St. Hans Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Inspirert av en annen tråd her. Hvor vanlig er det å delta i familieselskaper i familien man er skilt fra? Bare lurer. Selv gjorde vi det i kanskje to år etter bruddet. Tanken var at ikke barna skulle få alle endringene på en gang. Så gikk livet videre, og nå ville det vært veldig rart og nærmest utenkelig. Dere som har vært skilt i minst fem år; deltar dere og hvorfor/hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Jeg har vært skilt i 9 år. Feirer hver jul med eks og hans foreldre og våre barn. Anonymkode: 21d1a...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Skilt i snart 3 år. Deltar aldri i familiesammenkomster i eksens familie. Det hadde bare vært rart. Feiret jul sammen de første to årene, men kutter det ut nå. Både jeg og eksen har nye kjærester og er lykkelige på hver vår kant. Fortid er fortid. Anonymkode: e855b...9a7 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Er ikke skilt selv, men kjenner mange som deltar i eksfamiliers selskap og jul osv. Mange som har gått fra hverandre fordi de føler vennskap, ønsker også ofte å beholde vennskapet. Og hva er falt med det? Anonymkode: 9095c...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Det er nok like mange varianter av samvær etter skilsmisse som det er for gifte ☺️ Her er exens familie fortsatt tettere enn min egen, og alle (også ny partner til ex heldigvis hvis ikke måtte vi vel vurdert… ) er komfortable med det. Felles barn i tenårene. Anonymkode: a6355...9d2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Nei. Har minimal kontakt med ekssvigers - sender dem en melding og gratulerer med dagen på bursdager, i hvert fall hvis barna er hos meg den dagen. Har feiret jul med ekssvigerfar et par ganger, siden eksen og jeg feirer det sammen. De bor noen timer unna, da. Helt unaturlig å dra på besøk liksom, hadde kanskje vært annerledes om de bodde i nabolaget. Anonymkode: fd6f9...675
St. Hans Skrevet 14. november 2022 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke skilt selv, men kjenner mange som deltar i eksfamiliers selskap og jul osv. Mange som har gått fra hverandre fordi de føler vennskap, ønsker også ofte å beholde vennskapet. Og hva er falt med det? Anonymkode: 9095c...a4d Ingenting galt med det så lenge det er noe alle parter ønsker. Lurer bare på hvor vanlig det er.
smilo Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 Jeg kunne aldri tenkt tanken på å fortsette å besøke min eksfamilie, men de dro det enda lenger og hilser kun på meg når de ikke har annet valg om å gå en omvei, og jeg hilser alltid først.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 Skilt i 2år. Ringer ex svigerforeldre innimellom, men ellers ikke kontakt. Var gift i 22år. Anonymkode: f2684...c39
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 Enke her, ikke invitert I tidligere svigerfars 80 års dag. Går helt fint. Anonymkode: 77014...a83 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #11 Skrevet 14. november 2022 Har ikke kontakt med eks svigerfamilie. En skiller seg fra hele familien og ville bare vært kleint å dukke opp der nå. Anonymkode: d9fe5...cc0 1
Amossa Skrevet 14. november 2022 #12 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Enke her, ikke invitert I tidligere svigerfars 80 års dag. Går helt fint. Anonymkode: 77014...a83 Bra det går fint. Men sånt synes jeg er merkelig og ville selv ha syntes at det var sårende. Sønnen deres er død, og du som var hans aller nærmeste, blir ikke invitert i familieselskapet..?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #13 Skrevet 14. november 2022 St. Hans skrev (3 timer siden): Ingenting galt med det så lenge det er noe alle parter ønsker. Lurer bare på hvor vanlig det er. Ikke noe galt så lenge det er i orden for alle parter, men da bør det også være en enighet om at en avslutter det om det kommer nye partnere inn hvis det er et ønske. Anonymkode: d9fe5...cc0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #14 Skrevet 14. november 2022 Nei, de mobbet meg når jeg var gift med sønnen, så jeg flyttet derfra og kuttet all kontakt. Anonymkode: ec585...792
Hannah80 Skrevet 14. november 2022 #15 Skrevet 14. november 2022 Ja, var nettopp i bursdag hos min ekssvigerfar. Rundt tall. Feirer jul sammen hvert år også, pga barn. Fine folk🥰
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #16 Skrevet 14. november 2022 Skilt i over 20 år, og feirer fremdeles jul hos svigers annethvert år. Er på familieselskaper på eks sin side - han kun på begravelser på min, sikkert fordi jeg har giftet meg på nytt. Det hender at vi drar på tur med våre nå voksne barn enda. Jeg syns det er superhyggelig - og jeg vet at ungene alltid har vært glade og takknemlig for det. Hans familie har i løpet av alle disse årene, også blitt min. Anonymkode: 1dcd4...ff3
St. Hans Skrevet 15. november 2022 Forfatter #17 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke noe galt så lenge det er i orden for alle parter, men da bør det også være en enighet om at en avslutter det om det kommer nye partnere inn hvis det er et ønske. Anonymkode: d9fe5...cc0 Ja, jeg mente at det skulle være i orden for alle, inkl f eks barn og nye partnere. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 Mann her. Skilt I fire år (brudd for fem år siden). Har ingen kontakt med min eks sine søsken eller foreldre, ei heller hun med mine. Har ikke hatt det overhodet siden skilsmissen, utover det strengt nødvendige. Vi feiret jul sammen året vi var separert, for siste gang. Det var et stort feilgrep, og hun taklet ikke dette i det hele tatt, til tross for at det var delvis hennes ønske. Anonymkode: 71b2c...8c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå