AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Har blitt invitert i dåp til en gammel venninne (altså barnet hennes🤭). Har aldri vært i dåp før og aner ikke hva jeg kan gi. Tenkte enten på en dundyne + sengetøy som er til når barnet blir 2-3-4 eller Uggs i barnestørrelse til neste vinter (hun er opptatt av merker). Er dette «feil» dåpsgave? Har lest mye forskjellig om hva som er vanlig å gi Anonymkode: de447...335 1
kløverpiken Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Nei, det burde være greit. Bare husk byttelapp 😊 Evt. kan du jo spørre om ønskeliste 😉
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Høres ut som en fin gave:) Anonymkode: 159c2...67d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Ville tatt dyne og sengetøy. Hadde elsket å fått dette i gave til barna. Umulig å vite skostørrelsen til barnet om ett år, og da er det for sent å bytte. Anonymkode: 5f77f...023 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Ville ikke kjøpt dyne.. ikke alle ønsker å bruker juniordyne, men går heller rett på stor dyne når barnet er for stor til sprinkelsengen. Sko er også risky, vanskelig å vite hvilken skostr barnet har neste vinter. Anonymkode: 45a2e...e5f 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Spør etter ønskeliste. Anonymkode: f7bc0...de5 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Her bruker vi verken dyne eller uggs. Barnet bruker kun pysj, og uggs funker ikke på vinteren her , de er ikke vanntette så blir klissvåt gjennom🙁 veldig vanskelig å tippe skostørrelse også, alle barn vokser i forskjellig tempo. ville heller spurt etter ønskeliste eller kjøpt noe du vet blir brukt. Jeg har gitt ullteppe (vogn størrelse) , matboks og termos i stål, barnehagesekk, sitteunderlag i reinsdyrskinn…. Anonymkode: 4af53...327
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 Kjøp heller et godt og mykt pledd som hun kan ta med seg i oppveksten. Få bruker juniordyne, og Uggs vokser de ut av på et blunk. Anonymkode: 3d31b...11a 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 Som venninne er 500 kr mer enn nok i dåpsgave. Men om du vil kjøpe ei god dyne med sengeklær er det ei veldig fin gave å gi. Vil tro de blir veldig glad for det Anonymkode: 260a1...163 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 Til dåp er vel greia å ikke gi typiske forbruksvarer? Men tenke på om dette er noe barnet kan ha med seg i oppveksten og som voksen. Ting som varer. Har gitt f.eks tollekniv (med stoppere), eventyrbøker/samlede verker kjente kjære barneserier, rørospledd junior, barneservise fra Porsgrunn, emaljehjerte med fadervår bak. Litt avhengig av hva som passer i ulike familier. Anonymkode: c3985...da0 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Skrevet 16. november 2022 On 11/15/2022 at 1:36 AM, AnonymBruker said: Til dåp er vel greia å ikke gi typiske forbruksvarer? Men tenke på om dette er noe barnet kan ha med seg i oppveksten og som voksen. Ting som varer. Har gitt f.eks tollekniv (med stoppere), eventyrbøker/samlede verker kjente kjære barneserier, rørospledd junior, barneservise fra Porsgrunn, emaljehjerte med fadervår bak. Litt avhengig av hva som passer i ulike familier. Anonymkode: c3985...da0 Men jeg forstår ikke riktig at man skal gi noe som barnet kan ha med seg i oppveksten og som voksen, som jeg har sett flere gir råd om. Søker man etter dåpsgaver får man opp typiske gullsmedprodukter utformet for barn, leker el.l. Dette er jo ikke saker som barnet vil ha glede av eller kan bruke senere? Anonymkode: 4642f...7bd
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Synes begge deler er supre dåpsgaver. Og ugg kan man jo ha på nesten hele året. Hadde det til mine to barn og brukte de mye i bilen. Anonymkode: 47ec6...168 1
Queen of the North Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 Ville kanskje gått for noe barnet har læring og glede av fremfor noe de må ha uansett. Kanskje ett kult akebrett eller barnespark (den er ett helvete å pakke inn) hvis dere bor ett sted det er skikkelig vinter. Togbane? Startpakke med duplo? Plastelina? Kjøper du forbruksvarer så sparer du egentlig foreldrene for en utgift, ikke en gave til barnet. Gudmor si satt veldig pris på ett hjertesmykke med en liten diamant i som hun fikk i dåpsgave og ble kun brukt til spesielle anledninger når hun skulle pynte seg ekstra. Hvis jeg skulle slå ett lite slag for tradisjonelle dåpsgaver så måtte det bli noe som blir brukt istedet for å henge på veggen eller ligge upusset i bestikkskuffen.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 Ville gått for barnehagesekk for eksempel. Eller en god termos som barnet kan ha med seg opp gjennom barneårene. Eller et deilig pledd (Klippan for eksempel) som barnet kan ha med seg og bruke som sitteunderlag for eksempel. Anonymkode: 13922...be0
Embla Othea Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 Jeg ville ha gått for dyne og sengetøy. Så små barn vokser fort ut av sko. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå