Gå til innhold

Hvor mye tenker dere på miljøet når dere vasker i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere miljøvennlige produkter, og hvor ofte vasker dere med hensyn til miljøet? Hva med dere selv? Hvor lenge dusjer du deg selv, og barna dine? Og passer du på at du ikke bruker mer vann enn nødvendig? 

Anonymkode: b4aa2...78f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bruker Svanemerkede vaskemidler, ellers "Klar" eller "Änglamark". Så bruker jeg ikke såpe når det ikke er vits, har microfiberkluter til alt.

Jeg heller IKKE klor i toalettet, det er virkelig ikke noe poeng i å desinfisere vannet oppi skåla.

Når jeg dusjer såper jeg ikke inn kroppen hver dag, men bruker alltid såpe under armene, i ansiktet og i underlivet. De dagene jeg vasker håret bruker jeg shampoo og balsam. Når jeg kurer håret så gjør jeg det mens jeg vasker badet, altså står jeg ikke i dusjen under rennende vann mens kuren virker.

Jeg dusjer hver dag da, men det er fordi jeg trenger det. Tar max 2 minutter når jeg ikke vasker håret og jeg har ikke dusjstrålen på fullt.

Endret av Blåttvann
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker absolutt på hva jeg skyller ut i vasken og at klær bør vaskes færrest mulig ganger i maskin pga slitasje. Men jeg tenker ikke så mye på hvor mye vann jeg bruker.

Anonymkode: fc344...ef6

Skrevet

Har tenkt mest på hvilke vaskemidler jeg bruker og at jeg ikke skal bruke unødvendig stor mengde. Jeg er egentlig ikke vant til å spare på vannet, men har begynt med det i det siste når det har vært mye snakk om tørke.

Anonymkode: a1ebe...2d2

Skrevet

Tenker ikke på det i det hele tatt. Vasker når jeg vil.

Skrevet

Jeg har microfiber kluter, og bruker ikke såpe med de eller moppene. Har vaskepulver som ikke avgir mye mikroplast. En skånsom/allergivennlig såpe til wc og dusj.

Vurderer sterkt å kjøpe en steamer til klær, men er helt grønn på hva som er god kvalitet. Har plagg av god kvalitet jeg ikke ønsker kjøre i vaskemaskinen😊

Anonymkode: 93ca8...c68

Skrevet

Jeg bruker aldri parfyme i produktene. Å kutte ut det hjelper absolutt på miljøet.

Anonymkode: ac415...3af

Skrevet

Nei, tenker ikke på det i det hele tatt. Bor ikke i Kina.

Anonymkode: 43fd9...09a

Skrevet

Jeg er relativt bevisst, men ikke hysterisk. Vasker håret maks 2 ganger i uken, og har ikke dusjen på full guffe. Skrur ned vannet godt mens jeg vasker håret/såper meg inn, og sparer en del vann på det. Har ikke på for varmt vann. Men orker ikke stress-dusjing. 

Bruker som oftest parfymefritt og økologisk, både sjampo og håndsåpe. Vann skrus av når jeg pusser tenner, osv. 

Anonymkode: 58680...540

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...