Flynn Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Hva er mulighetene jeg har når jeg nylig har skrevet kontrakt med ny jobb, men så får jeg et jobbtilbud jeg heller ønsker meg? Merker at jeg gruer meg noe sykt for å evt måtte ringe den nye jobben og si at jeg ikke ønsker den likevel… Kan man gjøre det?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Du har oppsigelsestid på 3 mnd, men de gidder ikke lære deg opp uansett, så du slipper helt sikkert det. Sånt skjer hele tiden. Ikke noe å tenke på. 😊 Anonymkode: f284b...2af
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Du har sikkert oppsigelsestid på 14 dager siden det er prøvetid på 6 mnd først ? Anonymkode: 2bb2b...06b 1
Nysådd Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Oppsigelsestiden i prøvetiden er 14 dager fra den datoen oppsigelsen blir gitt (altså ikke den første i påfølgende måned), med mindre dere har avtalt noe annet. Tiden løper fra du sier opp uavhengig av om du har tiltrådt stillingen eller ikke, så hvis det er avtalt at du f. eks. begynner 1. desember har oppsigelsestiden gått før du begynner i jobben. Jeg ville kontaktet arbeidsgiver så snart som mulig, de har kanskje en annen søker de kan tilby jobben til i stedet. Ubehagelig, men større sjanse for at det løser seg greit hvis det får beskjed raskt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Bare gi beskjed til arbeidsgiver. Dette skjer fra tid til annen, og jeg har aldri vært borti en arbeidsgiver som krever at arbeidstaker tiltrer stillingen for å jobbe ut oppsigelsestiden. Det er bortkastede ressurser til opplæring. Anonymkode: 2cb24...1ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå