AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Hei! Vi har fått en søtnos som nå er 2 uker gammel. Vi har egentlig aldri hatt noen problemer med grenser eller lignende og har egentlig gjort hverandre gjøre av vi ønsker! Men etter koseklumpen kom har far blitt veldig beskyttende. Han lurer hele tiden på hvor jeg her, hvordan det går og om jeg skal noe eller hva bare spør "hva skjer" som han plutselig har begynt å spørre om hele tiden. Dette gjør han selv om han bare går på en butikktur som tar 5 minutter. Synes han oppfører så annerledes plutselig og er litt kontroll-freak. Lurer på om dere har opplevd lignende? Takk for svar <3 Anonymkode: b15e1...128
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Virker ikke som om dette er et problem, men at han rett og slett bare har blitt far og har en nyfødt. Sikkert greit å følge med på at han ikke har utviklet angst plutselig. Fedre kan også få mentale endringer i barseltiden, så bare snakk sammen om det er noe som gjør at han plutselig har endret atferd. Anonymkode: 829bd...211 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Kanskje han er bekymret for deg? Om du trives, om du har det greit osv Anonymkode: 6af3a...e2d 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Er det ingen her inne som tørr å snakke med sin egen samboer? hadde det vært min mann, så hadde jeg snakket med HAN om det, ikke KG… kanskje han bare er redd for deg/dere. Alt er nytt for han også.. Anonymkode: 138cf...18a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Han har sikkert bare fått enormt med farsinstinkt og savner babyen sin når han er borte fra den. Han er sikkert kjempeforelsket i babyen. Akkurat som det er vanlig at mammaer blir/gjør. Anonymkode: f992a...f15 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Han har nettopp fått tidenes største ansvar, nemlig å holde liv i et annet menneske som er fullstendig avhengig av de rundt seg. Vi kvinner får en relativt myk overgang fra svangerskapet til fødsel mens mennene (ofte) får en pang overgang. Da kan man plutselig få en slik reaksjon når farsinstiktet føles overveldende. Det roer seg nok med tiden. Men gjør som de andre sier, snakk med mannen din! Anonymkode: c205a...976 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 Har han begynt på jobb igjen etter fødsel? Jeg synes det høres fint ut jeg at han bryr seg om deg og sannsynligvis også om babyen. Er jo mest sannsynligvis derfor han spør, ikke fordi han vil kontrollere deg? Jeg har startet på jobb nå etter min permisjon og jeg skulle egentlig gjerne hatt en live-feed fra far om hva de gjør til en hver tid Savner jo baby og det er rart å ikke vite hva de driver med plutselig.. Anonymkode: 088dc...11b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 Sånn er jeg når far har henne fortsatt, hun er 5 måneder 🙈 Det er jo det kjæreste han har, selvfølgelig vil han vite om det går bra. Det går seg til etterhvert som han blir mer komfortabelt i farsrollen. Anonymkode: c2559...f46 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 Jeg hadde blitt glad, samboer sender ikke melding og spør ikke om noe med mindre det er viktig og han trenger svar med en gang. Jeg hadde latt være å svare på de korte turene, si at du ikke rakk å se det fordi han trossalt sendte melding for 5-10 minutter siden. At du ikke ønsker å sitte på mobilen når baby trenger deg. da forstår han nok etterhvert at det ikke er vits å spørre når han er ut døra i 10 minutter. Anonymkode: 3512d...75a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå