Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julegaver til barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har to barn og bruker 2000 kroner pr barn på julegaver. Vi har også gavekalender, så blir jo noe penger som flyr der også. Mer har vi ikke råd til, men jeg føler det er godt nok. Hva bruker dere? 

Anonymkode: 34aff...72f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mer enn nok, har ikke budsjett men handler utifra ønskelister. Gavekalender består av ting de trenger og aktiviteter (typ baking o.l)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 er mer enn nok  og definitivt langt mer enn veldig mange (også de med skikkelig god råd) bruker på barna sine. Jeg lurer veldig på hva slags verden du lever i hvis du synes 2000 kr i julegave per barn er så lite at du må unnskylde det med at dere ikke har råd til mer!   

Anonymkode: 871cb...5bd

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to barn, bruker ca 1000 kr på hver. Tidligere har det nok vært mer, men i år så har vi ikke økonomi til mer. Det er dyrt å leve for tiden. 

Anonymkode: 4a949...639

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan bruke alt fra 1000 til 10000, alt etter hva de ønsker seg. 2000 er da ikke lite?

Anonymkode: 27ea8...7de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper for ca 1000 til hver, og så får de fellesgaver fra julenissen til ca 500 (brettspill, puslespill, hobbysett osv).

Anonymkode: a3d15...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt fra 2000,- til 10000,-, men de får mye de uansett trenger av utstyr. Det er nok oftesst i den lavere enden av denne skalaen, men slalomutstyr er ikke gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi har to barn og bruker 2000 kroner pr barn på julegaver. Vi har også gavekalender, så blir jo noe penger som flyr der også. Mer har vi ikke råd til, men jeg føler det er godt nok. Hva bruker dere? 

Anonymkode: 34aff...72f

Har fire barn. Bruker 5000-10.000,- pr barn 

Anonymkode: 677ce...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger av hva hun ønsker seg og hva vi har anledning til. Har ett barn da. I år kostet gaven ca 1700 kr. Gavekalender i tillegg, men den holder jeg på lavbudsjett, noen få hundrelapper. 

Anonymkode: 8934a...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har råd til veldig mye mer, men ser virkelig ikke poenget i å hive dyre ting på ungene. I år får de vel til mellom 500 og 1000 begge to. Da får de noe fint som de blir glad for. Og det er det som er poenget: at de skal bli glade, ikke at de skal få dyrest mulig gave. 

Anonymkode: 5255d...9b1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har god råd og pleier å bruke 500-1200 per barn. 1200 hvis de ønsker seg dyre ting, og da går vi sammen med andre i familien. 700 i vanlige år, 500 hvis de får dyre kalendere. Det kan altså bli litt ulikt per barn, men det gjevner seg ut over noen år. Jeg tror de lærer mer om penger hvis de ikke bare kan få alt de ønsker seg uavhengig av hva det koster.

Anonymkode: e2b0b...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er i etableringsfasen og i år hr jeg brukt mellom 3 og 5000. Takket være julekontoen min. 

Anonymkode: 88201...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 10 000 kanskje. Jeg innser at mine barn er litt bortskjemte, de bor i et miljø med mye penger.

Anonymkode: e4574...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke enda,  har ikke et fast beløp, og er bare vi foreldre og ungen vår på 8. Tenker prisen kommer til å ligge et sted mellom 1000-2000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste får for ca 3000, yngste havner vel på rundt 1000 tenker jeg.

Anonymkode: 37ba3...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med de to yngste sine gaver, de får ting for rundt 200 kr hver (kjøpt masse fine leker brukt). 

Eldste har selv valgt pakkekalender og heller færre gaver på juleaften, men med litt aldersforskjell pluss at hun trenger noen nye klær, så får hun nok for rundt 2000 kr totalt (inkludert pakkekalender). 

Helt ærlig så synes jeg de yngste får finest gaver, selv med prisforskjellen, for eldste får "moteleker" og masse undertøy...

Anonymkode: 83284...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ca. 900-1400 på hovedgaven til hvert av barna. Men med et par tilleggsgaver ligger jeg nok lett på 2000 allikevel.

I tillegg koster pakkekalenderen ganske store summer. Har allikevel valgt å kjøpe ting som kan brukes til noe, som vi kanskje hadde kjøpt uansett, enn små plastleker til 20 kr stk som er gøy å åpne akkurat i øyeblikket og bare blir samlet på etterpå. Derfor kan det godt være en blyant med et spesielt viskelær på den ene dagen og en drikkeflaske til 180 kroner den neste dagen. Legger også hårpynt til jul med som lett kan koster hundrelappen per stykk, lipglosser o.l. andre dager. 

Kalender og gave kommer nok på rundt 3000 per barn, minst. 

Anonymkode: 0f420...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2022 den 7.25):

Vi kan bruke alt fra 1000 til 10000, alt etter hva de ønsker seg. 2000 er da ikke lite?

Anonymkode: 27ea8...7de

Husk at en 5kr for en kan være like høy sum som en 50lapp, eller 500lapp for den sakens skyld, for andre.

Hva som er mye eller lite avhenger av ens økonomi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...