Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julegaver til barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Totalt sett får barna i løpet av året for ca samme beløp. Til jul kjøper vi det de ønsker seg \trenger hjelp til å skaffe seg . 
I år blir det ikke mindre enn 1000 og rett over 2000 på dyreste . De får alle 3  ting de har ønsket seg , der den som får for rett over 1000 fikk dyrere gave til bursdag , og den som får dyrest trenger og ønsker seg nytt nettbrett . Andre ganger er det andre beløp.Men mer enn 2500 pleier vi ikke å gi uansett . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir fort 3-4000 på hver, de fleste av tingene er klær/sko de trenger. Noen år er det mer, vi både står og går mye på ski, så ofte får de noe skiustyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomste må ha ny telefon, så får det. Eldste får tilskudd på 20k til moped og yngste på 10 får diverse for rundt 1000. Det var det som var ønsket. Jevner seg garantert ut over tid. 

Anonymkode: 97648...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-åringen får for rundt 5000 kr i år, men vi oppgraderer til ny pult og en skikkelig gaming-stol til nytt rom i nytt hus, dette ble kjøpt på tilbud på 50%. Også får han ny gaming-pc, kjøpt brukt.

4-åringen får for 1-2000 kr.

Anonymkode: f2021...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker nok nærmere 5000,- pr barn. Men det er fordi vi har liten familie, og hvis jeg ikke kjøper flere gaver til dem vil de sitte der med kun 2-3 pakker hver. Det er lite syns jeg. Men det er fordi jeg har vokst opp med stor gavehaug under treet. Mannen har ikke, så han kjøper en gave til de hver. Jeg begynner i august, og kjøper jevnt frem mot jul. De dyreste gavene ligger på 600-700,- så ingen råflotte gaver er det jo. 

Anonymkode: d836a...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tilsammen 6 barn, hvorav bare ett bor hjemme fremdeles. Vi legger oss på ca 1.500 pr barn. Har ikke kjøpt gaver til årets jul enda, men de pleier å få en blanding av nytteting som feks ting de trenger til kjøkken eller øvrig hushold og slikt som klær, kosmetikkprodukter, bøker osv. 

Anonymkode: 00523...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav bort en leke til 20 kr, til en femåring. 

Barnet fikk gaver for mange tusen kr av flere, men det var min gave som ble lekt med hele kvelden, og i lang tid etterpå.

Barnet var i ekstase. De voksne som brukte mange tusen kr ble sure for det. 

Anonymkode: b2904...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er antimaterialist så det holder, men handler inn gaver i løpet av hele året, så det blir nok totalt 2000-4000kr til eldstemann. Det er altfor mye! Vi har lite kontakt med familie, så føler liksom vi må ta i litt for å gjøre opp. Uff, skal se om jeg donerer noen av gavene til noen som deler ut, eller sender til noen troverdig på Finn.no. Minstemann er baby og får byggeklosser. 

Anonymkode: 59ac9...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...