AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Sliter med å være veldig svimmel for tiden, bakken gynger under meg og føler meg lett kvalm / uvel. Men det er verst når jeg er på jobb, aktiv.. Så fort jeg kommer hjem gir det seg. Har høyt kolesterol og arvelig høyt kolesterol. Har helseangst så unngår time til hjerteklinikken osv, men jobber selv innen helse og omsorg. og veldig stresset på jobben pga underbemanning osv Har også 2 barn under 5.år. sover lite og har mangel på d og b12 vitaminer, er 38 år. Fikk kraftige blødninger etter korona vaksinen og uregelmessig mens . Hva hadde dere tenkt? Leser om hjernesvulst og ms Anonymkode: cd695...64b
Aricela Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Jeg tenkte umiddelbart krystallsyken, men har i grunn ikke nok kunnskap til å si om det er det eller ei. Har krystallsyken selv, og jeg har også mangel på D-vitamin. Legen min mener det forverres i perioder der jeg stresser mye, så kan jo ha en sammenheng. Hadde definitivt tatt kontakt med fastlege om jeg var deg. Da slipper du iallfall uroe deg unødig.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Høres ut som stress ja. Særlig fordi det blir bedre når du kommer hjem om kvelden. Anonymkode: d633c...72d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Just now, Aricela said: Jeg tenkte umiddelbart krystallsyken, men har i grunn ikke nok kunnskap til å si om det er det eller ei. Har krystallsyken selv, og jeg har også mangel på D-vitamin. Legen min mener det forverres i perioder der jeg stresser mye, så kan jo ha en sammenheng. Hadde definitivt tatt kontakt med fastlege om jeg var deg. Da slipper du iallfall uroe deg unødig. Har hatt krystallsyken.. merker at når jeg snur meg feks kan jeg bli ekstremt svimmel.. eller pga sterk lys / rotasjon. Men synes er rart at jeg er mest svimmel på jobb og ikke hjemme ...... Anonymkode: cd695...64b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Når du er helsepersonell selv, er du vel også egentlig klar over at man ikke akkurat automatisk tenker hjernesvulst og MS ved svimmelhet? Når du så ofte er det på jobb og ikke hjemme er det et tydelig tegn på at det er grunnet stress. Du bør få behandling for helseangsten din. Du kan ikke drive å unngå time på hjerteklinikk grunnet din angst. Da må du få hjelp slik at du får gått på de timene. Anonymkode: 44510...8aa 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 nei er ikke normalt at man er svimmel det kan være mange grunner til det små ting eller større ting jeg har selv slitet med det og da har det bare vært små ting som har gjort det men man bør gå til legen. man kan også bli det bare av og reise seg opp for fort for eks eller blodtrykket men jeg er ikke noe lege så bør snakke med en som er det Anonymkode: 1de04...a43
Bacteria Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Lav Hb? Lavt BT? Høyt BT? Mitt var høyt og det jeg merket det med var svimmelhet. Du bør til lege, du kan ikke kutte ut det pga angst, selv om jeg skjønner Hvir den kommer fra.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 krystallsyke, migrene, nakkeproblemer, utbrenthet. Jeg tenker i alle fall mange diverse årsaker, langt i fra ms og svulst. Anonymkode: a5fff...291 1
tussi680 Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 Sjekk blodtrykket ditt og andre ting som gjelder svimmelheten hos en lege. Stress kan gi høyt blodtrykk, jeg merker det.
AprilLudgate Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har hatt krystallsyken.. merker at når jeg snur meg feks kan jeg bli ekstremt svimmel.. eller pga sterk lys / rotasjon. Men synes er rart at jeg er mest svimmel på jobb og ikke hjemme ...... Anonymkode: cd695...64b Det er egentlig ikke så rart, for vestibulære lidelser trigges ekstra i omgivelser med mye inntrykk. For eksempel mønstre, lyder, lys, skjerm - og særlig gulvene på institusjoner/kjøpesentre trigger veldig. Stress øker også symptomer. Fastlegen kan ikke utrede noe, de har ikke utstyr. Du kan få undersøkt krystallsyke hos en behandler som har VNPbriller - endel har ikke det. Om du har krystallsyke nå ville jeg tenkt kanskje midtre buegang. Men det kan også være pppd. Anbefaler FBgruppa «kronisk svimmelhet og krystallsyke» (er ei ugle som bilde), og spør etter lokale behandlere nært bosted.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 TS her, fikk oppdatering fra legen at jeg måtte komme inn snarest mulig, kunne være noe med hjertet .... så skal oppdatere når får mer info.. Anonymkode: cd695...64b 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 Jernmangel,stress kansje? Anonymkode: 7dcc9...624
Christina82 Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Ryddet for helseskadelige råd. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå