Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå gravid i 10 uke, og har så og si trent hele veien, med unntak av 1-2 uker da jeg var mer kvalm og utmattet. Føler jeg er i relativt god form sånn egentlig, men går rundt og bekymrer meg for å skade fosteret eller ha SA/MA pga treningen. Jeg har definitivt roet det ned, ikke har jeg så stort valg heller, da kvalmen kommer fortere hvis det blir for intenst, og jeg har blitt mer andpusten dessverre. Det er for det meste vektløfting det er snakk om, løfter mindre enn før og trener kun i 30-40 minutter. De minuttene er likevel intense nok til at jeg blir bekymret. Slik som i dag så glemte jeg meg og merket da jeg var ferdig at jeg svettet veldig mye (noe jeg også gjorde før altså), og at jeg pustet fort. Etter mindre enn et minutt var jeg oppe igjen og følte meg fresh og glad, og begynte å rydde etter meg. 

Har lest at overoppheting kan skade fosteret i første trimester? Men hva er egentlig symptomene på overoppheting? Jeg blir jo såklart veldig varm og svett, men det varer jo bare i 30 minutter, og jeg kommer meg fort ovenpå igjen rett etter økta.. 

Er det noen her som har erfaring med trening i første trimester? Har det gått bra? Gjorde du noe annerledes? 

Jeg kan liksom ikke stoppe heller, da det hjelper mye med min mentale helse, føler nesten at alternativet hadde vært verre for både meg og foster.. 

Anonymkode: b12ae...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har lest at overoppheting kan skade fosteret i første trimester?

Snakk om badstu.

Vanlig trening er ikke farlig i det hele tatt.

Anonymkode: 9380b...057

Skrevet

Det som er «vanlig» trening for deg, er helt ufarlig. Det anbefales å ikke øke treningsmengden eller tyngden mens man er gravid, men å holde det moderat slik som du har gjort før er bare bra så lenge du ikke kjenner ubehag/smerter.

Anonymkode: f42e3...359

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...