AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Vil ha helt ærlige svar. Jeg er veldig fornøyd med hvordan jeg ser ut og vet at jeg pen. Akkurat nå har jeg noen i kikkerten men han blir så rar når vi prater om å møte foreldrene hans nå har jeg aldri vært i et seriøst forhold, men er det vanskelig og flaut å vise meg fram for venner og familie bare fordi jeg er mørk? Anonymkode: 48717...f03 1
Maestro Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Kan være at hans foreldre, har et issue ang mørke mennesker? De er jo fra en annen generasjon. Rart egentlig at slike holdninger er der hos dem, men finne damer på 18 fra Thailand er helt innafor 🤔🤨 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Jeg er adoptert fra India, og hadde mange av de samme tankene som du har. Alt gikk kjempefint, han var absolutt ikke flau over meg (det var kun i mitt hode at det kunne bli et problem). Svigers syns jeg er veldig vakker( jeg understreker det med vakker fordi det for meg gav meg ekstra selvtillit), og syns jeg bidrar med mye positivt. Nå har vi vært gift i 18 år, har fått to nydelige barn. De er fortsatt like fornøyde med meg🤪 det sagt, så hadde han en tante som syns jeg «var pen, men ikke bland det der inn i vårt blod». Litt kjipt, men vi har ikke noe med henne å gjøre. Lykke til! Anonymkode: 52b42...e34 3 7
Maskinfører Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Ville vært stolt over å få vært med hun Tyrkiske jenta borti her dessverre var det en annen Norsk gutt som stakk av med hu
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Nei jeg syns ikke det er flaut hvertfall men jeg bruker også lang tid på å introdusere kjæreste for venner og familie Anonymkode: 39251...ee7 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Hva sier dine foreldre om en hvit kjæreste? ( Under forutsetning at de er utenlandske, at du ikke er adoptert) Anonymkode: 189ac...bf2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva sier dine foreldre om en hvit kjæreste? ( Under forutsetning at de er utenlandske, at du ikke er adoptert) Anonymkode: 189ac...bf2 Hvordan er det relevant for noe av det ts spør om? Nå prøver du bare å starte en rasediskusjon. Anonymkode: 39251...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 Hvorfor skulle det være flaut? Eller jo, hvis jeg var en 45 år gammel fyr som kom trekkende med en 18-åring fra Filippinene, ville det vært flaut. De aller fleste her i landet er fargeblinde når det kommer til hvordan andre ser ut, men det kan være andre ting som spiller inn, og i det nevnte tilfellet var det ikke utenlandsk utseende som var problemet. Når det er sagt, opplever jeg at det i mange kulturer er relativt vanlig å ønske seg at barna gifter seg med noen av samme «rase». Men jeg tror faktisk hvite mennesker er de som er minst opptatt av det. Det er mye verre blant afrikanere og asiatere, men da er det ingen som snakker om rasisme. At han er flau har sannsynligvis å gjøre med at han er usikker på om han vil involvere foreldrene på det stadiet i forholdet. Eller han kan jo være flau over dem av ørten andre årsaker. Anonymkode: b8934...66c 3
Apis Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vil ha helt ærlige svar. Jeg er veldig fornøyd med hvordan jeg ser ut og vet at jeg pen. Akkurat nå har jeg noen i kikkerten men han blir så rar når vi prater om å møte foreldrene hans nå har jeg aldri vært i et seriøst forhold, men er det vanskelig og flaut å vise meg fram for venner og familie bare fordi jeg er mørk? Anonymkode: 48717...f03 Det kan være at de bor 5stk på 2rom og kjøkken? Hverdags rasismen finnes den, men nærmest umulig å svare på det du spør om, da det er kun han som vet. Endret 15. november 2022 av Apis
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 Nei. Er ikke flaut. Anonymkode: 18264...cd7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 Nei, hudfargen til min partner er irrelevant. Så det vil si, ikke flaut Anonymkode: 706a8...406 1
Snuppe Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 Jeg er adoptert, men aldri opplevd at noen av mine kjærester er flaue over meg av den grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 Maestro skrev (7 timer siden): Kan være at hans foreldre, har et issue ang mørke mennesker? De er jo fra en annen generasjon. Rart egentlig at slike holdninger er der hos dem, men finne damer på 18 fra Thailand er helt innafor 🤔🤨 En annen generasjon? Ja, vi er fra peace & love og Martin Luther King- tida der aksept for radikale alternativer kanskje var høyere enn i dag. Anonymkode: 97262...a64 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 Min fru er britisk, så hun er jo teknisk sett utenlandsk. Jeg kunne ikke noengang ha tenkt meg at det var flaut på noe som helst vis. Anonymkode: bfd1a...36f
TLR Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor skulle det være flaut? Eller jo, hvis jeg var en 45 år gammel fyr som kom trekkende med en 18-åring fra Filippinene, ville det vært flaut. De aller fleste her i landet er fargeblinde når det kommer til hvordan andre ser ut, men det kan være andre ting som spiller inn, og i det nevnte tilfellet var det ikke utenlandsk utseende som var problemet. Når det er sagt, opplever jeg at det i mange kulturer er relativt vanlig å ønske seg at barna gifter seg med noen av samme «rase». Men jeg tror faktisk hvite mennesker er de som er minst opptatt av det. Det er mye verre blant afrikanere og asiatere, men da er det ingen som snakker om rasisme. At han er flau har sannsynligvis å gjøre med at han er usikker på om han vil involvere foreldrene på det stadiet i forholdet. Eller han kan jo være flau over dem av ørten andre årsaker. Anonymkode: b8934...66c Hvis du er en 45 år gammel mann og finner deg en 18 årlig i Asia så har folk grunn til å reagere. Samme alder er ok. Men menn som finner seg unge jenter det er kvalmt. Min mening 1 1
Maestro Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 Apis skrev (4 timer siden): Det kan være at de bor 5stk på 2rom og kjøkken? Hverdags rasismen finnes den, men nærmest umulig å svare på det du spør om, da det er kun han som vet. Sånn bodde min kjæreste i tenåra. De er norske.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 Min mann er utenlandsk (Vest-Europa), foreldrene hans var syntes det var veldig flaut at han hadde norsk kjæreste. "Alle" visste jo at norske jenter bare var partybabes og lette på tråden. (Ikke at jeg noensinne har vært det, men...) Anonymkode: b1f87...5de 1
Nattens rytter Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 Nei, rasistar har me aldri vore. Men partnaren lyt ha dei rette verdiane og me ser helst at ho er oppteken av bygdekultur og målsak. Me vil heller ikkje at ungane skal veksa opp i ein storby og verta framande for oss. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 Nei, ikke flaut. Jeg ler av folk som kommer med rasistisk vås. Jeg er sammen med ei fra Filippinene. Anonymkode: 512a2...3b9 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #20 Skrevet 15. november 2022 Nei, det er kult! Jeg har hatt noen selv Anonymkode: 746ae...0a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå