Gå til innhold

Bestevenninne, er dette virkelig vanlig i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er dette tro, å ha en bestevenninne som når man vokste opp i ung alder. Som man hang med heletiden..

Nå er jeg jo voksen, nok med mitt og familien min. Bare arbeidslivet tar jo kanskje 10t+ om dagen inkl reise til og fra. Så man har jammen lite tid i livet da. Nesten ikke tid til noen nære venner da.

Tror ikke jeg er alene om dette.

Anonymkode: e4b7f...64a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor vanlig er dette tro, å ha en bestevenninne som når man vokste opp i ung alder. Som man hang med heletiden..

Nå er jeg jo voksen, nok med mitt og familien min. Bare arbeidslivet tar jo kanskje 10t+ om dagen inkl reise til og fra. Så man har jammen lite tid i livet da. Nesten ikke tid til noen nære venner da.

Tror ikke jeg er alene om dette.

Jeg har en bestevenninne, og flere andre nære venner - er sammen med venner flere ganger per uke, og snakker med venner hver dag. Men velger jo gjerne å trene sammen med venner etc, ikke sitte på rumpa i en sofa og bare prate. Og trene skal man jo uansett hver dag, så hvorfor ikke gjøre det sammen med en venn. Har hund også, og på en av turene per dag er det stort sett en eller annen venn som går sammen med oss.

Og ja jeg er en gift 40-åring med barn.

Anonymkode: cb8fb...df9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har venninner som jeg vil kategorisere som bestevenninner (to separate, jeg møter dem ikke sammen)

Anonymkode: 07eff...919

Skrevet

Jeg har også et par bestevenninner og er over 40 år. Men har valgt å ikke få barn, da, fordi jeg vil ha mer fritid.

Anonymkode: 6b895...d33

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har også et par bestevenninner og er over 40 år. Men har valgt å ikke få barn, da, fordi jeg vil ha mer fritid.

Anonymkode: 6b895...d33

Det var et smart valg! Det merker jeg.....nå har jeg ikke fritid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en bestevenninne og flere andre nære venninner. Men jeg ser de ikke hver dag. Vi har jo hvert vårt liv å leve. Møtes så ofte vi kan og koser oss de timene det varer. 

• Liker 2
Skrevet

Tror det er ganske vanlig å ha en (eller et par) venninner som står en nær i voksen alder også. Mange som prater om det, om ikke alle bruker ordet bestevenninne. 

Jeg føler meg i alle fall ganske alene som aldri har hatt det slik...

Anonymkode: 40214...256

• Liker 1
Skrevet

Jeg er midten av 50 årene og har noen ytterst få venner, ingen bestevenn. Jeg ser de svært sjelden pga jeg ikke har ork til noe særlig sosialt liv.

Anonymkode: e1ca5...d64

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg tror nok det er ganske få som har en bestevenninne de henger med støtt og stadig. 

Med mann og barn og jobb og hus og heim har jeg ikke tid eller overskudd til å treffe venner. 

Men jeg har en bestevenninne, som jeg har hatt hele livet. Vi snapper og tekster som regel hver dag - uten å forvente noe særlig svar. Og det er helt ok. Når vi endelig treffes, er vennskapet som om vi hang sammen i går. Selv om det gjerne er tre-fire måneder siden sist vi fysisk traff hverandre. 

Anonymkode: dc35b...e57

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

K41. Har bestevenninner ja, men vi henger jo ikke sammen hele tiden. Men det er de jeg bruker mest tid på utenom mann og barn, vi tar kaffe 1-2 ggr mnd, møtes ellers på Halloween, 17 mai, i løpet av julen, bursdager osv. Er jo veldig koselig med gode venner❤️

Anonymkode: 89ab9...618

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er midten av 50 årene og har noen ytterst få venner, ingen bestevenn. Jeg ser de svært sjelden pga jeg ikke har ork til noe særlig sosialt liv.

Anonymkode: e1ca5...d64

Jeg og, ingen bestevenn men en som jeg kan prate med om det meste. Vi treffes for sjeldent til at jeg vil si bestevenn men en god venn når vi møtes (kanske to gg i året). Har en del bekjente da som jeg treffer under spesielle forutsetninger eks husgruppe eller en sjelden gang cafe(men de er dårlige på å møte opp, alle strever med sin sykdom etc).

Anonymkode: 4d79b...6a3

Skrevet

Jeg rangerer ikke venner på samme måte som før. Jeg har heller flere venninner, nærmere og mindre nærme, som jeg møter i ulike settinger. Noen så sjeldent som årlig, andre nesten daglig kontakt på snap. 

Har jo mannen, og i tillegg snakker man med familie, særlig søster, på en annen måte enn før. I tillegg trives jeg og mannen godt sosialt sammen, som igjen betyr at vennepar har tatt over mye for kun venninnetreff. Og det er mye sosialt gjennom jobben, som også gir mye på det mellommenneskelige plan. Og da er det som mange skriver få timer igjen, og man har fått dekket behovet. 

Anonymkode: 5d71f...8eb

Skrevet

Jeg har nære og gode venninner. Vi sees ikke så ofte grunnet familie & jobb. Men vi storkoser oss sammen når vi møtes, noe som blir ca 1 gang i måneden. 

Anonymkode: 42e4f...9ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...