Gå til innhold

Hvor finner man en oversikt over biligprisutvikling og forventet boligprisutvikling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor finner man en oversikt over boligprisutvikling og forventet boligprisutvikling på små steder I norge? Det hadde vært en fordel om man kunne søke på postnummer. 

Anonymkode: bc047...56b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Historisk finner du på eks. Krogsveen. Men for veldig små steder kan det være for lite grunnlagsdata til at noen gidder å føre statistikk.

Anonymkode: b965e...52e

• Nyttig 1
Skrevet

Virdi.no

Anonymkode: 688b1...45d

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg fant det ikke på Virdi. 

Skrevet

Hvis du skal se inn i fremtiden trenger du en spåkone🔮

• Nyttig 1
Skrevet

Oversikt over tidligere boligprisutvikling finner du på SSB. Boligprisindeks heter dette. Du finner den for landet totalt, og regionsvis, men ned på postnummernivå får du det ikke. 

https://www.ssb.no/priser-og-prisindekser/boligpriser-og-boligprisindekser

Forventninger om markedet kan mange ha; samfunnsøkonomiske analyser, Norges Bank, SSB - alle større aktører som kommer med økonomiske rapporter jevnlig kan ha meninger om dette, men ingen vet selvsagt noe sikkert om framtida. 

• Nyttig 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet
On 11/19/2022 at 10:49 PM, Ullvott said:

Oversikt over tidligere boligprisutvikling finner du på SSB. Boligprisindeks heter dette. Du finner den for landet totalt, og regionsvis, men ned på postnummernivå får du det ikke. 

https://www.ssb.no/priser-og-prisindekser/boligpriser-og-boligprisindekser

Forventninger om markedet kan mange ha; samfunnsøkonomiske analyser, Norges Bank, SSB - alle større aktører som kommer med økonomiske rapporter jevnlig kan ha meninger om dette, men ingen vet selvsagt noe sikkert om framtida. 

Takk for forslaget. Jeg er klar over at ingen vet med sikkerhet med tanke på fremtida, men jeg ser likevel etter et eller flere nettsteder som gir en god oversikt over fremtidig boligprisutvikling. 🙂 Og da gjerne noe som er så områdespesifikt som mulig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...