Gå til innhold

Hvordan klarer folk å finne kjærlighet gang på gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min gikk igjennom et tøft brudd like før sommeren, og i løpet av sommeren fant hun kjærligheten på nytt. Er veldig glad på hennes vegne og vet hun trives sammen med han.

Jeg har derimot vært singel i mange år, og har ikke klart å komme meg ordentlig på markedet. Jeg har forsøkt meg smått på dating men alt har bare gått til helvete (ble voldtatt av den ene daten), og er egentlig forberedt på å leve alene resten av livet. Jeg er vel bare ikke åpen nok for dating og finne kjærligheten. 

Nå som de sitter i stua og prater om livet deres fremover, fremtidsplaner, alt de skal gjøre, ikke gjøre, hvor de skal bo osv så stikker det så i meg av sjalusi og ensomhet. Jeg unner henne så dette forholdet, men skulle bare ønske jeg også kunne sitte der og planlegge fremtiden med noen, ringe noen på kveldstid, ha en man alltid inkluderer i sine planer osv. Istedenfor gråter jeg i etterkant og er bare trist fordi jeg ikke har det de har.

Hvordan klarer folk å være så åpen og klar for å finne nye partnere? 

Anonymkode: 982d1...588

• Liker 1
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en sånn venninne å for å være ærlig syns jeg det mest av alt virker utmattende å leve sånn hele tiden på søken å overlappe og velge å leve i døde giftige forhold fram til ny flamme er sikret. Tror ikke det er bra å ha mannfolk på samlebånd sånn at man ikke en gang rekker å ha kjærlighetssorg/reflektere og fordøye det som har vært. Verst går det utover hennes barn hvor eldstemann heller bor hos far fordi han er lei stepappaene 

Anonymkode: 6f32b...56b

• Liker 7
Skrevet

Noen har lurt deg her, altså! Det handler ikke om å være «åpen og klar for nye forhold». Få er vel så åpne som langtidssingle! 

Det handler rett og slett om å være tiltrekkende nok. Med det mener jeg ikke nødvendigvis vakker, men at man har sjarm, er søt, får folk til å føle seg bra. 

Anonymkode: 0ec63...846

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har også en sånn venninne å for å være ærlig syns jeg det mest av alt virker utmattende å leve sånn hele tiden på søken å overlappe og velge å leve i døde giftige forhold fram til ny flamme er sikret. Tror ikke det er bra å ha mannfolk på samlebånd sånn at man ikke en gang rekker å ha kjærlighetssorg/reflektere og fordøye det som har vært. Verst går det utover hennes barn hvor eldstemann heller bor hos far fordi han er lei stepappaene 

Anonymkode: 6f32b...56b

Det er nok ikke det hun snakker om, men de som virkelig finner gode partnere hver gang.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det handler også om at noen ikke klarer å være singel!

Anonymkode: 4af0a...ef0

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Man er desperat og finner andre som er desperate, så enkelt  er det

Anonymkode: 70590...84d

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

👏

Anonymkode: 77d83...01f

• Liker 1
Skrevet

Det er nok ikke det hun snakker om, men de som virkelig finner gode partnere hver gang.

Nettopp! Jeg har venninner som flyr inn og ut av dårlige relasjoner. Jeg snakker derimot om de som finner drømmemannen og som virkelig er en drømmemann. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nettopp! Jeg har venninner som flyr inn og ut av dårlige relasjoner. Jeg snakker derimot om de som finner drømmemannen og som virkelig er en drømmemann. 

Drømmemannen kan være en ulv i fåreklær😂

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Drømmemannen kan være en ulv i fåreklær😂

Jada, men dette er en kjernekar og de trives godt i lag.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jada, men dette er en kjernekar og de trives godt i lag.

TS

Mye kan skje. De har bare kjent hverandre noen måneder. På dette tidspunktet i mitt forrige parforhold trodde jeg at jeg hadde funnet drømmemannen. Ett år etterpå begynte det psykiske mishandlingen for alvor

Anonymkode: ddb62...273

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mye kan skje. De har bare kjent hverandre noen måneder. På dette tidspunktet i mitt forrige parforhold trodde jeg at jeg hadde funnet drømmemannen. Ett år etterpå begynte det psykiske mishandlingen for alvor

Anonymkode: ddb62...273

De har vært sammen i  snart 1,5 år. 

Folk må seriøst slutte å spekulere i andres forhold og dra inn egne erfaringer. Jeg sier jo ikke til min venninne at hennes forhold er basert på løgn fordi jeg ble voldtatt av en date. ærlig talt.

• Liker 3
Skrevet

Det har nok å gjøre med både personlighet og vane. Både at man er åpen men også går fort videre. Jeg har feks aldri tværet på dater, men gått raskt videre om noe ikke fungerte. Jeg har "alltid" vært i lange, ganske gode forhold. Så det eneste jeg hovedsakelig har å klage over, var at de ikke var like utholdende som meg i kjærlighet. Men jeg gikk uansett videre. Skaffet meg nye hobbier for å døyve kjærlighetssorg. Hadde et ons én gang, der det var viktig at det var et ons. 

