AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Mitt barn har ingen kontakt med far. Slik har det vært i 10 år. Bidrag er fastsatt av Nav, far har ikke betalt. Han bor i USA. Jeg tjener for mye for bidragsforskudd, og har avfunnet meg med at jeg ikke får bidrag, men bidragsgjelden opparbeider seg jo. Kanskje en dag får vi pengene, kanskje ikke. Men, ting har jo skjedd med min økonomi siden bidrag ble fastsatt. Jeg har ikke lenger utgifter til barnehage/SFO, og jeg tjener bedre. Da er jeg vel pliktig til å informere Nav. Samtidig koster det meg jo ca 1000 kr om de skal fastsette bidraget på nytt. Skal jeg virkelig måtte betale 1000 kr for å endre et bidrag jeg ikke mottar, til gode for far? Eller bør jeg bare la det skure og gå? Anonymkode: 7dd98...3a4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Du trenger ikke opplyse nav. Bidrag endres kun når en av foreldrene ønsker å endre bidraget. Dvs. I situasjoner der bidragspliktig betaler og lønnen endres betraktelig, så bryr ikke nav seg med dette før en av foreldrene søker om ny fastsettelse av bidrag. Anonymkode: 26baa...48f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå