AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Kan noen hjelpe meg å tenke litt, blir ikke klok av å drøfte med meg selv 🧐🧐 Er alenemor til to barn og leier nå en leilighet med to soverom til 13 000 i mnd utenfor Oslo (skulle gjerne flyttet lengre unna men går ikke med samvær, barnehage, skole og jobb). I samme nabolag har det kommet ut et rekkehus med tre soverom så ungene kan få hvert sitt. Denne koster 15 500 i måneden og prisen her jeg bor nå vil øke til 14000 neste år. Utleiemegleren vet ikke om leiligheten er klar fra og med neste måned, om noen uker eller senere. Jeg har tre måneder oppsigelsestid her, men vet at det er gode sjanser for å få leid den ut før tiden fordi det er et populært område. Hadde alt klaffet hadde det vært et enkelt valg men i verste fall må jeg betale dobbel husleie i tre måneder og det vil gå kraftig utover bufferkontoen.. Det som er positivt med utleiemegleren er at jeg kan betale en engangssum som depositumsgaranti (8000) og få ut depositumet mitt her på 45 000.. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 44d47...464 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Du har to soverom og to barn, la de få hvert sitt rom. Sender forresten dette fra sovesofaen på stua da barna har vært sitt soverom 😊 Anonymkode: fffbb...62b 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du har to soverom og to barn, la de få hvert sitt rom. Sender forresten dette fra sovesofaen på stua da barna har vært sitt soverom 😊 Anonymkode: fffbb...62b Det er ikke holdbart i lengden.. Og eldste er så stor at hun har begynt å ha folk på overnatting (da sover minste inne hos meg). Syns ikke det er kult at hun må forklare at «mamma sover på sofaen». Anonymkode: 44d47...464 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Det er umulig å svare deg uten å vite inntektene og utgiftene dine. Anonymkode: 12265...41a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er umulig å svare deg uten å vite inntektene og utgiftene dine. Anonymkode: 12265...41a Jeg har utbetalt 34000 og har utgifter på 20 000 nå, inkl husleie. Anonymkode: 44d47...464
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Bytt til rekkehuset! Anonymkode: c9de9...b29 1
Taluno Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 Jeg ville tatt sjansen, og eventuelt brukt buffer dersom du må betale dobbelt. Men jeg ville brukt vanlig depositum så langt som mulig. Venninnen min har måtte ut med depositumsgarantien flere ganger nå. Først da eksen flyttet ut og hun overtok helt. For da måtte kontrakten opphøre og hun måtte signere en ny. Deretter når det hadde gått tre år, og kontrakten skulle fornyes var det enda en ny garanti. For garantien gjelder kun den kontrakten.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan noen hjelpe meg å tenke litt, blir ikke klok av å drøfte med meg selv 🧐🧐 Er alenemor til to barn og leier nå en leilighet med to soverom til 13 000 i mnd utenfor Oslo (skulle gjerne flyttet lengre unna men går ikke med samvær, barnehage, skole og jobb). I samme nabolag har det kommet ut et rekkehus med tre soverom så ungene kan få hvert sitt. Denne koster 15 500 i måneden og prisen her jeg bor nå vil øke til 14000 neste år. Utleiemegleren vet ikke om leiligheten er klar fra og med neste måned, om noen uker eller senere. Jeg har tre måneder oppsigelsestid her, men vet at det er gode sjanser for å få leid den ut før tiden fordi det er et populært område. Hadde alt klaffet hadde det vært et enkelt valg men i verste fall må jeg betale dobbel husleie i tre måneder og det vil gå kraftig utover bufferkontoen.. Det som er positivt med utleiemegleren er at jeg kan betale en engangssum som depositumsgaranti (8000) og få ut depositumet mitt her på 45 000.. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 44d47...464 Ser du det som positivt å betale 8000 som du ikke får igjen, i stedet for å ha penger stående på depositumskonto som du får igjen når du flytter? Anonymkode: 1e0b0...035 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser du det som positivt å betale 8000 som du ikke får igjen, i stedet for å ha penger stående på depositumskonto som du får igjen når du flytter? Anonymkode: 1e0b0...035 I utgangspunktet ikke, men det kunne vært en nødløsning dersom jeg hadde endt opp med å betale dobbel husleie i tre måneder. Da vet jeg at hvis det er krise kan jeg frigjøre depositumet mitt her Anonymkode: 44d47...464
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 Taluno skrev (3 timer siden): Jeg ville tatt sjansen, og eventuelt brukt buffer dersom du må betale dobbelt. Men jeg ville brukt vanlig depositum så langt som mulig. Venninnen min har måtte ut med depositumsgarantien flere ganger nå. Først da eksen flyttet ut og hun overtok helt. For da måtte kontrakten opphøre og hun måtte signere en ny. Deretter når det hadde gått tre år, og kontrakten skulle fornyes var det enda en ny garanti. For garantien gjelder kun den kontrakten. Takk for svar. Var ikke klar over dette, absolutt noe å ta i betraktning Anonymkode: 44d47...464
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 Ville tatt sjansen. Oppsiden er stor og nedsiden begrenset. Du taper maksimalt 3 måneders husleie i verste fall. Noe som er surt men ikke ødeleggende. Oppsiden er bedre oppvekstmiljø og trivsel i mange år fremover. Anonymkode: 45d79...373
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 Ville absolutt gjort dette 😊 Anonymkode: 76b02...a70
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er ikke holdbart i lengden.. Og eldste er så stor at hun har begynt å ha folk på overnatting (da sover minste inne hos meg). Syns ikke det er kult at hun må forklare at «mamma sover på sofaen». Anonymkode: 44d47...464 Da kan vel du sove på minstemann rom de nettene eldste har besøk? Anonymkode: 8a3bf...ffe
Helene Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 Om du klarer utgiftene pr mnd, gå for rekkehuset. Barna blir ikke yngre. Utleie gjennom firma er også veldig ryddig, de forholder seg til loven. Lykke til. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå