AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Dette skjer ofte med han jeg holder på med, vi dater seriøst men 50% av gangene som han melder meg (han melder først i 80% av tilfellene) så svarer jeg raskt også svarer han plutselig ikke før 7 timer senere eller til og med dagen etter! Greit han jobber mye men dette går over stokk og stein og plager meg. Hvorfor er han sånn? Er det er spill for å få meg hekta og usikker eller kan menn være sånn uten at de mener noe dårllg med det? Er det sutrete og bitchy å ta opp og si at han må svare fortere? Han pleier også å komme en time senere enn avtalt når vi møtes og det har jeg kommentert noen ganger og da svarer han som om det ikke er noen big deal og beklager seg aldri! Han har sagt han har følelser for meg og viser det også - utenom disse to tingene. Anonymkode: 36036...548
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Når jeg leser min egen post begynner jeg å tvile på om han egentlig liker meg så godt som han sier. Kanskje jeg er naiv og han tester grensene mine, "hu der ventekjerringa er der uansett" Anonymkode: 36036...548 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette skjer ofte med han jeg holder på med, vi dater seriøst men 50% av gangene som han melder meg (han melder først i 80% av tilfellene) så svarer jeg raskt også svarer han plutselig ikke før 7 timer senere eller til og med dagen etter! Greit han jobber mye men dette går over stokk og stein og plager meg. Hvorfor er han sånn? Er det er spill for å få meg hekta og usikker eller kan menn være sånn uten at de mener noe dårllg med det? Er det sutrete og bitchy å ta opp og si at han må svare fortere? Han pleier også å komme en time senere enn avtalt når vi møtes og det har jeg kommentert noen ganger og da svarer han som om det ikke er noen big deal og beklager seg aldri! Han har sagt han har følelser for meg og viser det også - utenom disse to tingene. Anonymkode: 36036...548 Mangler respekt! Anonymkode: 4fcc3...7cc 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Min drev sånn. Så frustrerende. Tok det opp å han sa at det må jeg nok leve med om jeg vil være med han. Men han ble bedre etter det da, faktisk. Nå er han bare litt treg, ikke ulidelig treg. Men svarer ikke på noe stort sett når han er på jobb da så jeg dropper stort sett å sende noe i den tiden. Anonymkode: d8774...452
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min drev sånn. Så frustrerende. Tok det opp å han sa at det må jeg nok leve med om jeg vil være med han. Anonymkode: d8774...452 Så utrolig ego holdning til det da?! Anonymkode: 36036...548 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mangler respekt! Anonymkode: 4fcc3...7cc Hvordan kan jeg sette meg i bedre respekt? Anonymkode: 36036...548
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Nei ts, her må du spørre deg selv hvor mange sjanser han skal få. Hva hvis det gjelder noe du syns er alvorlig og så gidder han ikke svare før flere timer senere? Anonymkode: e37ab...28d 1 1
Gjest Made4u Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette skjer ofte med han jeg holder på med, vi dater seriøst men 50% av gangene som han melder meg (han melder først i 80% av tilfellene) så svarer jeg raskt også svarer han plutselig ikke før 7 timer senere eller til og med dagen etter! Greit han jobber mye men dette går over stokk og stein og plager meg. Hvorfor er han sånn? Er det er spill for å få meg hekta og usikker eller kan menn være sånn uten at de mener noe dårllg med det? Er det sutrete og bitchy å ta opp og si at han må svare fortere? Han pleier også å komme en time senere enn avtalt når vi møtes og det har jeg kommentert noen ganger og da svarer han som om det ikke er noen big deal og beklager seg aldri! Han har sagt han har følelser for meg og viser det også - utenom disse to tingene. Anonymkode: 36036...548 Hvorfor i alle dager venter du i en time på han når han åpenbart bryter avtale gang på gang, klarer han ikke å overholde en avtale så burde du tenke at det er synd for han og kansellere den avtalen og så får han ha det så godt. Når det er et mønster hos han, og det er det jo slik du fremstiller det, så må du gjøre det slik. Greit nok, den som er presise kan også komme for sent til avtaler av diverse grunner, å komme for sent en gang og å ha en god forklaring er det verdt å vente på... Men altså, du viser at her er det et mønster, da blir det respektløst av han overfor deg og det kan og skal du ikke finne deg i, han behandler deg da som dritt slik jeg ser det og du virker å gi han aksept for det og er for tolerant. Hva gjelder hvor ofte han tar kontakt, dersom noen timer (du nevner 7 timer her) er et stort problem for deg, og det er virkelig ille at et svar kommer dagen derpå. Da er det du, ikke han, som har et problem. Det er du som må justere dine egne forventninger rett og slett. Du er klar over at folk har ett liv, jobb eller skole, familie og venner, forpliktelser og interesser som opptar tid etc. Klart han nok ikke har tid til å svare deg umiddelbart alltid, at du tydeligvis har bedre muligheter til det enn han, det endrer ikke at du må justere dine forventninger til han om dette og i det minste sette deg inn i at det kan være grunner til at han ikke svarer med en gang. Så tenker du skal gå i deg selv og justere litt på flere av dine forventninger og respektere din egen tid ved å si at det er ikke greit at han ikke overholder avtaler.
norw Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 Ikke gidd det der. Du bør ha flust av andre muligheter som dame, så jeg vet ikke hvorfor du vil samle på en som bryr seg så lite om deg. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei ts, her må du spørre deg selv hvor mange sjanser han skal få. Hva hvis det gjelder noe du syns er alvorlig og så gidder han ikke svare før flere timer senere? Anonymkode: e37ab...28d Det er stort sett når han sender meg meldinger om hvordan det går og jeg responderer kort på det, eller bilde av noe relevant vi har snakket om og jeg svarer og stiller han et spørsmål til det så ikke noe viktige temaer Made4u skrev (2 timer siden): Hvorfor i alle dager venter du i en time på han når han åpenbart bryter avtale gang på gang, klarer han ikke å overholde en avtale så burde du tenke at det er synd for han og kansellere den avtalen og så får han ha det så godt. Når det er et mønster hos han, og det er det jo slik du fremstiller det, så må du gjøre det slik. Greit nok, den som er presise kan også komme for sent til avtaler av diverse grunner, å komme for sent en gang og å ha en god forklaring er det verdt å vente på... Men altså, du viser at her er det et mønster, da blir det respektløst av han overfor deg og det kan og skal du ikke finne deg i, han behandler deg da som dritt slik jeg ser det og du virker å gi han aksept for det og er for tolerant. Hva gjelder hvor ofte han tar kontakt, dersom noen timer (du nevner 7 timer her) er et stort problem for deg, og det er virkelig ille at et svar kommer dagen derpå. Da er det du, ikke han, som har et problem. Det er du som må justere dine egne forventninger rett og slett. Du er klar over at folk har ett liv, jobb eller skole, familie og venner, forpliktelser og interesser som opptar tid etc. Klart han nok ikke har tid til å svare deg umiddelbart alltid, at du tydeligvis har bedre muligheter til det enn han, det endrer ikke at du må justere dine forventninger til han om dette og i det minste sette deg inn i at det kan være grunner til at han ikke svarer med en gang. Så tenker du skal gå i deg selv og justere litt på flere av dine forventninger og respektere din egen tid ved å si at det er ikke greit at han ikke overholder avtaler. Ja det at han kommer sent er desverre et mønster men han bor over halvannen time unna så jeg har skyldt det på trafikk og ikke tatt det personlig og han har skyldt det på at han ikke rakk å dra hjemmefra tidligere. Da har vi avtalt å møtes f.ex kl 12 på lørdag og han kommer ikke før kvart på to og jeg sitter å venter.. siden vi har planlagt hele dagen sammen føler jeg det blir rart om jeg skal skrive at jeg ikke gidder å vente mer og har funnet på noe annet? Hva hvis han er er kvarter unna og har kjørt i en time og må snu? Jeg er nok for tolerant og medgjørlig, redd for å være til bry og kreve for mye dessuten hater jeg å date fordi jeg sjeldent får god kjemi med noen mens han her har alt det vært på plass fra starten av. Orker ikke tanken på å date rundt med andre men innser underveis i denne tråden at jeg ikke vil finne meg i dette heller! Anonymkode: 36036...548
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 Han sendte mld i lunsjen i går og spurte hvordan helgen hadde vært og jeg svarte kort og normalt og stilte samme spørsmål tilbake. Nå er det dagen etter og fortsatt ikke svar! Svar i seg selv er ikke big deal men kjenner på at det er respektløst etter at dere har bekreftet at det er respektløst! Formulerte et utkast til en mld for en mnd siden om at dette her ikke funket for meg og at det var respektløst når han brukte så lang tid på å svare men turte aldri å sende meldingen fordi jeg tror ikke han selv skjønner at han gjør noe galt siden jeg har funnet meg i det og svart hyggelig alltid så da kommer dumpingen ut fra blå himmel.. Og er det verdt å dumpe for? Jeg tar meg egentlig ikke nær av det (burde kanskje det?!) men syns det kan være irriterende men vi har det det greit og hyggelig ellers. Er tiden inne for dumpemeld i retur når han svarer meg neste gang etter et døgn med meg på vent? Er det ikke litt dramaqueen? Anonymkode: 36036...548
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 Jeg datet en sånn mann som du beskriver. Jeg tok det opp med han flere ganger, sånn at han hadde sjansen å gjøre noe med det. Det gjorde han ikke og da følte jeg meg dårlig, at jeg var nokså langt nede i prioriteringslista hans. Så for å fremdeles ha det bra med meg selv kuttet jeg han ut. Det er viktig at begge prioriterer nogenlunde likt og ikke den ene venter hele tiden på den andre🙂 Lykke til med avgjørelsen! Anonymkode: f3888...82b 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 Har du forsøkt å ikke svare? Forventer han at du svarer raskt? Det er veldig mange som driver på sånn og det er forferdelig uhøflig, syns jeg. Hvertfall når de sender melding først. Leser han svaret ditt? og så lar være å svare? Om han gjør det, ville jeg ventet en god stund med å svare neste gang. Og så se om han sier noe om det. Anonymkode: e0858...690
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du forsøkt å ikke svare? Forventer han at du svarer raskt? Det er veldig mange som driver på sånn og det er forferdelig uhøflig, syns jeg. Hvertfall når de sender melding først. Leser han svaret ditt? og så lar være å svare? Om han gjør det, ville jeg ventet en god stund med å svare neste gang. Og så se om han sier noe om det. Anonymkode: e0858...690 Ikke bevisst droppet å svare han men bruker ikke mobil på jobb eller hobbyaktivitet så det går iblandt opp til 5 timer før jeg ser meld fra han og får svart. Tror han syns det er helt greit og ikke forventer raskt svar, han har aldri purret eller reagert og vet at jeg har en hobby hvor mobilen ligger i sekken i skapet og ikke i lomma. Det er litt pga det at jeg syns det er vanskelig å vite hvor jeg bør sette ned foten også for dynamikken mellom oss er sånn at vi egentlig bare svarer hverandre når det passer. Vi kommuniserer på SMS så jeg vet ikke noe om han åpner melding fra meg, manglende svar i arbeidstid forstår jeg men alle kikker hvertfall mobilskjermen når det er leggetid og skal sette på vekkerklokke for neste dag så han må jo se at jeg har skrevet. 12-24 timer tregt svar som et gjentakende mønster er litt drøyt.. Anonymkode: 36036...548
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette skjer ofte med han jeg holder på med, vi dater seriøst men 50% av gangene som han melder meg (han melder først i 80% av tilfellene) så svarer jeg raskt også svarer han plutselig ikke før 7 timer senere eller til og med dagen etter! Greit han jobber mye men dette går over stokk og stein og plager meg. Hvorfor er han sånn? Er det er spill for å få meg hekta og usikker eller kan menn være sånn uten at de mener noe dårllg med det? Er det sutrete og bitchy å ta opp og si at han må svare fortere? Han pleier også å komme en time senere enn avtalt når vi møtes og det har jeg kommentert noen ganger og da svarer han som om det ikke er noen big deal og beklager seg aldri! Han har sagt han har følelser for meg og viser det også - utenom disse to tingene. Anonymkode: 36036...548 Jeg var med en sånn en i 3 år og det ble bare verre. Tilslutt ventet jeg ikke på han lengre. Når vi hadde avtale om å reise et sted til et klokkeslett så ventet jeg 10 min, ikke mer, så dro jeg alene. Dette hatet han, alle skulle vente på han bestandig. Vi var til og med samboere den tiden og jeg så ikke noe mer til han for det. Til og med på føden så kom han 3.5t senere enn han skulle. Så han rakk ikke barnets fødsel, for han tenkte at sånt tok så lang tid uansett. Nå som vi samarbeider om barnet så kan jeg aldri stole på at han kommer til tiden med overlevering. Han er 30 min til 1t forsinket hver gang. Hvordan han er med den han er sammen med nå, aner jeg ikke. Anonymkode: fdc45...ef2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han sendte mld i lunsjen i går og spurte hvordan helgen hadde vært og jeg svarte kort og normalt og stilte samme spørsmål tilbake. Nå er det dagen etter og fortsatt ikke svar! Svar i seg selv er ikke big deal men kjenner på at det er respektløst etter at dere har bekreftet at det er respektløst! Formulerte et utkast til en mld for en mnd siden om at dette her ikke funket for meg og at det var respektløst når han brukte så lang tid på å svare men turte aldri å sende meldingen fordi jeg tror ikke han selv skjønner at han gjør noe galt siden jeg har funnet meg i det og svart hyggelig alltid så da kommer dumpingen ut fra blå himmel.. Og er det verdt å dumpe for? Jeg tar meg egentlig ikke nær av det (burde kanskje det?!) men syns det kan være irriterende men vi har det det greit og hyggelig ellers. Er tiden inne for dumpemeld i retur når han svarer meg neste gang etter et døgn med meg på vent? Er det ikke litt dramaqueen? Anonymkode: 36036...548 Se når du får svar. Så kan du velge om du lar det skli ut helt, ved at du ikke svarer mer. Eller så kan du avtale å møte han å avslutte det på riktig måte. Anonymkode: fdc45...ef2
Gjest Made4u Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det at han kommer sent er desverre et mønster men han bor over halvannen time unna så jeg har skyldt det på trafikk og ikke tatt det personlig og han har skyldt det på at han ikke rakk å dra hjemmefra tidligere. Da har vi avtalt å møtes f.ex kl 12 på lørdag og han kommer ikke før kvart på to og jeg sitter å venter.. siden vi har planlagt hele dagen sammen føler jeg det blir rart om jeg skal skrive at jeg ikke gidder å vente mer og har funnet på noe annet? Hva hvis han er er kvarter unna og har kjørt i en time og må snu? Jeg er nok for tolerant og medgjørlig, redd for å være til bry og kreve for mye dessuten hater jeg å date fordi jeg sjeldent får god kjemi med noen mens han her har alt det vært på plass fra starten av. Orker ikke tanken på å date rundt med andre men innser underveis i denne tråden at jeg ikke vil finne meg i dette heller! At du er tolerant og tålmodig er veldig gode egenskaper i seg selv, men du skal ikke måtte trenge å være det overfor noen som har et mønster for å bryte avtaler og å være for sen, noe som er ganske respektløst spør du meg. Nå tenker jeg også at du må starte å tenke mer positivt om deg selv i møte med andre, det handler om holdningene dine og hvordan du ser deg selv (selvtillit). Klart at dersom du møter andre med en forventning om at du får dårlig kjemi med dem, da blir det også gjerne slik, og da er det jo holdningene og selvbildet ditt som har ødelagt det. Ting vil nok gå bedre i møte med andre, dersom du møter folk med en annen holdning og forventning enn at det skal gå galt. Fortsetter han å være respektløs overfor deg, da bør du heller finne noen andre, altså noen som overholder det de sier til deg og står for sine ord. Huske på at slik kan skli litt ut, dersom du finner deg i og gir aksept for alt. Så ja, jeg synes at du skal la han måtte få snu og ikke få treffe deg en dag han kommer for sent, det vil være hans problem og ikke ditt. Du har den fulle rett til å finne på noe annet når han åpenbart ikke bryr seg om å holde avtaler med deg. Han har også godt av en tankevekker der, altså å gå på en smell, så kanskje han får en lærekurve for at det ikke er noe han kan fortsette med.
