AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Hvorfor får noen babyer hormonutslett mens andre ikke? Er man feks mer utsatt for akne hvis man har hormonutslett som baby? Anonymkode: ef9ce...cb3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Har ingen sammenheng med akne. Akne er overproduksjon av talg i porene. I følge NHI er hormonutslett en reaksjon på at mors hormoner forsvinner. Anonymkode: 9778f...9bc
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Aner ikke, men mi eldste var en tjukk og god baby. Hadde aldri antydning til utslett. Hun som kom etter fikk både kviser,hvitt sekret fra brystknoppene OG blødde litt fra underlivet. Jeg var bekymret et øyeblitt der. Hun var mye mindre i vekst/var en tynn baby ift storesøstera. Har liksom alltid tenkt at det hadde en sammenheng. Anonymkode: 43383...38f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Aner ikke, men mi eldste var en tjukk og god baby. Hadde aldri antydning til utslett. Hun som kom etter fikk både kviser,hvitt sekret fra brystknoppene OG blødde litt fra underlivet. Jeg var bekymret et øyeblitt der. Hun var mye mindre i vekst/var en tynn baby ift storesøstera. Har liksom alltid tenkt at det hadde en sammenheng. Anonymkode: 43383...38f Har sett det samme i familien min. Her har også de som har trengt lysbehandling/ligget helt på grensa for lysbehandling mot gulsott hatt mest/verst hormonutslett og hormonutslettet har var lengst. 🤔 Anonymkode: fc5b8...79f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Det er jo rent anekdotisk, men begge mine har vært små babyer (under 2,8 kg), og ingen av de har hatt noe særlig hormonutslett. Begge trengte forøvrig lysbehandling, den ene i større grad enn den andre. Anonymkode: 2f25b...934
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Hormonutslett er at babyen reagerer på når mors hormoner forsvinner. Vil tro da at det rammer barn som blir ammet. Leste en plass at det er rundt 20% som får dette utslettet. Anonymkode: 9778f...9bc
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hormonutslett er at babyen reagerer på når mors hormoner forsvinner. Vil tro da at det rammer barn som blir ammet. Leste en plass at det er rundt 20% som får dette utslettet. Anonymkode: 9778f...9bc Synes det virker som / ser ut som nesten alle babyer får det. Ingen av mine har hatt det. Ene ble ammet, andre ikke. Relativt store babyer begge to. Var helt sikker på at de skulle få det siden jeg kan bli veldig hormonell 🤪 og har slitt mye med huden Anonymkode: ef9ce...cb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå