Gå til innhold

Mor med meget varierende humør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forholder man seg til sånt?

Det er jo fryktelig slitsomt. Det har vært sånn så lenge jeg kan huske. 

Glad og lykkelig med god stemning i huset en dag. Neste dag er det bare bitterhet, dårlig stemning og negativ energi.

Vi har barn. Dermed er hun også mormor. Men hun er like varierende i humør og energi til dem som til oss.

Anonymkode: 537d9...a1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun bipolar?

Skrevet
Embla Othea skrev (Akkurat nå):

Er hun bipolar?

Det er vel isåfall mange uten diagnose i den generasjonen. 

Anonymkode: e1a52...e9e

• Nyttig 1
Skrevet

Trenger ingen diagnose. Det ble også delt ut få diagnoser av den typen i hennes generasjon.

Trenger bare råd og erfaringer fra andre som opplever det samme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Glad og lykkelig med god stemning i huset en dag. Neste dag er det bare bitterhet, dårlig stemning og negativ energi.

Vi har barn. Dermed er hun også mormor. Men hun er like varierende i humør og energi til dem som til oss.

Jeg gikk faktisk akkurat inn på dette forumet for å uttrykke frustrasjon over lignende mor. Min mor er aldri oppstemt lengre. Hun kunne være det da jeg vokste opp, da svingte det mer. Men nå er alt galt. Negativ energi. Hun tåler ikke at jeg deler vanskeligheter med henne så det har jeg skjønt at jeg må holde for meg selv. Men når jeg er veldig glad og vil dele det med henne, så ødelegger hun det også. Veldig trist. 

Anonymkode: e1a52...e9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trenger ingen diagnose. Det ble også delt ut få diagnoser av den typen i hennes generasjon.

Les litt om emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse.

Anonymkode: f2987...cd5

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun innerst inne har det vanskelig med enkelte ting hun prøver å skjule, men som viser seg som sinne? Er det mulig å prate med henne face to face, eller ville det vært problem-utløsende? Så lenge hun bryr seg om dere og ikke lar det gå for langt utover barnebarna, så går det kanskje an å se henne som en god mormor selv om noen ting er trøblete?

Skrevet

Min mor var slik under ungdomsperioden min, altså det ble fullstendig kræsj med en ustabil mor og en hormonell tenåring. Det var forferdelige år…

Hun slet psykisk disse årene. Tror hun gikk på en smell, som hun brukte mange år på å komme ut av fordi hun ikke fikk rett hjelp. Hun ble undersøkt og måtte på diverse timer for å utrede sykdommer men når hun til slutt fikk pratet med psykolog så ble ting bedre. Husker jeg som 16-17 åring hadde lyst å ringe psykologen å takke, og be om at moren min fikk gå dit regelmessig.. det sier litt.

Anonymkode: 4ab14...077

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 19.58):

Bor dere sammen?

Anonymkode: 97ced...9ce

Skrevet
AnonymousBruker skrev (På 14.11.2022 den 20.10):

Kanskje hun innerst inne har det vanskelig med enkelte ting hun prøver å skjule, men som viser seg som sinne? Er det mulig å prate med henne face to face, eller ville det vært problem-utløsende? Så lenge hun bryr seg om dere og ikke lar det gå for langt utover barnebarna, så går det kanskje an å se henne som en god mormor selv om noen ting er trøblete?

Er jo et voksent menneske. 

Burde man ikke kunne forvente standard oppførsel?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo et voksent menneske. 

Burde man ikke kunne forvente standard oppførsel?

Ikke hvis hun faktisk har en diagnose eller annet hun virkelig sliter med. 

Selv om man er mor og bestemor, betyr ikke det at man er frisk i hodet. 

Anonymkode: 14e53...b57

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 20.03):

Diagnosen = Kvinne

Problem solved.

Anonymkode: 91278...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...