Gjest _Falkor_ Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han sendte mld i lunsjen i går og spurte hvordan helgen hadde vært og jeg svarte kort og normalt og stilte samme spørsmål tilbake. Nå er det dagen etter og fortsatt ikke svar! Svar i seg selv er ikke big deal men kjenner på at det er respektløst etter at dere har bekreftet at det er respektløst! Formulerte et utkast til en mld for en mnd siden om at dette her ikke funket for meg og at det var respektløst når han brukte så lang tid på å svare men turte aldri å sende meldingen fordi jeg tror ikke han selv skjønner at han gjør noe galt siden jeg har funnet meg i det og svart hyggelig alltid så da kommer dumpingen ut fra blå himmel.. Og er det verdt å dumpe for? Jeg tar meg egentlig ikke nær av det (burde kanskje det?!) men syns det kan være irriterende men vi har det det greit og hyggelig ellers. Er tiden inne for dumpemeld i retur når han svarer meg neste gang etter et døgn med meg på vent? Er det ikke litt dramaqueen? Anonymkode: 36036...548 Du beskriver min x her altså, du er absolutt ikke drama queen! Å komme for sent til avtaler, å ikke svare på SMS på mange timer uten en logisk og god grunn - er mangel på respekt. Jeg prøvde å forklare dette til x’en, han beklaget, og så skjedde akkurat det samme igjen og igjen. Jeg angrer på at jeg ikke slo opp tidligere, for jeg ga han dessverre 4 år på å forbedre seg.
Hunter7 Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 Du er klar over at han ødsler med din tid?!? Spesielt når han lar deg sitte og vente i timesvis - timesvis! - når dere har avtalt å møtes. Det er rett og slett uforskammet og på ingen måte en verdig og taktfull måte å behandle noen på. Det jeg leser er nemlig at du ikke en gang er "verd" ei melding med "Jeg er opptatt nå, men ringer/melder/kontakter deg senere" hhv. "Jeg er en halvtime forsinket". Dette er meldinger man sågar kan legge inn som hurtigsvar, og som tar maks fem sekunder å sende. Du kan betale tilbake med samme mynt og sette hardt mot hardt - la være å svare på meldinger, selv møte opp for sent, osv. Men han kommer neppe til å innse at du faktisk speiler hans oppførsel. I stedet vil han rasjonalisere sin egen, og erklære din for urimelig. Og det er som oftest begynnelsen på slutten. Faktum er at hans oppførsel ovenfor deg er respektløs. Dette kan virke som en filleting akkurat nå, men det kommer ikke til å bli bedre. Du må selv velge om du er villig til å la deg behandle slik. Forøvrig ville jeg gitt faen i å sende den dumpemeldinga. Det er faktisk ikke din oppgave å oppdra han hva grunnleggende respekt angår. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #20 Skrevet 15. november 2022 Det er ikke sutrete eller bitchy av deg å si fra om dette når det plager deg. Ta en samtale med han der dere snakker litt om forventninger til kommunikasjon. Kanskje er det nok for han? Kanskje han er typen som ikke trenger mer, noen er jo litt sånn. Men du trenger mer og da syns jeg du kan si fra om det. Du må si til han hva dette gjør med deg, og se om han endrer deg. Om du vil det da... Blir det ikke bedre, nei da kan du gå og vite at han ikke respekterer deg og det ville ikke vært liv laga uansett. Anonymkode: 2246c...91f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå