AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Hei, jeg går studiespess vg1 nå, men vil ta omvalg fordi jeg tror ikke jeg klarer å fullføre, så nå har jeg bare matte, naturfag og engelsk fordi hvis ikke hadde jeg nok droppa ut etterhvert. Har kommet fram til TIP, fordi det er gode jobbmuligheter her jeg bor, or jeg syns det hadde vært kjekt og lært. Men en av bekymringene mine er det sosiale…jeg er ikke så flink til å snakke med gutter, selv om jeg har en bror og vanlig forhold til faren min. Jeg vil ikke bli utestengt, for jeg syns at gutter noen ganger har en tendens til å flokke seg litt, og at som jente er det enda vanskeligere å prøve å komme seg inn i det, enn hvis det er andre jenter. kan noen jenter som gikk yrkesfag-linjer som bygg, elektro, tip fortelle meg hvordan det var?? Anonymkode: 52781...db0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Hei! Har ikke gått TIP selv men jobber på en arbeidsplass hvor vi ansetter en del fra ulike TIP-fag. Veldig positivt å få inn damer Det er godt miljø slik jeg opplever det. Det er mannsdominert også i kontorfløyen hvor jeg jobber, har ikke opplevd det som noe problem. Har også en søster som er rørleggerlærling nå, hun stortrives. Mest sannsynlig så går det veldig fint med det sosiale. Kanskje er det også flere jenter på linja? Jeg ser at når vi har elever fra TIP på bedriftsbesøk så er det vanligvis et knippe jenter i flokken. Og uansett så er skolegangen få år og så er det resten av arbeidslivet. Som du skriver så er det mange spennende fag å velge mellom og gode jobbmuligheter. Tar du for eksempel sveis så har du null problem med å få deg jobb. Robotteknologi + sveis er i alle fall en gullbillett. Anonymkode: 67c7b...26d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Gikk elektro, fire jenter og 26 gutter fordelt på to klasser. Det gikk veldig fint egentlig, folk er folk liksom. Gjør en innsats for å bli kjent Vi jentene holdt jo selvfølgelig sammen de årene, men nå 10 år etter er det bare et par av guttene jeg fortsatt har litt kontakt med. Anonymkode: 4f47c...31e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå