AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Jeg er 43 år og har svette og frysetokter, og noen jeg kjenner mener at det kan være symptomer på overgangsalderen. Jeg har ikke så lyst til å bruke østrogen for plagene, men lurer på om det fins noen andre type tabletter som hjelper på svette og frysninger, humøret osv? Jeg har googlet litt og ser det er div produkter som er uten østrogen, men vet ikke hva som fungerer best. Noen som har noen gode tips til meg om produkter som hjelper for overgangsplager? Anonymkode: 2f1d2...076
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Jeg kjøpte Femarelle på helsekost og etter noen uker gikk hetetoktene over. Usikker på om dette skyldes Femarelle , da. Anbefaler deg å få time hos gynekolog. Østrogen kan være bra hvis du sliter mye. Mye ny informasjon om dette. Anbefaler deg å høre podcasten «hetebølgen». Anonymkode: 2712e...eda 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjøpte Femarelle på helsekost og etter noen uker gikk hetetoktene over. Usikker på om dette skyldes Femarelle , da. Anbefaler deg å få time hos gynekolog. Østrogen kan være bra hvis du sliter mye. Mye ny informasjon om dette. Anbefaler deg å høre podcasten «hetebølgen». Anonymkode: 2712e...eda Ja tror jeg må få time hos gynekolog. Anonymkode: 2f1d2...076
tøydokka Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Jeg er medlem av en fb- gruppe som heter femipositiv overgangsalder. Nå er det sikker 5-10 år til jeg kommer i den alderen, men prøver å lese meg opp sånn at jeg er forberedt. Det som går igjen hos de som er fornøyd med behandlingen er at de får kombinasjon av østrogen, progesteron og testosteron. Det er ikke mange fastleger som skriver ut testosteron i Norge, da vi ikke har preparater beregnet på kvinner. Så det må brukes gele beregnet på menn i veldig små doser. Smestadklinikken skal være veldig flinke på dette med overgangsalder, så viss jeg får plager så går turen dit. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Medical Medium, som er kostomlegging og tilskudd. Hetebyger, svimmelhet, stivhet i kroppen, vondt i et kne, håravfall, depresjon mm. forsvant som dugg for solen. Anonymkode: bf7f4...619
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå