AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Dere føler ikke at det blir for mye bråk? Anonymkode: ac0b4...cba
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 nei mange av naboene har hund hos oss vi hører aldri noe til dem men kommer jo ann på eierne om dem driver og bjeffer hele dagen da blir dem hentet av matilsynet og kommer ann på str av leligheten må være nok plass til dem syns jeg Anonymkode: e424b...958
anon01 Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Ja, det er helt greit å ha hund om man bor i blokk, så lenge den ikke er til ulempe for naboer. Det vil si; Bråkete/bjeffete, uoppdragen. Blir den stående mye på balkong/veranda, tar eier hensyn i trappeoppgang/heis? 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja Anonymkode: 5b265...4cf det er greit Anonymkode: 5b265...4cf
MissPierce Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Har bodd i 5 forskjellige leiligheter i Oslo i på 15år, og kun vært plaget av bjeffing en gang. Det var en shelter hund fra Spania som hadde separasjons angst, og det fikk over etter noen uker. Nå derimot bor jeg i enebolig, i ett område hvor husene ligger veldig tett. Å her har nesten alle naboene hunder. Så og si alle bjeffer. Har selv hund, og hadde aldri orker den bjeffingen. Min hund skal ikke plage naboene. Han må gå bak meg i trapper, og stå pent innenfor meg i heisen. Samt at inne er vi rolige. 2
Gliffy Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Ser ikke problemet med det. En hund trenger egentlig ikke særlig stor plass inne dersom eieren er flink til å gi nok mosjon og stimuli. 2
Tanuki Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 Jeg bor i blokk, har 2 bunder, hører mer til nabende. Aldri fått klager. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Om det blir mye bråk kommer jo an på hunden da. Det er ikke alle hunder som gneller og bjeffer 24/7 eller hver gang de hører den minste lyd fra trappeoppgang eller nabo. Jeg bor ett sted hvor det er enormt lyd ut mot trappeoppgang. Naboen hadde hund i fire år. Ett fåtall ganger hørte jeg den klynke av glede når "bestemor" kom på besøk og hunden fikk hilse på i trappeoppgangen. Ellers var hunden ofte med i kjelleren hvor det er enda mer lydt, og sto ofte ute i hagen. Tror jeg hørte den hunden bjeffe 2 ganger i løpet av fire år. Ikke engang når det var fult av oppussingsarbeid var det en lyd fra den. (jeg var hjemmeværende i tre av de fire årene). En bekjent derimot kunne ikke sitte å jobbe på hjemmekontor under corona, fordi nabohunden hadde seperasjonsangst og gnalt i timevis. En venninne har en papillon som får gneldre-anfall med ujevne mellomrom, dersom han hører noen i trappeoppgangen, eller når han oppfatter lyder vi mennesker ikke engang hører. Fryktelig slitsomt, og noe jeg mener ikke bør være i en blokk. Anonymkode: 25973...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #10 Skrevet 16. desember 2022 Jeg har øreklokker på nattbordet fordi hunden i naboleiligheten er en uler. Men det er fortsatt bedre enn babyer som gråter på natten. Anonymkode: d3aae...b06 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #11 Skrevet 16. desember 2022 Hunden min bjeffer når det ringer på og når det kommer folk på besøk. Men det gir seg jo i løpet av få minutter. Det er ikke sånn at hunden går rundt og bjeffer hele dagene eller om natta. Da er hun tyst. Aldri fått klager på den. Bor i blokk. Det er greit med hund i blokk, selvfølgelig så lenge hunden ikke sjenerer andre med lyder og bjeffing. Anonymkode: 63793...112 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #12 Skrevet 16. desember 2022 Hvis det er små/medium hunder er det ok. Border collie i leilighet/små hus uten hage er dyreplageri. De er veldig smarte og har ekstremt behov for bevegelse og hjernetrening. Anonymkode: eb5a6...da4
Reign Skrevet 16. desember 2022 #13 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 20.50): Dere føler ikke at det blir for mye bråk? Anonymkode: ac0b4...cba Bråk? Hvorfor skulle det bli noe mer bråk i en leilighet enn i en enebolig? En hund skal ikke bråke når den er hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #14 Skrevet 16. desember 2022 Synes det er helt jævlig. De stinker våt hund ved inngangen, heisen osv. De bjeffer dagen lang men hjelper ikke å gi beskjed fordi da sier de at deres hun gjør ikke slikt. Synes det er dyremishandling å velge å ha dyr når man bor i blokk. Anonymkode: 1066a...f54 1
Reign Skrevet 16. desember 2022 #15 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Synes det er helt jævlig. De stinker våt hund ved inngangen, heisen osv. De bjeffer dagen lang men hjelper ikke å gi beskjed fordi da sier de at deres hun gjør ikke slikt. Synes det er dyremishandling å velge å ha dyr når man bor i blokk. Anonymkode: 1066a...f54 Du tror alle hunder bjeffer dagen lang? Hvorfor er det noe verre å ha hund når man bor i blokk enn om man bor i en form for hus?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #16 Skrevet 16. desember 2022 Verre med barn. Anonymkode: f5cae...a3f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #17 Skrevet 16. desember 2022 Reign skrev (2 minutter siden): Du tror alle hunder bjeffer dagen lang? Hvorfor er det noe verre å ha hund når man bor i blokk enn om man bor i en form for hus? Det er nok fordi hund i en enebolig som regel kun høres for naboene om den står ute, mens en hund inne i en blokk er sjenerende om den bjeffer inne, og om den går tungt med klør som krafser. Anonymkode: 2d735...e94
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #18 Skrevet 16. desember 2022 Jeg synes det er helt greit, så lenge hunden ikke står og bjeffer. Jeg har bodd i blokk i mange år, og eneste hunden som var til sjenanse, var den som sto og gneldret og gneldret og gneldret i timesvis mens de som bodde der ikke var hjemme (de jobber tydeligvis om kvelden, for da var hunden alltid alene hjemme). Og hun som lot hunden hoppe opp på folk i heisen og oppgangen. Jeg er glad i hunder, men jeg er IKKE glad i å bli full i hår og gjørmete potespor når jeg er på vei et sted. Anonymkode: 2d735...e94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå