Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :) 

Jeg søkte på jobb der søknadsfristen gikk ut 7.november. Er jobbstilling i kommunal/statlig sektor med offentlig søkerliste, som jeg ikke finner noen plass heller. Fikk automatisk svar på søknad om at relevante søkere blir kalla inn til invervju, og ikke relevante søkere får beskjed via epost/post. Bor på en liten plass, så tviler søkertallet er så stort at det er avgjørende for at jeg ikke har hørt noe. Og ser at på postlista i kommunen at andre stillinger legger ut søkerlistene straks søknadsfristen er ute, og vanligvis får en jo ofte beskjed en dag eller to etter søknadsfrist om intervju eller ikke.. 🤷‍♀️

Er det fremdeles noe håp for denne stillingen, eller har noen erfaring med at det tar så lang tid?

Anonymkode: 7106d...543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du kan gjøre er å kontakte arbeidsgiveren for å motta utvidet søkerliste. Det har du rett til når du selv er søker. På utvidet søkerliste ser du kandidatenes utdanning og erfaring, ikke bare navn, alder og bosted. Denne kontakten tar du per telefon, for da spør du samtidig om hvordan prosessen er videre. 

Det at det har tatt noen dager trenger ikke å bety annet enn at f.eks. en nøkkelperson i prosessen har fått influensa eller noe. 

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Jeg søkte en jobb der fristen var 2.11. Først i dag hørte jeg noe, ble innkalt til intervju.

Anonymkode: 11f02...918

• Liker 1
Skrevet

forstår du er utålmodig, men du bør sitte rolig og vente. Dette kan ta sin tid..

Anonymkode: edd5d...653

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...