AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Prøver å bli gravid og leser at det ikke er anbefalt å jobbe natt for gravide fordi det øker risiko for spontanabort med 32% etter uke 8!! Jobber fast natt, 7 netter på rad (10 timer aktiv natt) og 7 dager fri. Dette svangerskapet blir høyrisiko pga forrige svangerskap ikke gikk som det skulle. Det er ikke aktuelt for meg med tilrettelegging (har ikke kompetanse nok til å jobbe dag/kveld). Skal jeg kjøre på å jobbe natt likevell eller må jeg bli sykmeldt? Anonymkode: 0ffc2...1ea
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøver å bli gravid og leser at det ikke er anbefalt å jobbe natt for gravide fordi det øker risiko for spontanabort med 32% etter uke 8!! Jobber fast natt, 7 netter på rad (10 timer aktiv natt) og 7 dager fri. Dette svangerskapet blir høyrisiko pga forrige svangerskap ikke gikk som det skulle. Det er ikke aktuelt for meg med tilrettelegging (har ikke kompetanse nok til å jobbe dag/kveld). Skal jeg kjøre på å jobbe natt likevell eller må jeg bli sykmeldt? Anonymkode: 0ffc2...1ea Du må snakke med jordmor så søker du svangerskapspenger du skal ikke bruke sykemelding. Anonymkode: 14954...1d0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Svangerskapspenger Anonymkode: 7a393...b3e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Jeg fikk svangerskapspenger og var ikke i risikosvangerskap. Lege/jordmor må argumentere hvorfor nattearbeidet i seg selv er til risiko for fosteret. Anonymkode: f8359...fc0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ny jobb? Anonymkode: 0ffc2...1ea For en fantastisk god ide! Bytt jobb fordi man i noen mnd løpet av livet kanskje ikke er i stand til å jobbe. Du har nok løsningen på krigen i Ukraina også? Anonymkode: f8359...fc0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 Det er mellom uke 8-12 det er økt risiko. Jeg ble sykemeldt disse ukene. Ble av andre årsaker gradert sykemeldt etter uke 12. Men 7 vakter på rad som gravid høres mye ut. Da tenker jeg helst på forebygging av plager. Snakk med lege/jordmor. Anonymkode: 29e39...148
Heiheiheidi Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Jeg jobber egentlig natt (12timers vakter), i uke 6 gikk jeg til fastlege, der fikk jeg papir på at jeg skal stoppe med nattvakter i uke 8, om arbeidsgiver ikke klarer å tilrettelegge så hadde jeg fått svangerskapspenger. Men min jobb klarte å tilrettelegge. Uke 14 nå😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå