvor vi har forsøkt å finne tilbake til hverandre, men det er så vanskelig. Mye står på spill, unger, hus, hytte, biler, så vi prøver alt. Jeg tror dog ikke vi klarer det, det har gått for langt. Jeg er redd det er ødelagt.

Anonymkode: 764ba...206

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er vel noe hun og kjæresten må finne ut av sammen uansett? Er ikke sikkert han vet hvorfor han har mistet følelsene, eller det kan være at han rett å slett sliter med noe selv, kan være mange årsaker. 

Det er sant. Det var gjerne dumt av meg å komme med råd til henne. Jeg vet at det kan være problemer som han sliter med, og at det kan ha mange årsaker, men jeg ga rådet etter egne erfaringer. Men det er gjerne ikke lurt å gi råd. Bare la henne finne dette ut selv. Alle møter jo problemer i forholdet, men jeg blir veldig skeptisk når noen sier at de ikke har følelser lenger. 

Skrevet

Spørs hvor lenge det har pågått og hvor lenge de har vært ilag. Synes ikke du som venninne skulle gitt noen råd her, da det er helt vanlig at følelsene en periode kan være borte i et forhold. Det handler ikke om å være I et forhold uten følelser, for disse kommer som regel igjen ganske fort om man er villig til å jobbe for forholdet. Så det du råder henne til er heller å bare forlate forholdet.

Anonymkode: d723e...3dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det er rart at han ikke går? 

Anonymkode: d541c...e2b

Synes det samme. Men jeg synes at ordene er for sterke. Men det er min tolkning. Jeg ville bare støtte henne, og gi råd fordi hun var så lei seg. Men jeg har nå beklaget det. Hun må finne ut selv. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørs hvor lenge det har pågått og hvor lenge de har vært ilag. Synes ikke du som venninne skulle gitt noen råd her, da det er helt vanlig at følelsene en periode kan være borte i et forhold. Det handler ikke om å være I et forhold uten følelser, for disse kommer som regel igjen ganske fort om man er villig til å jobbe for forholdet. Så det du råder henne til er heller å bare forlate forholdet.

Anonymkode: d723e...3dd

Jeg ville gjort det slutt om min kjæreste sa det samme. Han ville aldri brukt de ordene sier han. Men okey. Jeg skal ikke involvere meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hun må spørre seg selv og han om.de skal jobbe for å få de igjen. Det kan gå bra, men det kan også bli liggende som en konstant usikkerhet i henne. Da blir det til at man bare går å venter på at det skal bli slutt igjen. Man føler alltid på alle små tegn som ligner det forrige. 

Så hva ønsker hun selv?

Anonymkode: 67970...3aa

Skrevet

Du skriver "kjæresten", så de er ikke gift, ikke samboere? Har de felles barn?

Hvis man har felles barn, eller i det minste bor sammen, så ser jeg poenget i å "vente og se om følelsene kommer tilbake", og gjerne prøve å snakke ut skikkelig om det. Men om man "bare" er kjærester, så er man på et stadie der følelsene SKAL være der, så da er det bare å gå når de forsvinner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har selv vært sammen med min utvalgte I 15 år. Forholdet har gått opp og ned, og begge har i løpet av tiden, i korte perioder, mistet følselsene for den andre. Men om man elsker den andre, så er man villig til å jobbe for forholdet, og dermed også at følelsene kommer tilbake. Det viktige her er at man komuniserer og jobber sammen of har de samme ønskene. 

Vil aldri råde noen om hva man bør gjøre I et forhold (men mindre det er alvorlig som partnervold osv), da alle forhold er forskjellige. Dette er noe de to partene må finne ut av, og at noen blander seg kan være mer ødleggende enn man ønsker

Endret av Sveija
Skrivefeil
  • Nyttig 3
Skrevet

Det kommer vel an på hva man legger i å miste følelser. Folk mener alt fra å ikke være superforelska, til å helt miste engasjement i forholdet.

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, Veggdyret said:

Du skriver "kjæresten", så de er ikke gift, ikke samboere? Har de felles barn?

Hvis man har felles barn, eller i det minste bor sammen, så ser jeg poenget i å "vente og se om følelsene kommer tilbake", og gjerne prøve å snakke ut skikkelig om det. Men om man "bare" er kjærester, så er man på et stadie der følelsene SKAL være der, så da er det bare å gå når de forsvinner. 

De var bare kjærester.  Han trekker seg bare unna, og har knappt tid til å treffe henne pga sine manglende følelser for henne. Jeg har sagt at hun må velge selv. Jeg støtter henne i valget som hun tar selvfølgelig. Men hun ønsket selv råd.  Derfor sa jeg bare at jeg hadde gått. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Virrevirrevapp said:

Det kommer vel an på hva man legger i å miste følelser. Folk mener alt fra å ikke være superforelska, til å helt miste engasjement i forholdet.

Han kan ikke forklare. Men han føler ikke for å treffe henne pga det. Det har vært slik i noen uker nå. 

Skrevet

Jeg syns at du ts skal trekke deg unna nå, du ga henne et råd ut fra hva du ville gjort og det er nok. Resten må de to finne ut av selv.

Og skal du beholde vennskapet med henne er det en god ide å ikke lage slike tråder på kg om henne og hennes relasjoner.

Anonymkode: 5822b...4c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han kan ikke forklare. Men han føler ikke for å treffe henne pga det. Det har vært slik i noen uker nå. 

Ny dame. Sorry.

Anonymkode: 764ba...206

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...