fletta Skrevet 24. oktober 2002 #1 Del Skrevet 24. oktober 2002 Heisann :D Skal for første gang ha julen hjemme hos oss selv i år. Tanken er å ha pinnekjøtt, men hva pleier man egentlig å ha til utenom kålrabistappe og poteter?? Saus? Rødkål? Raspeballer? Hva pleier dere å ha til?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 24. oktober 2002 #2 Del Skrevet 24. oktober 2002 For meg er rødkål et MUST (i tillegg til kålrabistappen), og dersom du går for raspeballer, kan du vel droppe potetene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 24. oktober 2002 #3 Del Skrevet 24. oktober 2002 Nam, nam....pinnekjøtt...gleder meg!!! Jeg serverer pinnekjøtt enkelt, liker ikke for mye tilbehør; Masse kålrabistappe, sjy, melne poteter og rørte tyttebær. Selvfølgelig med øl og akevit til! Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 24. oktober 2002 #4 Del Skrevet 24. oktober 2002 Heissann!! I min familie har tilbehøret til pinnekjøtt vært i alle år : -poteter -kålrabistappe -surkål -rødkål -sjy jeg spiser alltid bare pinnekjøtt og poteter....nam.... lykke til alle sammen!! Klem fra Lena...som skal spise torsk hos svigers på julaften i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 27. oktober 2002 #5 Del Skrevet 27. oktober 2002 Tilbehør til pinnekjøtt: -Kålerabistappe -Poteter -Sjy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. oktober 2002 #6 Del Skrevet 27. oktober 2002 Enig med eminel! Legg til litt øl og akevitt, så er vi der!!! Mvh Leo (Som glær sæ te pinnekjøtt på julaften i år!!! Har ikke laget det så ofte selv, så vi må nok ha et par "prøvekokninger" før jul også...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 28. oktober 2002 #7 Del Skrevet 28. oktober 2002 Åh jeg hadde bare klart meg med pinnekjøtt og HJEMMELAGET kålrabistappe! Kanskje litt saus og poteter da :D xeyes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tilla Skrevet 28. oktober 2002 #8 Del Skrevet 28. oktober 2002 Vi bruker hjemmelaget kålrabistappe, vossakorv og rørte tyttebær + øl og akevitt, og poteter da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flua Skrevet 30. oktober 2002 #9 Del Skrevet 30. oktober 2002 Ta like mye poteter og kålrot og kok det mørt, mos det, og spe på med skyen fra pinnekjøttet til passe konsistens. Server glovarmt med resten av skyen ved siden av, flatbrød, øl og akevitt!! Det beste du kan få her i verden!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 30. oktober 2002 #10 Del Skrevet 30. oktober 2002 Til pinnekjøtt bruker vi kokte pølser, kålrabistappe, poteter og smeltet smør med persille i .... passende drikke er øl og akevitt. Denne julen skal vi feire hjemme i vårt nye hus, gjester blir mine svigerforeldre, min manns søsken og deres familier. De spiser IKKE pinnekjøtt, så dette kan jo bli en utfordring ... Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2002 #11 Del Skrevet 30. oktober 2002 bruker det samme som Hilde minus pølsene (pølser OG pinnekjøtt??? :o :o ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 30. oktober 2002 #12 Del Skrevet 30. oktober 2002 Ja, her i Stavanger tror jeg det er ganske vanlig - jeg har fått det flere steder hvor jeg har spist. Jeg for min del synes det er godt med begge deler - og ikke alle unger liker pinnekjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 30. oktober 2002 #13 Del Skrevet 30. oktober 2002 -kålrabistappe (MYE, og hjemmelaget.MMMmmMM) -Saus (Kraft) -Kokte Poteter -Hjemmelaget tyttebærsyltetøy ( et must !!) (-Rødkål/surkål) dessuten for å sette hele greiene litt på spissen.....ha litt svineribbesvor som skal være til dagen etter Namn.. Jeg eeeer så glad for å være ekte saue-vestlending Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2002 #14 Del Skrevet 1. november 2002 Hos oss har alltid tilbehøret vært: kålerabistappe (det finnes ikke noe annet enn hjemmelaget :-) ) poteter sjy saus rødkål surkål flere typer pølse (feks kokte og røkte, svinemør osv.) MEN vi har også svineribbe samtidig, så kanskje noe av tilbehøret i grunn er til svineribben :-) Ikke vet jeg.... Hos oss er raspeballer (eller hos oss: potetball) en egen middag for seg selv, som vi serverer hele året men da gjerne med pinnekjøtt som tilbehør. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. november 2002 #15 Del Skrevet 1. november 2002 Hei Fletta! Hva som serveres til pinnekjøtt varierer fra sted til sted. Går du på resturant i Bergen får du; kålrabistappe, poteter og ribbefett. Akevitt og øl hører selvfølgelig med! Raspeballer er godt til, MEN ikke på julaften. Kødder ikke med tradisjonene der altså... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 4. november 2002 #16 Del Skrevet 4. november 2002 Det jeg er vant til er: pinnekjøtt hjemmelagd kålrabistappe hjemmelagd potetmos ..og røkt kjøttpølse for de som ikke er så glad i pinnekjøtt Spiste faktisk pinnekjøtt i går... NAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMM Et helt år siden sist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy Skrevet 5. november 2002 #17 Del Skrevet 5. november 2002 Jeg begynte ikke med pinnekjøtt på julaften før jeg giftet meg, og slik har jeg lært å servere den av min svigermor fra Ålesund: Dampet pinnekjøtt (hiver noe inn i grillen før servering, liker godt den sprø skorpen med det er ikke nødvendig), Vigra-mør (som er en nyyydelig grov pølse som må kjøpes i Ålesund, ikke så sterk som Vossa-korv), sossisser, rødkål, kokte poteter og masse kålrabistappe. Sjy blandes med litt godt smør for kraftigere smak. Bosatt utenom Sunnmøre er det litt "bale" å få tak i Vigra-mør hvert år, men jeg har ikke funnet noe som er like godt her i sør. Ser du Ine anbefaler svinemør, men den må jeg vel også til Ålesund for å få???? (Hamstrer det, tørrmør, frossen hysefilet og klippfisk hver gang jeg er i Ålesund....) Gleder meg til jul.......nam-nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skusla Skrevet 6. november 2002 #18 Del Skrevet 6. november 2002 Poteter sjy sosisser mør rødkål nam nam nam... gleder meg til juuul :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå