AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Del Skrevet 14. november 2022 Jeg går vanligvis til frisøren hver 3. måned for å farge og klippe håret. De legger noen få striper for å få «spill» i det og toner det i en sandfarge etterpå. Toningen går ut etter 5-6 uker så når jeg nærmer meg ny frisørtime har jeg litt lyst hår og nå får jeg mørk ettervekst som blir mer og mer grå etterhvert. Kan jeg farge etterveksten hjemme i en sandfarge? Er det noen som lykkes med hjemmefarge? Har ikke turt å prøve selv på mange år og hører en del skrekkeksempler på hvor gale det kan gå😁 Anonymkode: 14b66...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Del Skrevet 15. november 2022 Jeg gjør det, men syntes det er vanskelig å finne en farge som ikke blir veldig varm i håret mitt, selv de kalde hårfargene blir varme. Så det blir ikke det samme som hos frisør, men det er billigere. Tar meg en tur til frisør hver 5 mnd ca for å stripe det opp igjen i etterveksten. Fungerer helt fint Anonymkode: daabd...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjør det, men syntes det er vanskelig å finne en farge som ikke blir veldig varm i håret mitt, selv de kalde hårfargene blir varme. Så det blir ikke det samme som hos frisør, men det er billigere. Tar meg en tur til frisør hver 5 mnd ca for å stripe det opp igjen i etterveksten. Fungerer helt fint Anonymkode: daabd...a9f Ok, bra. Synes det er altfor dyrt å gå til frisøren så ofte som jeg gjør så derfor har jeg lyst å prøve å farge selv. Får prøve meg frem. Anonymkode: 14b66...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Del Skrevet 15. november 2022 Jeg gjør litt begge deler. Tar en balayage hos frisøren, så striper jeg etterveksten selv med depend hettestriper. Jeg drar bare ut litt hår i annenhvert hull, så håret får en oppfriskning mellom frisørbesøkene. Syns det fungerer veldig bra. Det er jo så svindyrt å gå til frisøren, så det hjelper på frisørutgiftene 😊 Anonymkode: 6311f...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 15. november 2022 #5 Del Skrevet 15. november 2022 Vil anbefale at du også velger nyansen lysere enn det du tror du skal ha, ettersom hjemmefarger ofte blir mørkere enn det som vises på fargeeksemplene på pakken. Og bruk semi-permanent farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 15. november 2022 #6 Del Skrevet 15. november 2022 Det går helt fint an. Jeg har endel grått i håret nå tror jeg, men faktisk funket toner 🤷♀️ I lengdene har jeg striper/toner og trolig permanent farget et sted underst på den nedre delen. Har bare tonet lengdene ganske lenge nå. Men, jeg ble så lei av den veldig tydelige etterveksten og plages ikke av at noe grålige hårstrå her og der skinner gjennom eventuelt. Så jeg gjorde en «intensivtoning» med Wella color touch. Det dekket ikke de mest pesky grays jeg har (har et lite parti under noen lag som er helt hvitt). Men etterveksten synes jeg faktisk ble like bra som permanent farge - uten at det så mettet ut 🤷♀️ Om du vil ha kaldere nyanse som sandblondt tror jeg faktisk det er enda mer hell enn med varm farge. Jeg blandet naturfarge og varm 50/50. Men husk å gå en tone lysere. 8 skala blir en dyp 7 skala på meg. Så kan du med hell bruke fargebalsam i nettopp sandblond. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 15. november 2022 #7 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg gjør litt begge deler. Tar en balayage hos frisøren, så striper jeg etterveksten selv med depend hettestriper. Jeg drar bare ut litt hår i annenhvert hull, så håret får en oppfriskning mellom frisørbesøkene. Syns det fungerer veldig bra. Det er jo så svindyrt å gå til frisøren, så det hjelper på frisørutgiftene 😊 Anonymkode: 6311f...132 Hvor ofte må du friske opp balayagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Del Skrevet 15. november 2022 Jeg er mørk blond. Bruker Garnier 10.1 til å lysne det litt. Fungerer helt fint for meg, og den er ikke tøff mot håret. Skjuler etterveksten. Har mest nærmest hodebunnen, og grer den utover mot tuppene (som jo er lysere fra før av). Har prøvd å bleke striper med blondering noen ganger, men det er ikke lett å få pent. Pluss tøft for håret. Anonymkode: 59ca6...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Del Skrevet 16. november 2022 DundreMilfin skrev (20 timer siden): Hvor ofte må du friske opp balayagen? Hver tredje til fjerde måned. Anonymkode: 6311f...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå