Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å bli gravid og leser at det ikke er anbefalt å jobbe natt for gravide fordi det øker risiko for spontanabort med 32% etter uke 8!! 
Jobber fast natt, 7 netter på rad (10 timer aktiv natt) og 7 dager fri. 
Dette svangerskapet blir høyrisiko pga forrige svangerskap ikke gikk som det skulle. Det er ikke aktuelt for meg med tilrettelegging (har ikke kompetanse nok til å jobbe dag/kveld). Skal jeg kjøre på å jobbe natt likevell eller må jeg bli sykmeldt?

Anonymkode: 0ffc2...1ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøver å bli gravid og leser at det ikke er anbefalt å jobbe natt for gravide fordi det øker risiko for spontanabort med 32% etter uke 8!! 
Jobber fast natt, 7 netter på rad (10 timer aktiv natt) og 7 dager fri. 
Dette svangerskapet blir høyrisiko pga forrige svangerskap ikke gikk som det skulle. Det er ikke aktuelt for meg med tilrettelegging (har ikke kompetanse nok til å jobbe dag/kveld). Skal jeg kjøre på å jobbe natt likevell eller må jeg bli sykmeldt?

Du må snakke med jordmor så søker du svangerskapspenger :) du skal ikke bruke sykemelding. 

Anonymkode: 14954...1d0

Skrevet

Ny jobb?

Skrevet

Svangerskapspenger :)

Anonymkode: 7a393...b3e

Skrevet

Jeg fikk svangerskapspenger og var ikke i risikosvangerskap. Lege/jordmor må argumentere hvorfor nattearbeidet i seg selv er til risiko for fosteret. 

Anonymkode: f8359...fc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ny jobb?

For en fantastisk god ide! Bytt jobb fordi man i noen mnd løpet av livet kanskje ikke er i stand til å jobbe. Du har nok løsningen på krigen i Ukraina også? 

Anonymkode: f8359...fc0

Skrevet

Det er mellom uke 8-12 det er økt risiko. Jeg ble sykemeldt disse ukene. Ble av andre årsaker gradert sykemeldt etter uke 12. Men 7 vakter på rad som gravid høres mye ut. Da tenker jeg helst på forebygging av plager. Snakk med lege/jordmor.

Anonymkode: 29e39...148

Skrevet

Jeg jobber egentlig natt (12timers vakter), i uke 6 gikk jeg til fastlege, der fikk jeg papir på at jeg skal stoppe med nattvakter i uke 8,  om arbeidsgiver ikke klarer å tilrettelegge så hadde jeg fått svangerskapspenger. Men min jobb klarte å tilrettelegge. Uke 14 nå😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...