Gå til innhold

Ekstrem kløe i hodebunnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett hva jeg gjør og bruker for hodebunnen så blir det aldri bedre. Hva kan dette komme av? Har andre og erfaringer med det?

Anonymkode: 7f293...78b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du prøvd? Har du fått resept på liniment av legen?

Anonymkode: d34f5...e5c

Skrevet

Jeg trodde det var allergi, og prøvde tusen forskjellige sjampoer/balsam. Hjalp ikke. Det var seboreisk eksem, noen runder med reseptfri behandling fra apotek gjorde susen. Må vedlikeholde jevnlig, ellers kommer det tilbake. 

Anonymkode: a0cec...d59

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg trodde det var allergi, og prøvde tusen forskjellige sjampoer/balsam. Hjalp ikke. Det var seboreisk eksem, noen runder med reseptfri behandling fra apotek gjorde susen. Må vedlikeholde jevnlig, ellers kommer det tilbake. 

Må det behandles resten av livet?

Skrevet

Jeg har også seboreisk eksem i hodebunnen og head n' shoulders går fint for min del. 

Flasser og klør som bare rakkern av andre sjampoer. 

Klør ikke av fungoral og andre spesialsjampoer beregnet på sebore, men får så matt og tørt hår av de.

Anonymkode: c847e...8fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må det behandles resten av livet?

Tror det, men nå etter ca 4 år så behandler jeg kanskje 1 runde i mnd. Merker når det begynner å klø igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Allergi mot ingredienser i sjampo og balsam. Jeg tåler kun allergivennlig hårprodukter og ikke hårspray osv

Anonymkode: 03c97...e8d

Skrevet

Sikker på at du ikke har hodelus?

Anonymkode: 87b7d...14f

Skrevet

Kan være lus, allergi mot produkter du bruker, candida, eller dusjvannet. 
Jeg får intens kløe av dusjvann hvis det er mye klor (som det er mange steder). Fikk problemer i en av mine
forrige leiligheter, og fikk tips om å kjøpe vannrenser til dusjen. Kløen forsvant, for å si det sånn. Koster ikke mye, ca 8-900 kr. 

Anonymkode: e5d67...0c2

Skrevet

Får også intens kløe og prikkete utslett i hodebunn om jeg bruker shampo som er full av parfyme. Bruker nå define sin parfymefrie eller neutral sin og da holder det seg borte.

Anonymkode: 95c81...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...