AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Hei! Hvordan får katten deres mat når dere er bortreist? Lar dere katten være inne og får en venn/familiemedlem til å låse seg inn for å gi mat? Eller setter dere ut mat (som andre katter stjeler)? Jeg skjønner faktisk ikke hvordan jeg kan løse dette problemet. Det nytter ikke å sette ut mat. Alt blir stjålet av andre katter. Skal jeg bare la katten være inne da, slik at han er sikret mat? Katten kommer heller ikke hvis andre enn jeg roper på den, så hvis en venninne drar opp for å gi mat, så forsvinner alt før min katt har fått det med seg. Fôrautomat med chip ser det bare ut som at man kan bruke innendørs. What to do? Anonymkode: d4f51...7b2
Tone83 Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Hvordan får katten deres mat når dere er bortreist? Lar dere katten være inne og får en venn/familiemedlem til å låse seg inn for å gi mat? Eller setter dere ut mat (som andre katter stjeler)? Jeg skjønner faktisk ikke hvordan jeg kan løse dette problemet. Det nytter ikke å sette ut mat. Alt blir stjålet av andre katter. Skal jeg bare la katten være inne da, slik at han er sikret mat? Katten kommer heller ikke hvis andre enn jeg roper på den, så hvis en venninne drar opp for å gi mat, så forsvinner alt før min katt har fått det med seg. Fôrautomat med chip ser det bare ut som at man kan bruke innendørs. What to do? Anonymkode: d4f51...7b2 Da hadde jeg bare hatt katten inne med kattedo…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Tone83 skrev (Akkurat nå): Da hadde jeg bare hatt katten inne med kattedo… Ja, mulig det er best, men hvis jeg er bortreist en helg så er det jo ikke så greit å ha katten inne. Han trenger jo å løpe fra seg. Ingen som vet om noen forautomater med chip som kan brukes ute? Anonymkode: d4f51...7b2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Hvor lenge skal du være borte En helg i januar Anonymkode: d4f51...7b2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Man skal IKKE reise fra en katt uten tilsyn hver dag. https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/katt/kan_man_reise_fra_katten_naar_man_skal_paa_ferie.16450 Anonymkode: b7d2b...b4d 16 1
Sofakona Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, mulig det er best, men hvis jeg er bortreist en helg så er det jo ikke så greit å ha katten inne. Han trenger jo å løpe fra seg. Ingen som vet om noen forautomater med chip som kan brukes ute? Anonymkode: d4f51...7b2 Jo den kan brukes ute...men du bør ikke dra fra en katt i 3 dager uten at noen ser til den. Du burde skaffe deg luke med chips leser og forings automsr med timer 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man skal IKKE reise fra en katt uten tilsyn hver dag. https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/katt/kan_man_reise_fra_katten_naar_man_skal_paa_ferie.16450 Anonymkode: b7d2b...b4d Nei. det er greit det. Jeg kan fint få en venninne til å dra opp hver dag, men problemet er at katten ikke kommer når hun dukker opp. Hun kan rope og rope, men den er ikke å se. Setter hun ut mat, forsvinner den. Skal jeg heller ha katten inne da og få venninen til å passe den innendørs? Anonymkode: d4f51...7b2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 Sofakona skrev (1 minutt siden): Jo den kan brukes ute...men du bør ikke dra fra en katt i 3 dager uten at noen ser til den. Du burde skaffe deg luke med chips leser og forings automsr med timer Surefeed microchip er bare til innendørs bruk... Trodde også den kunne brukes ute, men ser ikke slik ut. Anonymkode: d4f51...7b2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 jeg har lært mine å komme ved lyden av å klakke på matskålen. Samt at de får middag til fast tid-ish hver dag. Da kan andre mate de for meg hvis det er behov. Du har god tid til å lære katten din å komme på innkalling av andre frem til da. Anonymkode: 8700f...be0 1
Mrs Kaizer Skrevet 14. november 2022 #11 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. det er greit det. Jeg kan fint få en venninne til å dra opp hver dag, men problemet er at katten ikke kommer når hun dukker opp. Hun kan rope og rope, men den er ikke å se. Setter hun ut mat, forsvinner den. Skal jeg heller ha katten inne da og få venninen til å passe den innendørs? Anonymkode: d4f51...7b2 Ja 4
Rem Skrevet 14. november 2022 #12 Skrevet 14. november 2022 Vi har åpent vindu. Katten går inn og ut selv. Og får noen til å låse seg inn daglig for å mate. Vi er skjeldent borte da. Vinduet står åpent sålenge det er over ca 10+.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #13 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg har lært mine å komme ved lyden av å klakke på matskålen. Samt at de får middag til fast tid-ish hver dag. Da kan andre mate de for meg hvis det er behov. Du har god tid til å lære katten din å komme på innkalling av andre frem til da. Anonymkode: 8700f...be0 Evt kan bare venninnen min ha den hjemme hos seg, men da kan den ikke gå ut. Da får han mat og tilsyn, men ikke luft. Er den hos meg, og ute, får den ikke mat. Vanskelig hele situasjonen. Anonymkode: d4f51...7b2
Elle Melle Skrevet 14. november 2022 #14 Skrevet 14. november 2022 (endret) Vi har katteluke og kattevakt som kommer en gang om dagen og ser at de ikke har skadet seg eller noe. De har også med fisk, og det tar ikke så lang tid før de redde kattene kommer når de blir ropt på. Vi kunne forsåvidt bare latt dem spise tørrfôr fra forautomat uten tilsyn, men siden de er utekatter synes vi ikke det er bra nok i tilfellet det skjer noe med dem slik at de trenger veterinærbehandling. Når vi hadde innekatt var det samme prosedyre men kattepasseren tok kattekassen også da. Endret 14. november 2022 av Elle Melle
Sofakona Skrevet 14. november 2022 #15 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Surefeed microchip er bare til innendørs bruk... Trodde også den kunne brukes ute, men ser ikke slik ut. Anonymkode: d4f51...7b2 Men skaff deg luke med chips og automat med timer og menge mat. Det vil gjøre ting lettere for deg å pus. Vi har det selv og her kan pus gå inn og ut som hun vil. Om vi er borte en dag så gjør hun som hun vil. Vi har også forings automat som gir henne mat hver dag klokken 19.00 og en viss mengde 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #16 Skrevet 14. november 2022 Fyller opp en svær skål, setter et kamera på det og melder naboen om det blir tomt. Har kattedør så katten styrer seg selv, bor på gård og har såpass mange hunder at det er ikke andre katter som tør gå gjennom her. Anonymkode: 56726...087
Maestro Skrevet 14. november 2022 #17 Skrevet 14. november 2022 Mamma eller ei venninne, låner nøkkel og sjekker til min katt. Da er han og ute. Mamma sitter og venter en stund å ser om han kommer hjem. Ofte gjør han det, så reiser mamma opp igjen senere/dagen etter og slipper han ut. Har kattedo inne. Min mor er hjemmeværende og synes det er koselig og se til pusen min 😊🥰 Kunne aldri reist fra han en hel helg uten tilsyn. Er jeg borte et døgn, spør jeg mamma om hun kan sjekke til pus.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #18 Skrevet 14. november 2022 Fredag ettermiddag-søndag morgen = har nok mat og vann + får tilsyn på lørdag Lenge tid = pus blir passet hos et fast familiemedlem Anonymkode: 966ce...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #19 Skrevet 14. november 2022 Mrs Kaizer skrev (3 minutter siden): Ja Det var det jeg gjorde da katten var kattunge. Hvis jeg måtte bort, så var katten hos venninnen min, og det funket helt fint. Han fikk tilsyn, mat og lek. Problemet nå er at han også trenger å være ute. Vet ikke hvordan han skal få løpt fra seg ute, og samtidig få mat. Kanskje det beste bare er å få venninnen til å ha den hos seg, så får han heller gå ut når jeg er hjemme igjen. Anonymkode: d4f51...7b2
Rosa Sløyfe Skrevet 14. november 2022 #20 Skrevet 14. november 2022 man drar jo ikke fra dyret sitt uten pass må da skjønne såppas 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå