AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Jeg ringte til familievernkontoret i dag for å sette opp en time til foreldresamarbeid samtale. Det er slik at far ikke følger samvær. For så å dukke opp på døra mi når det passer han og kreve å se barnet. Han legger barnet sent for å sove. Leverer han sent på skolen. Han skaper unødvendige konflikter. Istedenfor å bare følge samværet sitt, gjøre det kan skal gjøre. Tilbake til grunnen til at jeg opprettet tråden. Jeg ringer til familievernkontoret i dag. Jeg blir spurt om far også ønsker å komme på ett samarbeidsmøte. Jeg forklarer han at jeg ikke vet, at sånn som situasjonen er nå så samarbeider vi veldig dårlig at det er grunnen til at jeg ringer inn til dem. Jeg får beskjed om at de ikke kan sette opp time så lenge de ikke vet om begge vil komme siden det er frivillig. Jeg sier da « ok, så hva skal jeg gjøre da? Hvordan skal jeg løse dette» jeg får til svar at enten så må jeg få far til å komme, eller så må jeg gå til retten eller så må jeg bare leve med det. 😳 bare leveeee med det ??? Unskyld meg. Jeg sier til han at vi trenger å ordne opp i dette det er snakk om barnets beste og du sier at far kan bare herje sånn som han vil og vi må leve med det ? Altså med andre ord, ingen hjelp å få. 😂 Jeg får kanskje mer hjelp her på kg enn på familievernkontoret. Kan noen være så snill å fortelle meg hvordan jeg skal leve med samarbeid med en narcissist? Anonymkode: 0ae21...a75 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Forstår det er vanskelig og at familievernkontoret kanskje ikke akkurat er for familier som har en forelder som gjør ting så vanskelig. Virker som det er en tjeneste for folk som er mer oppegående og samarbeidsvillige. Kanskje skolen kan snakke med far? Anonymkode: 7466d...dab 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Og der kom den, eks og far til barnet er narsissist.. Og med det så mistet du all kredibilitet. Det er ingen far eller eks som er narsissist ut i den beskrivelsen du gir innledningsvis. Det er bare en tåpelig og barnslig ovenpåogned hersketeknikk, for å høste sympati og sette deg selv i et fremragende lys. Svaret du helt sikkert kommer med er å ramse opp alle årsaker til at han er narsissist. Problemet ditt da er at det er så mange saker som har blitt belyst opp gjennom de siste årene via media at disse fremstillingene slår sprekker. Vi får høre om kvinner som fremstiller konflikter uten ansvar og uten skyld, men så kommer det frem, gang etter gang. Kvinnene har like stort ansvar for den konflikten de står i, og i flere tilfeller den største årsaken til at konflikten har tilspisset seg. Min erfaring med de kvinner som setter slike merkelapper på sine ekser er meget ustabile, har ofte stort temperament, de har ofte lav impulskontroll og dårlig på å regulere egne følelser. Det ingen som lenger tror på de som lefler ut av seg slike merkelapper, vel de får som gjør det er av samme ulla. Anonymkode: 3da81...ec5 7 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Vet du? Det finnes gode og dårlige familievernkontor overalt. Jeg spurte om det samme, men han ville jo ikke være med noe jeg sa fra om. Da sa de at jeg kunne få en enkel time alene for at de skulle få et lite innblikk i hva ståa var. Neste gang, ble han med.... Anonymkode: 1c75b...1a3 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Familievernkontoret kan sette opp mekling. Da må far møte. Møter han ikke da blir det dokumentert og ser dårlig ut mtp. videre avtaler eller evt rettssak. Vedkommende du har snakket med høres ganske fjern ut. Men for å gi deg et konkret råd . Skaff deg advokat . Jeg holdt på med en sånn far i seks år før jeg fikk meg en advokat. Det gjorde hele forskjellen. Advokaten buffrer i mellom, er tydelig på avtaler og evt konsekvenser om de ikke følges, rådgir meg når far gjør de rare tingene han gjør, sier fra om grenser for kontakt (ikke komme på døra mi når det passer han) osv osv. Anonymkode: f551f...f43 8 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og med det så mistet du all kredibilitet. Det er ingen far eller eks som er narsissist ut i den beskrivelsen du gir innledningsvis. Det er bare en tåpelig og barnslig ovenpåogned hersketeknikk, for å høste sympati og sette deg selv i et fremragende lys. Uenig der, narsisisster finnes overalt. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min erfaring med de kvinner som setter slike merkelapper på sine ekser er meget ustabile, har ofte stort temperament, de har ofte lav impulskontroll og dårlig på å regulere egne følelser. Det ingen som lenger tror på de som lefler ut av seg slike merkelapper, vel de får som gjør det er av samme ulla. Dette er jo generaliserende manipulerende skremselsnakk. "har du opplevd narsissistisk mishandling i et forhold, så er det du som er p-syk" Det er faktisk akkurat det som narsissisten pleier å komme med. De ønsker å bryte ned mennesker og få de til å tvile på at det som de opplever er ekte. Så får du ut av å få TS til å tvile på seg selv og sin dømmekraft? Og hva er greia med dette drittpraten her? Anonymkode: 7466d...dab 18 1 2
Swoosh Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 Sier ikke skolen noe når barnet stadig kommer forsent når far har ansvar.? 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg ringte til familievernkontoret i dag for å sette opp en time til foreldresamarbeid samtale. Det er slik at far ikke følger samvær. For så å dukke opp på døra mi når det passer han og kreve å se barnet. Han legger barnet sent for å sove. Leverer han sent på skolen. Han skaper unødvendige konflikter. Istedenfor å bare følge samværet sitt, gjøre det kan skal gjøre. Tilbake til grunnen til at jeg opprettet tråden. Jeg ringer til familievernkontoret i dag. Jeg blir spurt om far også ønsker å komme på ett samarbeidsmøte. Jeg forklarer han at jeg ikke vet, at sånn som situasjonen er nå så samarbeider vi veldig dårlig at det er grunnen til at jeg ringer inn til dem. Jeg får beskjed om at de ikke kan sette opp time så lenge de ikke vet om begge vil komme siden det er frivillig. Jeg sier da « ok, så hva skal jeg gjøre da? Hvordan skal jeg løse dette» jeg får til svar at enten så må jeg få far til å komme, eller så må jeg gå til retten eller så må jeg bare leve med det. 😳 bare leveeee med det ??? Unskyld meg. Jeg sier til han at vi trenger å ordne opp i dette det er snakk om barnets beste og du sier at far kan bare herje sånn som han vil og vi må leve med det ? Altså med andre ord, ingen hjelp å få. 😂 Jeg får kanskje mer hjelp her på kg enn på familievernkontoret. Kan noen være så snill å fortelle meg hvordan jeg skal leve med samarbeid med en narcissist? Anonymkode: 0ae21...a75 Det som er med familievernskontoret er jo at de har ingen rettskraftig makt, de er der for å guide foreldre. Høres ut som at den rette instansen for deg er å gå til en advokat, som er god på barnefordelingssaker - og eventuelt ta dette til retten. Jeg syntes du skal ringe FVK igjen, si du trenger time til mekling - spør de om far dukker opp, så sier du "jeg har sendt han informasjon om dette, så det håper jeg han gjør". Så får du eventuelt en time, send tidspunktet til far, dukker han ikke opp - så ber du FVK om en meklingsattest (bevis på at du bestilte time, men far ikke dukket opp). En slik attest kan være god å ha med i en eventuell barnefordelingssak. Anonymkode: 4b05a...8c7 8 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 Jeg forstår det er en fortvilende situasjon for deg. Men er ikke familievernkontoret først og fremst for meklingsliknende situasjoner? Altså å få to parter til å komme til en enighet. Da må begge parter nødvendigvis være der. Du og familievernkontoret kan ikke sitte samme å bli enige om en ordning for en tredjemann som ikke er tilstede. Ønsket du å komme alene for å få råd om hvordan du forholder deg til han, kan du være klarere på det, men da lurer jeg på om ikke en advokat er bedre? Anonymkode: f5831...1f0 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 Fvk er stort sett for å roe konflikter (hvis mulig). De har ikke myndighet (eller mandat) om noe som helst. De er for det meste terapeuter og kan gi råd/anbefalinger (men ofte er kompetansen veldig individuell). Barnevernet kan gi deg råd i hvordan du kan forholde deg til far og de kan tilby far veiledning. Når du presenterer sak så fremhev av du gjerne vil at barnet skal ha en god relasjon til far og at du gjerne vil at far skal ha samvær men slik far holder på nå blir det mildt sagt utfordrende og vanskelig å forholde seg til. Anonymkode: 9813d...07e 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og der kom den, eks og far til barnet er narsissist.. Og med det så mistet du all kredibilitet. Det er ingen far eller eks som er narsissist ut i den beskrivelsen du gir innledningsvis. Det er bare en tåpelig og barnslig ovenpåogned hersketeknikk, for å høste sympati og sette deg selv i et fremragende lys. Svaret du helt sikkert kommer med er å ramse opp alle årsaker til at han er narsissist. Problemet ditt da er at det er så mange saker som har blitt belyst opp gjennom de siste årene via media at disse fremstillingene slår sprekker. Vi får høre om kvinner som fremstiller konflikter uten ansvar og uten skyld, men så kommer det frem, gang etter gang. Kvinnene har like stort ansvar for den konflikten de står i, og i flere tilfeller den største årsaken til at konflikten har tilspisset seg. Min erfaring med de kvinner som setter slike merkelapper på sine ekser er meget ustabile, har ofte stort temperament, de har ofte lav impulskontroll og dårlig på å regulere egne følelser. Det ingen som lenger tror på de som lefler ut av seg slike merkelapper, vel de får som gjør det er av samme ulla. Anonymkode: 3da81...ec5 Det er fint at du kommer med din mening. Men hvis du mener at det ikke er på sin plass at en kvinne kaller sin ex for narsissist som hun har levd med i 6 år og blitt fysisk og psykisk mishandlet av, så skjønner jeg ikke hvordan du sykes det er greit å mene at han IKKE er det når du ikke kjenner fyren i det heeele tatt. Det er også litt begrenset over hvor mye man skal skrive i hovedinnlegget. Da det er ikke kapasitet å skrive inn 4 år etter samlivsbruddet. ts Anonymkode: 0ae21...a75 7 3 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Uenig der, narsisisster finnes overalt. Dette er jo generaliserende manipulerende skremselsnakk. "har du opplevd narsissistisk mishandling i et forhold, så er det du som er p-syk" Det er faktisk akkurat det som narsissisten pleier å komme med. De ønsker å bryte ned mennesker og få de til å tvile på at det som de opplever er ekte. Så får du ut av å få TS til å tvile på seg selv og sin dømmekraft? Og hva er greia med dette drittpraten her? Anonymkode: 7466d...dab Narsissisten finnes ikke overalt, nei. Narsissisme er en uhyre sjelden forstyrrelse, og det er svært sjeldent noen blir diagnosert med denne forstyrrelsen. Det er fint mulig å ha narsissistiske trekk , men det betyr ikke at man er en fullverdig narsissist. Det er veldig mange mennesker som har narsissistiske trekk, men svært få som har forstyrrelsen. Anonymkode: 4b05a...8c7 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og der kom den, eks og far til barnet er narsissist.. Og med det så mistet du all kredibilitet. Det er ingen far eller eks som er narsissist ut i den beskrivelsen du gir innledningsvis. Det er bare en tåpelig og barnslig ovenpåogned hersketeknikk, for å høste sympati og sette deg selv i et fremragende lys. Svaret du helt sikkert kommer med er å ramse opp alle årsaker til at han er narsissist. Problemet ditt da er at det er så mange saker som har blitt belyst opp gjennom de siste årene via media at disse fremstillingene slår sprekker. Vi får høre om kvinner som fremstiller konflikter uten ansvar og uten skyld, men så kommer det frem, gang etter gang. Kvinnene har like stort ansvar for den konflikten de står i, og i flere tilfeller