AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Vi tjener relativt normalt + i forhold til lån og utgifter. vi sparer en del, og har mål. Om barnet vårt trenger fjellsko og utstyr kan jeg godt svi av 3-4000 kr og sitter igjen med god samvittighet over at han har det utstyret han trenger og har komfort på turene sine. Men om JEG bruker 1000 kr på leg selv, har jeg dårlig samvittighet og føler disse pengene burde jeg spart til noe barna trenger. Mannen sier jeg må slutte. Vi skal leve vi også, og kjøpe oss klær og ting vi trenger. Men det har blitt litt slik for meg at jeg vil heller spare til EK til barna enn å unne meg selv nye sko.. flere som meg? Anonymkode: 748af...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Det er usunt å leve sånt, og det kan fort føre til at barna kan få dårlig samvitighet som ser at mamma aldri kjøper noe til seg selv, og det kan gå utover dem til slutt. Så kjøp deg selv ting, har du råd så peis på! Anonymkode: 4fcd3...a1f
Blueberrymuffin Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Vi tjener relativt normalt + i forhold til lån og utgifter. vi sparer en del, og har mål. Om barnet vårt trenger fjellsko og utstyr kan jeg godt svi av 3-4000 kr og sitter igjen med god samvittighet over at han har det utstyret han trenger og har komfort på turene sine. Men om JEG bruker 1000 kr på leg selv, har jeg dårlig samvittighet og føler disse pengene burde jeg spart til noe barna trenger. Mannen sier jeg må slutte. Vi skal leve vi også, og kjøpe oss klær og ting vi trenger. Men det har blitt litt slik for meg at jeg vil heller spare til EK til barna enn å unne meg selv nye sko.. flere som meg? Anonymkode: 748af...2d3 Jeg har en slik mor, derfor har jeg vært flink til å gi tilbake og kjøpe skikkelige gaver når det er morsdag, bursdag, jul, for å vise mamma at hun også skal settes pris på Det er ikke noe galt i det, jeg har også en slik mor, og min mor er fantastisk. Men ikke glem deg selv helt, det er viktig å unne seg litt selv og
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er usunt å leve sånt, og det kan fort føre til at barna kan få dårlig samvitighet som ser at mamma aldri kjøper noe til seg selv, og det kan gå utover dem til slutt. Så kjøp deg selv ting, har du råd så peis på! Anonymkode: 4fcd3...a1f Har brukt mye penger på huset, oppussing og interiør. Jeg har mye klær, men ikke ofte jeg kjøper meg noe nytt. Kanskje 3 ganger i året vi handler til oss selv. Men ellers går det meste til det barna trenger. Det er store ting nå framover. Konfirmasjon, lappen på eldste.. og da går det en del penger der. Anonymkode: 748af...2d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå