Gå til innhold

Tid er penger, er jo det vi læres opp til. Men går jo bare en vei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker dette nå etter å ha jobbet endel år.

En bedrift driter i tiden din, om du bruker gratis tid på jobben din. I form av noe tull du skal delta på utenom arbeidstiden de arrangerer, totalt asosialt. Min arbeidsgiver skal ikke fortelle meg hva som er sosialt, det er det jeg som avgjør. Å bruke gratis tid på jobben er ikke sosialt.

Om du ikke avbestiller en tannlege time tidsnok, så må du kanskje betale alt eller halvparten.  Men om DU må vente 30min på venterommet får du ikke betalt for dette. Eller gratis behandling/rabatt.

Kunne nevnt mange andre ting også....🙄

Anonymkode: 8fbe7...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det i arbeidslivet, enkelte ting må man faktisk godta å være med på. Skal selvsagt ikke være sånn at du jobber gratis hele tiden, men et og annet sosialt arrangement er man rett og slett med på. 

Anonymkode: d93d7...2ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sånn er det i arbeidslivet, enkelte ting må man faktisk godta å være med på. Skal selvsagt ikke være sånn at du jobber gratis hele tiden, men et og annet sosialt arrangement er man rett og slett med på. 

Anonymkode: d93d7...2ab

Helt enig. Derfor gjelder det å komme seg av denne karusellen raskest mulig, any means necessary.

Anonymkode: 8ee26...912

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Merker dette nå etter å ha jobbet endel år.

En bedrift driter i tiden din, om du bruker gratis tid på jobben din. I form av noe tull du skal delta på utenom arbeidstiden de arrangerer, totalt asosialt. Min arbeidsgiver skal ikke fortelle meg hva som er sosialt, det er det jeg som avgjør. Å bruke gratis tid på jobben er ikke sosialt.

Om du ikke avbestiller en tannlege time tidsnok, så må du kanskje betale alt eller halvparten.  Men om DU må vente 30min på venterommet får du ikke betalt for dette. Eller gratis behandling/rabatt.

Kunne nevnt mange andre ting også....🙄

Anonymkode: 8fbe7...50e

Tannlegen er forsinket fordi det skjedde noe uforutsett med pasienten før deg. Og som helsepersonell er man pliktig å hjelpe. Hadde det vært DU som kom med tannverk som krevde mer tid av tannlegen hadde neste pasient blitt forsinket. Skulle DU da betalt for nestemann sin time også? Pasienter er mennesker og det er ikke et samlebånd. Tannleger får ingen økonomisk støtte av staten slik fastleger får. Forventer du gratis time dersom fastlegen er forsinket også? 

Anonymkode: ab2ab...ef8

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...