den største årsaken til at konflikten har tilspisset seg. Min erfaring med de kvinner som setter slike merkelapper på sine ekser er meget ustabile, har ofte stort temperament, de har ofte lav impulskontroll og dårlig på å regulere egne følelser. Det ingen som lenger tror på de som lefler ut av seg slike merkelapper, vel de får som gjør det er av samme ulla. Anonymkode: 3da81...ec5 Og en ting til. Hvordan mener du at kvinnen er ansvarlig for at far dukker opp på føre til kvinnen i tide og utide fordi han mener at han har rett på å se barnet sitt når ingen i verden har tatt fra han den retten? Når han dagen før hadde samvær som han ikke fulgte for så å dukke opp på døra mi dagen etter og fortelle meg om sine rettigheter ? men du er kanskje en sånn mann som oppfører seg som en ape etter ett samlivsbrudd. ts Anonymkode: 0ae21...a75 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 Er ikke barnevernet involvert på far sin side? Hvis ikke så syntes jeg du skal ringe dem, så kan de kontakte far og veilede han. Hvis dette ikke fungerer så har du enda mer å gå på i en eventuell rettssak, men barnet fortjener vel at far ihvetfall får prøvd å endre seg. Anonymkode: 4b05a...8c7 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og en ting til. Hvordan mener du at kvinnen er ansvarlig for at far dukker opp på føre til kvinnen i tide og utide fordi han mener at han har rett på å se barnet sitt når ingen i verden har tatt fra han den retten? Når han dagen før hadde samvær som han ikke fulgte for så å dukke opp på døra mi dagen etter og fortelle meg om sine rettigheter ? men du er kanskje en sånn mann som oppfører seg som en ape etter ett samlivsbrudd. ts Anonymkode: 0ae21...a75 De tingene du beskriver her er ikke narsissisme btw 😅. Du beskriver en svært slitsom eks, som ikke klarer å se barnets beste. Ring barnevernet på han, og få deg en advokat dette ordner seg! Anonymkode: 4b05a...8c7 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 Spør om enesamtale på FVK. Si at du ønsker råd og veiledning m hvordan du bør forholde deg til far og hvordan du bør håndtere den pågående situasjonen best mulig mtp barna. Anonymkode: d82b4...817 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 Bestill time hos fvk bare du alene. Så snakker du med de om det som er vanskelig og mulige løsninger på det. Dersom løsningene ikke fører frem ber du om mekling. Bv skal helst ikke blande seg i saker som din, det er fvk og mekling sin jobb. Anonymkode: 75bce...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 Du skriver ikke hvor gammelt barnet er, men husk at barn også må få lov til å ha meninger. vondt å lese alle deres meninger om å trekke inn barnevern og det som er. Barn(a) som er involvert må også få lov til å si noe. Selv om man ikke nødvendigvis skal bli tatt hensyn til (barneloven) enda, så burde barnet bli involvert på ett vis. Det verste min mor gjorde, var å gå imot faren min på den måten. Ja, når jeg ble eldre forsto jeg mer, men likevel, mitt forhold til min mor er ikke bra idag. Mye fordi hun bare tok masse avgjørelser angående min barndom uten å høre med meg. Anonymkode: cc8e5...97d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 Fvk har dessverre rett, det er ikke noe de kan gjøre. Han kommer til å fortsette å gjøre som han vil hvis ikke du stopper det. Fvk kan ikke tvinge til noe. Retten kan heller ikke tvinge noen til samvær, og det finnes ingen sanksjoner mot fedre som krever samvær utenom avtaler. Det eneste du kan gjøre er å sette ned foten og forlange at han følger avtalen. Da kan det godt hende at han ikke møter til samvær, det kan du ikke gjøre noe med. Men du må være konsekvent i å nekte utenom avtalen. Anonymkode: b752d...b5d 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #20 Skrevet 15. november 2022 Forventet du at de skulle samarbeide med politiet eller heimevernet for å trappe opp å plukke med seg far? Anonymkode: 809a4...ccd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå