AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Han sitter bare å gamer. Hater livet mitt . Er så dritt lei. Lage mat . Mase nå er det mat . Pc en er viktigere. Hva er poenget . Utakknemlig jobb. Jeg vil bare være fri fra alt . Forpliktelser , matlaging . Anonymkode: 5000e...7ed 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Det er du som lar han sitte på PC-en hele døgnet, det er du som ikke setter grenser, det er du som ikke setter deg i respekt, det er du som ikke er konsekvent, det er du som gjør alt han ber om, det er DU som dyrker denne adferden. Anonymkode: e57bb...387 29 8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Har også en sønn på 14, han liker også å game. Men han er en fryd å ha med å gjøre, er bare å be ham avslutte, så avslutter han på et par minutter. Han spør ofte om vi kan løpe en tur eller gå i skogen, og da han kom hjem fra skolen i stad fikk jeg en laaang klem av ham🥰 Men nå gadd jo jeg å oppdra ham, da😉 Anonymkode: 27f8b...d30 17 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Haha, sånn har jeg også tenkt mange ganger, ts! Det hjelper å ta seg en tur ut og finne på noe annet, så får han klare seg selv en stund! Anonymkode: 753fd...268 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men nå gadd jo jeg å oppdra ham, da Ouch! Dagens «jeg er bedre enn deg»-innlegg! 🥇 Anonymkode: 753fd...268 22 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har også en sønn på 14, han liker også å game. Men han er en fryd å ha med å gjøre, er bare å be ham avslutte, så avslutter han på et par minutter. Han spør ofte om vi kan løpe en tur eller gå i skogen, og da han kom hjem fra skolen i stad fikk jeg en laaang klem av ham🥰 Men nå gadd jo jeg å oppdra ham, da😉 Anonymkode: 27f8b...d30 🤮 Anonymkode: 633fe...669 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Han gjør ikke noe annet galt da. Anonymkode: f4cf9...755 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er du som lar han sitte på PC-en hele døgnet, det er du som ikke setter grenser, det er du som ikke setter deg i respekt, det er du som ikke er konsekvent, det er du som gjør alt han ber om, det er DU som dyrker denne adferden. Anonymkode: e57bb...387 hva med den andre forelderen? Anonymkode: 633fe...669 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 Pc/gaming får man når man har gjort det man skal først. Lekser. Plikter osv. Dere skaper jo folk som ikke blir å funke som voksne... Anonymkode: 0a2dd...607 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 Hvorfor klage når det er du som har satt deg i situasjonen og bare du som kan gjøre noe med det? Anonymkode: 9a571...aef 5 2
minister-mio Skrevet 14. november 2022 #11 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har også en sønn på 14, han liker også å game. Men han er en fryd å ha med å gjøre, er bare å be ham avslutte, så avslutter han på et par minutter. Han spør ofte om vi kan løpe en tur eller gå i skogen, og da han kom hjem fra skolen i stad fikk jeg en laaang klem av ham🥰 Men nå gadd jo jeg å oppdra ham, da😉 Anonymkode: 27f8b...d30 Det virker som han er mer sympatisk enn deg 7 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #12 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han sitter bare å gamer. Hater livet mitt . Er så dritt lei. Lage mat . Mase nå er det mat . Pc en er viktigere. Hva er poenget . Utakknemlig jobb. Jeg vil bare være fri fra alt . Forpliktelser , matlaging . Anonymkode: 5000e...7ed Så slutt å lag mat da. Han kan lage seg noe selv når han blir sulten Anonymkode: af1cd...37c 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #13 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 🤮 Anonymkode: 633fe...669 Hva er det som er "🤮" med det? Er utrolig glad for at jeg har et godt forhold til min sønn, og vice versa. Anonymkode: 27f8b...d30 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #14 Skrevet 14. november 2022 minister-mio skrev (2 minutter siden): Det virker som han er mer sympatisk enn deg Det er han absolutt 😊 Selv er jeg lei av foreldre som syter og klager over at barna deres ikke oppfører seg, når det er foreldrene selv som har oppdratt/ikke oppdratt barnet. Anonymkode: 27f8b...d30 7 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #15 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er det som er "🤮" med det? Er utrolig glad for at jeg har et godt forhold til min sønn, og vice versa. Anonymkode: 27f8b...d30 Var vel heller hvor høy på deg selv du virket som folk reagerer på Anonymkode: 6fe71...5a6 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #16 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var vel heller hvor høy på deg selv du virket som folk reagerer på Anonymkode: 6fe71...5a6 Det går greit, er faktisk det i livet mitt jeg er stoltest av. La mye tid og energi i å oppdra ungene, mens andre foreldre ga blaffen. Nå casher jeg inn på jobben jeg gjorde for 10 år siden. Anonymkode: 27f8b...d30 2 2
c_buk Skrevet 14. november 2022 #17 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var vel heller hvor høy på deg selv du virket som folk reagerer på Anonymkode: 6fe71...5a6 Jeg tolka det mer som at det er mulig å oppdra et barn som er istand til å kombinere gaming med å være et sosialt fungerende menneske. Virker som mange tror at bare fordi ungen liker gaming, så er ungen dømt til å oppfylle alle stereotypier tilknyttet å være gamer. Typisk KG å alltid lete erter noe å hakke på. 7 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #18 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han sitter bare å gamer. Hater livet mitt . Er så dritt lei. Lage mat . Mase nå er det mat . Pc en er viktigere. Hva er poenget . Utakknemlig jobb. Jeg vil bare være fri fra alt . Forpliktelser , matlaging . Anonymkode: 5000e...7ed Ok. Å være forelder, ts, handler ikke om å være en tjener for sine barn. Det handler om å oppdra dem retning selvstendige mennesker som klarer seg helt på egenhånd. Det handler om å vise dem at livet er mer enn verdt å nyte. Det handler om å gi dem verktøy som gjør dem i stand til å nyte livet, uten å gå i feller som dårlige relasjoner, avhengighet (om det er av spill, rusmidler eller mennesker er likegyldig), dårlig helse eller manglende utdannelse. Om 4 år skal din 14-åring ut på livet. Han skal flytte ut, lage egen mat, gjøre egne vurderinger knyttet til budsjett og vennskap. Har du rustet han til det? Eller har du latt være? Det er heller ikke slik at du skal like eller mislike ditt barn sine hobbyer. Du trenger bare respektere dem - slik du respekterer enhver voksen sine hobbyer. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): hva med den andre forelderen? Anonymkode: 633fe...669 Hvorfor er det relevant? Uansett hvor mange foreldre eller andre voksenpersoner 14-åringen har i livet, så har ts skapt en relasjon til sitt barn som ts er misfornøyd med. Det er et valg ts har tatt, og som ingen andre enn ts er ansvarlig for. Barnet er mindreårig og ikke ansvarlig for noe som helst. Den eller de andre voksne er ansvarlig for sin relasjon til barnet - ikke ts sin. Anonymkode: 7e5b0...c70 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #19 Skrevet 14. november 2022 Hvis det hjelper er jeg så inn i magen drittlei av å lage middag til mannen og tre barn hver bidige dag. Spyr av hele opplegget. Anonymkode: 5f58e...741 5
minister-mio Skrevet 14. november 2022 #20 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det går greit, er faktisk det i livet mitt jeg er stoltest av. La mye tid og energi i å oppdra ungene, mens andre foreldre ga blaffen. Nå casher jeg inn på jobben jeg gjorde for 10 år siden. Anonymkode: 27f8b...d30 Det er jo fint for dere det, men hvis det var en tråd om noen som sliter økonomisk i disse tider hadde ikke jeg gått inn for å skrive om hvor flink jeg var med valg av utdanning og yrkesvei og hvor god råd jeg har. Hva bidrar det med? 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå