Gå til innhold

Svindel på tise hjelp meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Håper noen som har peiling kan gi meg et svar!

Jeg fikk denne meldingen som nå står som advarsel på VG osv. Det at en som vil kjøpe og spør om å bruke helthjem. Dum som jeg var trykket på linken og skrev inn kortnummeret mitt, men IKKE bekreftet med bank id, jeg krysset siden for jeg begynte å stresse for at dette kunne være svindel. 

Så siden jeg ikke ga/bekreftet med bank id. Vil de kunne svindle meg på noe måte nå? Bestilte også nytt kort og sperret det kortet jeg skrev inn på llinken. Skrev kortnummer, utløpsdato og den koden bak men som sagt krysset siden etter dette og ga ikke noe kode/bank id. 

Jeg fikk også en melding dagen etter fra svindel tlf nummer, at jeg måtte ringe å oppgi saksnummer pga. Noen hadde prøvd å bruke kortet mitt, så det var nå sperret.

Det jeg syns var veldig rart gi og med at jeg viste denne meldingen var svindel, er at kortet mitt virket ikke når jeg skulle fylle bensin.. Så jeg ringte banken og de sa at alt så normalt ut, og det mest sannsynlig er chippen som er ødelagt. Så jeg skulle bestille nytt kort. Veldig tilfeldig men ingen penger er trekk fra kontoene mine, så da er jeg vel trygg? 

Takk for svar! 

Anonymkode: 49f8e...f10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt det med ro. Du reagerte kjapt. Har du sperret kortet du ga info på (og det ikke har blitt trekt noe før det ble sperret) så skal de vel ikke klare å trekke fra det i etterkant. Trykket du videre etter du la inn kortinformasjonen? Om ikke kan det hende de ikke har fått kortinfprmasjonen din engang.

Anonymkode: 12fd4...53e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...