AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Hei, Jeg vil gjerne høre med dere andre foreldre som har barn i 2. klasse. har barna deres mobiltelefon? Jeg ser at i klassen vår, så er det en del barn som har telefon. Vår har ikke spurt enda, og har heller ikke behov for det. jeg ser heller ikke behovet for at han skal ha det. Og så dette mes ipad/nettbrett: Jeg skjønner at barn synnes det er artig. Men av og til synnes jeg det er trist hvor mye enkelte bruker tid på nettbrett. F.eks at de besøker hverandre og så sitter de på nettbrett.... Jeg hadde kanskje ikke reagert så mye om de spillte ett konkret spill som minecraft eller noe annet sammen... men de ser på helt teite ting og speler helt teite spill.. noe de har sett fra andre eldre barn. jeg har selv sett hva de ser på, og måtte gi streng beskjed om at dersom de skulle bruke ipaden, så måtte de aldri mer se på slike ting. Tro meg.. det er de mest håpløse og meningsløse ting.. aner ikke hvorfor noen i det hele tatt lager dette. Hvordan er det hos dere? Har barna mobil? Hvor mye skjermtid er det om dagen? Anonymkode: 99771...94d
Embla Othea Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 1. Jeg fikk mobiltelefon da jeg begynte i 4. klasse. 2. Jeg hadde ingen begrensninger i bruk av IPad/ telefon. Skjermtid gir opphav til så mange konflikter.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Mine fikk mobil i ca. 4. klasse. Yngste fikk klokketelefon litt før det. Vi har ikke fast skjermtid, men vi pleier å si ifra når det er på tide å gjøre noe annet. Tålmodigheten er ganske mye større når de gjør noe lærerikt eller sosialt enn når de ser på noe møl eller bare spiller sånne avhengighetsspill. Og de på småskoletrinnet trenger nesten ingen skjermtid om de er sammen. De litt eldre setter mer pris på det. Og noen ganger kan det være viktig for leken at de har noe felles forståelse for hva som skjer på skjerm, som hvis det er rollelek fra noe de har sett eller de gjør spillet de spiller alene til noe sosialt. Anonymkode: 76eb2...f34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå