Gå til innhold

Klarer du hjelpe meg med kalori-innhold, sånn ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt håpløs på å regne ut kalorier, men nå trenger jeg det virkelig. 

Kan noen si omtrent hva dette blir på en dag? 

Frokost: 2 fullkorn knekkebrød, litt smør og gulost.

Lunsj: det samme

Middag : en kyllingfilet, litt ris og bearnaise feks Ellery kjøttboller i fløtesaus med poteter og brokkoli. En vanlig porsjon. Det jeg lurer på er egentlig et gjennomsnitts tall ift kalorier på helt vanlige middager til en person. 

Kvelds :samme som frokost og lunsj, men også en kopp kakao (uten krem) ELLER en stripe melkesjokolade (Freia, stor plate) 

Noen som klarer og gidder hjelpe? ❤️

Anonymkode: 4d9cc...543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt mye å be om at andre skal regne ut så mye for deg, den jobben må du nesten ta selv.

Det er også helt umulig for fremmde på nett å kalkulere hvor mye kcal det er i "litt smør" og "litt ris". 

Anonymkode: 35b90...cb8

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Middag : en kyllingfilet, litt ris og bearnaise feks Ellery kjøttboller i fløtesaus med poteter og brokkoli. En vanlig porsjon. Det jeg lurer på er egentlig et gjennomsnitts tall ift kalorier på helt vanlige middager til en person. 

Kvelds :samme som frokost og lunsj, men også en kopp kakao (uten krem) ELLER en stripe melkesjokolade (Freia, stor plate) 

Skaff deg kjøkkenvekt.

Last ned Lifesum e.l.

GJØR JOBBEN SELV

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir ca. 1500 kalorier.

• Nyttig 1
Skrevet
Embla Othea skrev (56 minutter siden):

Det blir ca. 1500 kalorier.

Det kan man umulig vite ut i fra så ymse informasjon. Lit ris,litt smør,vanlig porsjon etc er defiInisjonsspørsmål. Og hvor mye ost?Hvor mye saus? Størrelsen på kyllingfileten? Osv osv

Anonymkode: c9c11...b43

• Liker 4
Skrevet

Vil tro mellom 1500 og 2200. Det eneste vi kan regne ut er sjokolade og knekkebrød. Resten kommer an på mengden. 

Anonymkode: f4b32...f49

Skrevet

Helt umulig å si. Man må veie maten for å finne det ut. Ref dette viser hvordan "en brødskive med pålegg" kan variere fra 100 kcal til nesten 300 kcal alt ettersom: https://www.aftenposten.no/norge/i/JQBb/klarer-du-aa-gjette-hvilke-broedskiver-som-er-kaloribomber

Skal du ned i vekt så bør du bli mer nøyaktig, er du fornøyd med vekten så skal du ikke styre med kalorier. Sånn umiddelbart så høres det ut som et helt standard kosthold for en kvinne som er moderat aktiv og ikke sliter med overvekt. 

Anonymkode: 6996a...585

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...