Jeg skjønner meg ikke på folk som skriver kjærlighetsbrev til eksen, eller lengter etter dem, hvis de ikke vil ha meg, er det jo ikke noen vits i å fokusere der. Det gjorde jeg hverken etter han jeg møtte i 3 uker eller han jeg var sammen i 13 år. Nåværende kjæreste gjennom 3 år møtte jeg 2 mmd etter brudd med eksen. 

Anonymkode: 730bc...835

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Venninnen min gikk igjennom et tøft brudd like før sommeren, og i løpet av sommeren fant hun kjærligheten på nytt. Er veldig glad på hennes vegne og vet hun trives sammen med han.

Jeg har derimot vært singel i mange år, og har ikke klart å komme meg ordentlig på markedet. Jeg har forsøkt meg smått på dating men alt har bare gått til helvete (ble voldtatt av den ene daten), og er egentlig forberedt på å leve alene resten av livet. Jeg er vel bare ikke åpen nok for dating og finne kjærligheten. 

Nå som de sitter i stua og prater om livet deres fremover, fremtidsplaner, alt de skal gjøre, ikke gjøre, hvor de skal bo osv så stikker det så i meg av sjalusi og ensomhet. Jeg unner henne så dette forholdet, men skulle bare ønske jeg også kunne sitte der og planlegge fremtiden med noen, ringe noen på kveldstid, ha en man alltid inkluderer i sine planer osv. Istedenfor gråter jeg i etterkant og er bare trist fordi jeg ikke har det de har.

Hvordan klarer folk å være så åpen og klar for å finne nye partnere? 

Dette og «gang på gang» er vel ganske sentralt. De er alt for åpne og finner egentlig ikke kjærligheten. De går fra det ene  forholdet til det andre og finner ikke kjærligheten.

• Liker 4
Skrevet

Da jeg var yngre, opplevde jeg også seksuelt overgrep på date. Jeg fikk heldigvis hjelp og hadde folk rundt meg til en viss grad. Jeg håper du også kan få hjelp til å bearbeide det du opplevde. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Menn OG kvinner er desperate, altså. 

Sånn, bare hyggelig.

Skrevet

Da jeg var yngre, opplevde jeg også seksuelt overgrep på date. Jeg fikk heldigvis hjelp og hadde folk rundt meg til en viss grad. Jeg håper du også kan få hjelp til å bearbeide det du opplevde. 

Takk. Jeg er klar over at det gjør meg tidvis skeptisk og trist, men jeg er åpen for at det var en enorm kjip enkelopplevelse som forhåpentligvis ikke skal ødelegge for resten av livet mitt. ts

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Enig!!! 

jeg har vært singel leeenge (10 år+), og kunne lett hatt kjæreste. Dater en nå som er veeeldig keen, men jeg er avventende. Orker ikke dårlige forhold, og det ser jeg maaaange av rundt meg. Jeg er heller litt kresen enn å ende opp med: 

1) en mann som alltid prioriterer karriere foran barna og kona

2) En mann som knapt hjelper til hjemme

3) En mann jeg ikke kan snakke dypt med

4) En mann som ikke vil ha sex med meg

5) En mann som er utro

Alt over er eksempler på menn venninnene mine er sammen med…. Jeg er såå glad for at det ikke er meg.

Anonymkode: 7e87b...f25

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig!!! 

jeg har vært singel leeenge (10 år+), og kunne lett hatt kjæreste. Dater en nå som er veeeldig keen, men jeg er avventende. Orker ikke dårlige forhold, og det ser jeg maaaange av rundt meg. Jeg er heller litt kresen enn å ende opp med: 

1) en mann som alltid prioriterer karriere foran barna og kona

2) En mann som knapt hjelper til hjemme

3) En mann jeg ikke kan snakke dypt med

4) En mann som ikke vil ha sex med meg

5) En mann som er utro

Alt over er eksempler på menn venninnene mine er sammen med…. Jeg er såå glad for at det ikke er meg.

Anonymkode: 7e87b...f25

Men det er jo ikke det ts snakker om. Hun snakker om folk som virkelig finner kjærligheten på nytt. Sånne som har en ungdomskjæreste, så et langt forhold i tjueåra, så single i to mnd, så giftemål og barn og 25 års samliv før de vokser fra hverandre i all vennskapelighet, og så møter de en ny stor kjærlighet for godt voksen-livet. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror disse personene ikke er på utkikk etter alle feil og mangler hos andre, men godtar ulikheter, irritasjonsmomenter og at ingen er perfekte, ei heller seg selv. I tillegg må man være villig til å jobbe med seg selv og hverandre, for å få symfonien samstemt. Hvis man kun ser seg selv i et forhold, og tror at et forhold skal være perfekt (den andre roter for mye, vasker for lite, spiser for mye, handler aldri, snakker for mye, snakker for lite osv osv osv), så kan man like greit være alene. For den andre vil synes det samme om deg, bare motsatt, og ingen vil være fornøyde. Ønsker man være i et forhold, må man først og fremst godta ulikhetene til hverandre før man kan finne den gylne middelvei.

Og dét er noen flinkere til enn andre, og dermed ha enklere med til å få til gode forhold. 

Anonymkode: 32904...b31

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...