Gå til innhold

Når tørker barn seg selv etter nummer 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke barn, men min søster har flere. Hun har en jente på fem som kan tørke seg selv, men ikke etter number 2. 💩  Er ikke det på tide at hun gjør det selv? Jeg hjelper, men jeg som barnløs, syns det er veldig ubehagelig. Jeg håper alltid at det er ander voksne som kan gjøre det. 

Ja, jeg er umoden. Bæsjebleier og tørking i rumpa er noe jeg unngår som pesten. 

Anonymkode: 849c7...b0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste er litt trege og ikke akkurat så nøye i den alderen. Pleier å gå seg til før skolestart. 

Anonymkode: a9521...b2c

• Liker 2
Skrevet

Seinest sommeren før skolestart er helt vanlig. Øver gjerne hardt det siste året før skolestart. 

Anonymkode: 16392...be2

• Liker 2
Skrevet

Min sønn går på daglig movicol og har alltid løs mage (grunnet syndrom må det være slik) og tørker seg ikke selv. Er 8. 

Anonymkode: 458aa...cf5

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Min sønn går på daglig movicol og har alltid løs mage (grunnet syndrom må det være slik) og tørker seg ikke selv. Er 8. 

Anonymkode: 458aa...cf5

Relevant

Anonymkode: b28bd...9d4

• Liker 9
Skrevet

Mine "klarte" det selv ved skolestart, men hadde som regel alltid behov for en dusj når de kom hjem. 

Hjemme hjelper jeg fremdeles minstemann på 7 innimellom, og gjorde det på eldste også i den alderen. Heller det enn bremsespor i boxeren. 

Anonymkode: 27e82...a1f

• Liker 1
Skrevet

Jenta mi på 4 tørker gjerne selv, men gjør en halvdårlig jobb, så når hun er hjemme så insisterer jeg på å hjelpe. Hender hun kommer fra barnehagen med skikkelig bremsespor fordi hun har "klart seg selv".

Men jeg sluttet iallefall å tørke eldstebarnet lenge før hun begynte på skolen, så ved 5-årsalderen tipper jeg hun klarte det selv. 

Anonymkode: 1a2bf...d32

• Liker 1
Skrevet

Vi øver med fireåringen, men tror ikke han klarer det ordentlig før nærmere skolestart om halvannet år. 

Anonymkode: 135a6...41b

Skrevet

7åringen her gjør fortsatt bare en akseptabel jobb.. Må vaskes hver kveld 

Anonymkode: 3c0ab...3c7

Skrevet

Hadde det vært en ide å sette frem våtservietter til de slik at de ser godt når de er ferdige å tørke? Skal ha barn selv snart, så er noen år igjen til jeg trenger å tenke på det 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Mymlen said:

Hadde det vært en ide å sette frem våtservietter til de slik at de ser godt når de er ferdige å tørke? Skal ha barn selv snart, så er noen år igjen til jeg trenger å tenke på det 

Nei! Fordi de kaster det i do.. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Men dere bruker vel uansett våtservietter til slutt på siste tørken? Eller dusjer de etter hver bommelomm?

Anonymkode: 77dee...590

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei! Fordi de kaster det i do.. 

Ah! Det tenkte jeg ikke på 

Skrevet

Lærte seg det til skolestart. Hjemme tørker de alltid til slutt med våtservietter😊

Anonymkode: ff648...a26

Skrevet

Våren før skolestart

Anonymkode: 5c03d...239

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

7åringen her gjør fortsatt bare en akseptabel jobb.. Må vaskes hver kveld 

Samme her!

Anonymkode: d04c4...db5

Skrevet

10 åringen til kjæresten tørker seg ikke selv. 

Anonymkode: ec470...247

Skrevet

Niesene mine begynte med det uten hjelp fra rundt skolestart. Hun yngste måtte bruke bleie på natten, kjempe lenge. 

Men er det ukomfortabelt og hjelpe sin egen familie med sånn? Jeg har skifta bleier, mata, tørka stumpene dems uten ei mine. Som tante er jeg en trygg voksen for dem og hjelper selvfølg til med sånt. Selv om jeg ikke har egne unger. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

10 åringen til kjæresten tørker seg ikke selv. 

Anonymkode: ec470...247

Ok, det er bare spesielt hvis barnet ikke har en diagnose eller noe. Alle friske 10 åringer klarer det selv.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Min har akkuratt blitt 5 år og vi er igang med å øve. 
Målet er at hun har det skikkelig på plass før skolestart om 9 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...