Gå til innhold

Jobber du med ansettelser? Trenger tips til hvilke spørsmål jeg kan stille.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er innkalt til andregangsintervju i drømmejobben, og jeg vil virkelig være godt forberedt og vise meg fra min beste side. 
I første runde spurte jeg bl.a om: intervjuprosessen videre og hvordan opplæringen vil foregå. 

Jeg vil helst ikke mase om lønn, hjemmekontor og goder - jeg vet ca. hvilken lønn jeg vil få, og det andre er ikke så viktig for meg. 

Kom gjerne med tips! 😊Takk! 

Anonymkode: abefa...1cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alt som er like relevant, men noen eksempler er:

• utviklingsplaner i virksomheten
  • hvem er de som kan bli dine kollegaer (altså antall, aldersfordeling, bakgrunn osv)
  • stabil arbeidsplass eller mye gjennomtrekk (finn en litt penere måte å spørre om dette på ;)
Skrevet
Ullvott skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alt som er like relevant, men noen eksempler er:

• utviklingsplaner i virksomheten
  • hvem er de som kan bli dine kollegaer (altså antall, aldersfordeling, bakgrunn osv)
  • stabil arbeidsplass eller mye gjennomtrekk (finn en litt penere måte å spørre om dette på ;)

Takk for svar 😊 Er en stor bedrift, og en populær arbeidplass. Men ja, alder og hvor mange i avdelingen er gode sprøsmål 👍

Ts 

Anonymkode: abefa...1cb

Skrevet

Om du googler så finer du tips til spørsmål. 

Anonymkode: fa6c0...54e

Skrevet

Pensjonsordninger, forsikringer, om det er betalt overtid (det skal det være om det ikke er helt spesielle grunner), hvor mye ferie det er, hvor lett det er å få ferie når du ønsker, er det mye overtid, får du full lønn ved sykdom og/eller graviditet (veldig viktig å spørre om!)

Kjønnsfordeling, aldersfordeling, er det mange som bruker hjemmekontor (selv om DU ikke vil ha hjemmekontor, er det greit å vite hva de andre gjør - du risikere rå sitte helt aleine på kontoret om alle andre kjører hjemmekontor 90% av tiden, som er tilfellet her jeg jobber). 

Ikke la være å spørre om økonomiske ting som økonomi og forsikringer. Det tar seg overhodet ikke dårlig ut, dette er sånt man absolutt BØR spørre om. 

Anonymkode: 90661...b9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...