Gå til innhold

Skjønner hunder at et barn eller voksen er funksjonhemmet( f eks Downs syndrom) ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener om de skjønner at barnet( eller den voksne) er litt annerledes og tilpasser seg litt? Det varierer kanskje fra hund til hund?

Dette handler ikke om jeg eller noen skal få hund sammen med Downs syndrom barn. Bare så det er sagt. 

Anonymkode: c6b04...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gjør ikke det. Min reagerer på oppførselen til folk, ikke utseende. 

Anonymkode: 6250b...94f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om man kan si det på generelt grunnlag, men jeg tipper at noen hunder kan det, ja. 

Anonymkode: f555b...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei

Anonymkode: 7e970...ec8

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja. 

Anonymkode: 2635d...0bb

Enig med dere.

Anonymkode: 414ef...353

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at noen hunder er litt ekstra forsiktig med meg som har vanskelig for å gå, mens andre hunder ikke diskriminerer i det hele tatt. :P

Anonymkode: e74c6...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg downs, men siden funksjonshemming også ble nevnt, så kan jeg si at mange hunder reagerer på krykkene mine, og hunder merker om en har en dårlig dag, og f.eks om en er redd dem. Hvordan de reagerer på det føler jeg varierer da. 

Anonymkode: ccc65...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund reagerte ikke på folk med funksjonshemminger eller Downs syndrom eller lignende, men bjeffet på fulle folk som oppførte seg like uforutsigbart. Han var også veldig flink og tålmodig med barn 

Anonymkode: 6a3f6...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skjønner ikke at folk har Downs eller er funksjonshemmet. Men de plukker fort opp at noen er annerledes/oppfører seg annerledes enn det som er "vanlig". Om de reagerer på det, og hvordan, er veldig individuelt.

Jeg har selv en hund som blir veldig usikker når folk oppfører seg "rart", snakker høyt, er brå i bevegelsene eller lignende. Så jeg må skjerme hunden for fulle folk, små barn og funksjonshemmede. 

Anonymkode: 575d8...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...