Gå til innhold

Feminisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kvinner som skaper patriarkatet. Og så klager de over det etterpå..

Dette kan enkelt forklares med at kvinner velger menn med høyere sosioøkonomisk status enn dem selv. Menn med makt, penger eller høy sosial status. Dette skaper dermed konkurranse mellom menn, for å oppnå disse tingene. Dermed har vi ett maskineri, som legger opp til ett patriarki. Hadde kvinner senket forventningene sine, eller ikke valgt denne typen menn, ville vi aldri hatt ett patriarki.

Personlig syntes jeg dette er bra, og at det driver samfunnet fremover. Mer konkurranse, mer innovasjon og mer vekst i samfunnene. Det jeg ikke syntes er så bra er feminister som sutrer over "patriarkatet". Sjeldent jeg hører mer hyklerske ting 😁

Anonymkode: db239...09f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv igjen. Les litt historie. 

Anonymkode: 950ee...005

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri ønsket annet enn en likeverdig partner, men det var faktisk vanskelig å finne. Menn ville enten lene seg tilbake og ha en kvinne som styrte, eller de ville sjefe. Jeg slo meg ikke til ro før jeg fant partneren som både mentalt og i praksis gikk for likeverdighet. 

Så og ser at kvinner jeg kjenner også har lagt vekt på dette. De som var innom partnere som ville sjefe over dem gikk videre. Kun en aksepterte en partner som ønsker at kvinnen skal styre, og hun klager mye på det. 

Anonymkode: 9ea52...3f9

Skrevet

Har du fått kobla til tastaturet nå???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...