AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Hei. Jeg skriver dette i håp om å få noen tips og råd, og det blir nok litt forskjellige spørsmål også. Den ene venninna mi har ADD. Er det vanlig at man har energi til 1000 og prater hele tiden når man har ADD? Hun er veldig snill og en god venninne, hun har bare så sykt mye energi hele tiden. Når jeg er på besøk får jeg såvidt svart andre på mobilen for eksempel. Jeg er sjeldent på mobilen når jeg er på besøk hos andre, men de få gangene jeg sjekker mobilen og noen for eksempel har skrevet mld til meg så prøver jeg å svare dem der og da, men hun prater mens jeg prøver å skrive mld og da klarer jeg ikke å konsentrere meg om å skrive, dette har skjedd ved flere anledninger og det virker ikke som hun registrerer at jeg prøver å skrive ferdig. Det er også veldig vanskelig for meg å "komme til ordet" og prate om mine ting da hun alltid skal snakke om ting som skjer i hennes liv. Jeg har også lagt merke til at hun ofte vipper frem og tilbake når hun sitter, og er også veldig opptatt av tall og datoer så det blir mye prat om det fra henne. Jeg syns det er kjekt å være med henne de gangene jeg orker å være sosial, men samtidig merker jeg at jeg også er veldig sliten når jeg kommer hjem. Hun er ekstrovert mens jeg er introvert. Jeg liker å være sosial, men for at jeg skal klare å være sosial så må jeg ha alenetid i noen dager/en uke for å klare å være sosial igjen en dag, for så å lade opp batteriene igjen. Mens jeg har alenetiden min vil jeg sjelden være på sosiale medier å chatte med folk også, men hun er også veldig sosial på både snapchat og facebook så jeg kan våkne opp til mange meldinger fra henne, det tapper meg også for energi. Dere som e introverte, hvordan gjør dere det i forhold til sosiale medier når dere må lade opp? Lar dere være å svare folk på noen dager? Og hvor lang tid trenger dere å være alene før dere er sosiale igjen? Gir dere beskjed i forveien at nå må dere ha alenetid noen dager? Jeg ser bare for meg at om jeg hadde sagt ifra at jeg ikke orker å være sosial på snapchat og facebook de neste dagene, så hadde jeg uansett fått meldinger her og der. Ble litt rotene innlegg og veldig mange forskjellige spørsmål, men jeg trenger bare litt råd og tips til hvordan jeg skal håndtere dette for jeg føler at det er flere, ikke bare hun ene veninna mi, som nesten "forventer" at jeg skal svare/møtes når jeg trenger tid for meg selv. Har vurdert å bare skru av mobilen, men er samtidig redd for at jeg kan miste venninner/venner om jeg plutselig bare "forsvinner" fra mobilen noen dager. Anonymkode: df7b3...832
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Jeg er introvert og har gitt beskjed til mine venner om at jeg er det. Hvis jeg trenger pause fra chatting og SoMe så ser jeg ikke på mobilen. Hvis du er redd noen blir bekymret så kan du si fra. Si at du noen ganger trenger en pause fra mobilen for å lade opp, så det er ikke alltid du kan svare så fort som du har pleid. Også bør du la være å svare på meldinger når du er på besøk. Det er frekt. Hvis det ikke er viktig så kan de vente til besøket er over. Anonymkode: b3c49...c70
Apis Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Kommunikasjon tenker jeg, penns samtalen inn på personlighetstyper og si at du er introvert og trenger å lade batteriene alene. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Hun har add, altså ADHD. Og høres ut som hun er litt autistiske også. Kommuniserer du hva du trenger da? Feks. Jeg fikk ikke snakka ferdig jeg. Jeg trenger å fortelle om.. Anonymkode: 1c1bf...f3b
Hannah80 Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Mine nærmeste venner vet hvordan jeg er. Jeg er ikke en person som sitter med mobilen 24/7. Og jeg kan godt la det gå et par dager før jeg svarer på en melding. Hvis det ikke er noe viktig, noe det sjeldent er:) Å svare på meldinger når man er på besøk hos andre, eller har besøk selv, syns jeg er direkte uhøflig. Men jeg ser jo at "alle" gjør det likevel.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Hold deg unna mennesker du ikke passer med. Anonymkode: fd646...34e 1
Hannah80 Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 Ps. Men venninnen din høres ut som en skikkelig energityv. Hadde ikke orket sånn enveis-opplegg over tid:) 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 Har en sånn venninne jeg og. Hun prater hele tiden om seg selv eller om folk jeg ikke kjenner. Er veldig slitsomt og jeg er utslitt når jeg har vært sammen med henne noen timer. Hun er veldig selvopptatt og alt er meg, meg, meg og mine barn, barnebarn og venninner. Eller forteller hun også ofte de samme gamle historiene om og om igjen. Veldig kjedelig og utmattende. Jeg slipper nesten ikke til, føler jeg må "kjempe" for å få sagt noe. Hun er for det meste uinteressert i det jeg forteller ellers er hun fleipete til det jeg forteller på en ganske sårende måte. Jeg har bestemt meg for å ikke ta kontakt med henne mer. Er nesten alltid jeg som tar kontakt også, så får se om hun tar noe mer kontakt hvis jeg trekker meg unna. Gjør hun ikke det så kan det jammen være det samme! Blir så lei sånne selvopptatte, dominerende damer! Anonymkode: 42763...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå