AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Hei. Jeg har stått på lav dose seroquel før sengetid for å lette innsovning. Til å begynne med brukte jeg 25 mg, det siste året har jeg brukt 50 mg. For ca 3 uker bestemte jeg meg for å se hvordan det går uten. De første dagene var jeg litt kvalm og fikk hodepine. Dette var til å leve med, og gav seg etter ei ukes tid. Søvnen er imidlertid så som så nå. Det var jeg forberedt på, men jeg håper det vil gå seg til? Er det noen med erfaring som kan si litt om hvor lang tid det kan ta før søvnen kanskje retter på seg? Dosen jeg har tatt har jo vært lav, men jeg har gått noen år på denne medisinen. Så regner med at kroppen trenger tid til å venne seg av. Anonymkode: d9541...af6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Det ble aldri bedre. Anonymkode: d759a...79b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Det med søvnen kommer jo an på om du har fått fikset de underliggende problemene som har ført til søvnvansker i utgangspunktet. Anonymkode: 72f1f...b79 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Det tar litt tid, 3 uker ca for meg, men jeg sover mye bedre nå uten enn hva jeg gjorde når jeg tok disse. Psyken generelt har blitt bedre av å kutte ut disse medisinene. Anonymkode: 300b4...484 1
Embla Othea Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Jeg sluttet med på en forholdsvis høy dose seroquel på dagen og jeg kjente ingen bieffekter, så det er nok veldig individuelt. Gi det gjerne en uke eller to og se om søvnen er bedre da. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Håper du ikke var på Seroquel kun for å få sove. Seroquel er en voldsom liten pille. Anonymkode: 82e8c...c97
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 Du fikk nok ikke kvalme og hodepine pga du kuttet ut dette, det er så lave doser at man ikke får slike symptomer ved avslutning. Jeg har gått på dette i mange, mange år. Og jeg sluttet et par ganger - for å starte igjen. Nå går jeg ikke på det i det hele tatt og sovner inn greit, man må jo fikse de underliggende problemene først - ellers er man jo tilbake til start, men helt ærlig så hater jeg dette apedopet. Kommer aldri til å røre noen slike "medisiner" igjen. Anonymkode: ac9e8...28f 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 Du bør ikke slutte uten og ha snakket med legen. Det må legges en langvarig plan for nedtrapping. Bruker den selv for og sove. Når man har gått lenge på de så er avveinning nødvendig selv med lav dose. Man føler seg skikkelig dritt når det pågår. Jeg fikk kjeft engang av legen da jeg slutta med antidepressiv uten legetilsyn. Dette pga ting som skjer når man slutter. Anonymkode: 555c2...bbb
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør ikke slutte uten og ha snakket med legen. Det må legges en langvarig plan for nedtrapping. Bruker den selv for og sove. Når man har gått lenge på de så er avveinning nødvendig selv med lav dose. Man føler seg skikkelig dritt når det pågår. Jeg fikk kjeft engang av legen da jeg slutta med antidepressiv uten legetilsyn. Dette pga ting som skjer når man slutter. Anonymkode: 555c2...bbb Så lave doser Seroquel krever ikke nedtrapping. Anonymkode: d759a...79b
Helise Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det ble aldri bedre. Anonymkode: d759a...79b Måtte du begynne på seroquel igjen, eller prøvde du noe annet?
Helise Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du fikk nok ikke kvalme og hodepine pga du kuttet ut dette, det er så lave doser at man ikke får slike symptomer ved avslutning. Jeg har gått på dette i mange, mange år. Og jeg sluttet et par ganger - for å starte igjen. Nå går jeg ikke på det i det hele tatt og sovner inn greit, man må jo fikse de underliggende problemene først - ellers er man jo tilbake til start, men helt ærlig så hater jeg dette apedopet. Kommer aldri til å røre noen slike "medisiner" igjen. Anonymkode: ac9e8...28f Man kan få abstinenssymptomer ved å slutte brått, selv om dosen har vært lav.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg har stått på lav dose seroquel før sengetid for å lette innsovning. Til å begynne med brukte jeg 25 mg, det siste året har jeg brukt 50 mg. For ca 3 uker bestemte jeg meg for å se hvordan det går uten. De første dagene var jeg litt kvalm og fikk hodepine. Dette var til å leve med, og gav seg etter ei ukes tid. Søvnen er imidlertid så som så nå. Det var jeg forberedt på, men jeg håper det vil gå seg til? Er det noen med erfaring som kan si litt om hvor lang tid det kan ta før søvnen kanskje retter på seg? Dosen jeg har tatt har jo vært lav, men jeg har gått noen år på denne medisinen. Så regner med at kroppen trenger tid til å venne seg av. Anonymkode: d9541...af6 For meg så tok det noen uker... jeg tok 25 mg men grunnen til jeg tok den var pga ptsd og mareritter... så jeg tar innemellom seroquel når det er på det verste, blir for øvrig dårlig med hodepine etter slutt, men maks 2 uker.. Anonymkode: 12df9...7c5
Purple_Pixiedust Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 Jeg gikk på 200 mg og bråseponerte (men gikk ennå på Truxal). Første natten var jeg helt søvnløs. Andre natten brukte jeg 3-4 timer på å sovne, men etter det gikk det greit. Hadde jo hjelp av Truxalen da. Jeg hadde masse anfall med hetetokter og svetting. Det var vel det mest irriterende med sluttingen. Men det gav seg jo fort.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 Helise skrev (1 time siden): Man kan få abstinenssymptomer ved å slutte brått, selv om dosen har vært lav. Hvordan skal man trappe ned en dose på 25? Den er jo liten, så går ikke ann å dele, så det går jo ikke. Anonymkode: 1d2ee...a67
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Så lave doser Seroquel krever ikke nedtrapping. Anonymkode: d759a...79b Og dette vet du pga din medisinske utdanning og erfaring? Reseptbelagt sedetiva må man alltid konferere med lege/psykolog før man slutter på Anonymkode: 31dfa...03a
Nattens rytter Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 Viktig lesnad! https://tidsskriftet.no/2019/09/kronikk/kvetiapin-er-ikke-en-sovemedisin
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper du ikke var på Seroquel kun for å få sove. Seroquel er en voldsom liten pille. Anonymkode: 82e8c...c97 Den er ikke voldsom nei. Jeg bruker den kun for å få sove. 50 mg og jeg sover så godt hele natta igjennom. Det finnes adskillig verre medisiner for søvn som feks Stilnoct. Da snakker vi heavy drugs. Dette brukte jeg daglig i over 9 år. Til slutt ville jeg prøve noe annet og det ble Seroquel med svært god virkning. Anonymkode: bda9a...152
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 Nattens rytter skrev (3 minutter siden): Viktig lesnad! https://tidsskriftet.no/2019/09/kronikk/kvetiapin-er-ikke-en-sovemedisin Ene bivirkningen er å bli trøtt. Bruker da lav dose. Skal du bruke den for det den egentlig er tiltenkt må du opp i høyere doser. Anonymkode: bda9a...152
Nattens rytter Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ene bivirkningen er å bli trøtt. Bruker da lav dose. Skal du bruke den for det den egentlig er tiltenkt må du opp i høyere doser. Anonymkode: bda9a...152 Har du forsøkt mirtazapine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå